Rumin/kaunein paikkaunnan nimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Enontekiö, Föglö, Hämeenkyrö, Humppila, Joroinen, Juupa, Juukajoki, Tyrnävä, Kälviä, Kihniö, Kaavi, Karstula, Kärsämäki, Köyliö, Nakkila, Porvoo, Turku, Orivesi, Ähtäri..

Parkano kuulostaa aika onnettomalta. Ja Vammala on ihan kamala. Ja Rusko on vaan ruma. Ja Nakkila, Tyrvää, Hollola, Kihniö, Pöytyä... Ihan hirveitä :D

Onks sellanen paikka kun Elämänjärvi? Jos on muuallakin kuin mun mielikuvituksessa niin se on kaunis nimi.

Elämäjärvi ainakin on Pihtiputaan lähellä. Mun mummo asui siellä ennen.

Mä sanoisin kauniiks Kirkkonummen, voisin muuttaa sinne ihan pelkän nimen takia :D rumia onkin sitten ihan miljoona, vaikee niistä pahinta sanoa.

• Tykkää
Reactions: as if
Ei oo kyllä paikkakunta mutta tänään just mietin että Päijät-Häme kuulostaa ihan sairaan ärsyttävältä. Kun joku sanoo ton säätiedotuksessa niin tuntuu kuin kynsis liitutaulua.

Ihan voisin heittää tähän perinteisen pohjanmaalaisen "kirosanasikermän" jota tulee itse käytettyä useinkin, jos meinaa *ittu-sana lipsahtaa turhan kovaäänisesti. Eli "Voi Vitsari, ventus, käläviä, kannus" kuuluu tämä hokema. Jokainen noista on kovin onnettomia paikannimiä (tosin erotuksella, että ventus ja vitsari on vain alueita Kokkolassa). Kokkola-Kalajoki väliltä löytyy myös Kouri, joka on itsessään aika hilpeä nimi. Myöskin nämä Vammalat, Homeperseensuot, Helvetit ja muut paikat on hupaisia.

Hämeenkyrö on jotenkin kiehtova nimi, tulee mieleen aina kesä, ja vihreät nurmipellot tuosta nimestä. Kaunista seutua muutenkin.

Viimeksi muokattu:
Sonkajärvi ja Vieremä nyt ainakin. Mitä vittua tarkoittaa edes Vieremä tai Sonka? Muuttaisivat nimensä Pieremäksi ja Sontajärveksi niin niissä olisi edes jotakin järkeä.

Yhteistyössä