rs-virus vauvalla!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja n-26
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

n-26

Jäsen
13.12.2004
216
0
16
mulla on viiden kuukauden ikäinen pikkuinen kuusikiloinen,hiukan keskosena syntynyt tyttö ja nyt näyttää siltä että hän on saanut tämän pelätyn rs viruksen!
kohtalotoveireita etsiskelen ja tietoa kuinka muilla on mennyt,joutuiko sairaalaan?miten helpotitte pikkuisen oloa ja hengittämistä ja missä vaiheessa kannattaisi lähteä sairaalaan?yms..
huolissani olen... :ashamed:

Jos hiukaakaan epäilyttää niin soitat päivystävälle ja kerrot tarkoin lapsen voinnin.... Muuta en osaa sanoa...Meillä 1 vuotias sairasti tuon ennen joulua ja senkin kanssa olin jo vaiheilla menossa sairaalaan...mut selvittiin ihan kotona kuitenkin....
Noin pieni kun menee aika äkkiselteen huonoon kuntoon....
Parantavia haleja täältä sinne urakalla.... :hug:

meillä oli 3 ja puoli kk vanhana vauvalla tuo - tosi räkäinen, kauhea yskä... lääkärissä käytin mutta ei mennyt niin pahaksi, että sairaalaan olisi joutunut. ensimmäiseksi nostin sängynpääpuolta ylemmäs ja keittosuolaliuostippoja nenään. lisäksi sai maitoja vähän väliä ja sylissä oli muutenkin melkein koko ajan, vähän pystyasennossa. menihän tuo korviin tuo tulehdus ja yskä kestänyt kuukauden mutta kohtuuhyvin kaveri on toipunut. mutta ota ihmeessä yhteyttä päivystykseen ja selitä oireet.

Meille iski tuossa joulun pyhien jälkeen 1,5kk ikäiseen poikaan kyseinen virus!

Poika oli tosi räkäinen ja yritin kotona imeä sitä räkää pois. Mutta sitten suuhunkin tuli limaa ja rinnan imeminen vaikeutui! Menimme lasten päivystykseen.

Niillä on siellä varmat otteet ja kokemusta asiasta!

Hoitona vaivaan oli imut joilla poistettiin limaa lapsen nenästä ja kurkusta ja avaava lääkitys jolla pyrittiin siihen, ettei limaa kerry niin paljon.

Ottivat sellasen lima näytteen jolla varmistettiin, että kysessä on rs. Tulokset sai 2 päivän sisällä.

Meidän pikkunen oli osastolla kolme yötä, jossa hänet hoidettiin pahimman lima vaiheen ohi. Siellä sai myös äiti yöpyä.

Ota yhteyttä päivystykseen ja mene vaikka varmuuden vuoksi käymään. Ei ne pois aja ja saat varmistuksen.

Ja voimia pienen hoitoon.

Lohdutukseksi sinulle, että virus on ikävä, mutta sen sivuvaikutuksia osataan hoitaa hyvin sairaalassa! Ja limaisin vaihe on ohi 3-5 päivässä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2006 klo 23:08 mama kirjoitti:
Meille iski tuossa joulun pyhien jälkeen 1,5kk ikäiseen poikaan kyseinen virus!

Poika oli tosi räkäinen ja yritin kotona imeä sitä räkää pois. Mutta sitten suuhunkin tuli limaa ja rinnan imeminen vaikeutui! Menimme lasten päivystykseen.

Niillä on siellä varmat otteet ja kokemusta asiasta!

Hoitona vaivaan oli imut joilla poistettiin limaa lapsen nenästä ja kurkusta ja avaava lääkitys jolla pyrittiin siihen, ettei limaa kerry niin paljon.

Ottivat sellasen lima näytteen jolla varmistettiin, että kysessä on rs. Tulokset sai 2 päivän sisällä.

Meidän pikkunen oli osastolla kolme yötä, jossa hänet hoidettiin pahimman lima vaiheen ohi. Siellä sai myös äiti yöpyä.

Ota yhteyttä päivystykseen ja mene vaikka varmuuden vuoksi käymään. Ei ne pois aja ja saat varmistuksen.

Ja voimia pienen hoitoon.

Lohdutukseksi sinulle, että virus on ikävä, mutta sen sivuvaikutuksia osataan hoitaa hyvin sairaalassa! Ja limaisin vaihe on ohi 3-5 päivässä!

Oliko yskää, kuumetta?

Meillä tällä hetkellä pikkuinen sairaalassa. Itse olen oksennustaudissa kotona, mutta olen kyllä joka päivä sielä hänen seuranaan. Nyt on mummi hoitamassa yön yli. Sunnuntaina menimme lääkäriin ja pääsimme osastolle heti. Limaa on tullut nyt 5päivää todella paljon. Lämpöä enimmillään 38.5. Korvatulehdus, keuhkoputkentulehdus ja ehkä kurkunpääntulehdus. Maha aivan löysällä, johtuen ehkä antibiooteista mitä vaihdoimmekin jo kerran eri merkkiin. Hoitoina on ollut höyryhengitys maskin kautta, liman imeminen letkulla, särkylääkkeet ja antibiootit. Ensi viikkoon menee varmasti kotiutuminen. Tänään kävi jumppari (fysioterapeutti), joka lapsen hengityksen mukaan paineli keuhkoja ja sai näin limaa irtoamaan. Tämä opetetaan myös minulle ennen kotiin lähtöä, jotta voin sitä sitten kotona jatkaa. Ikää tytöllä on 4kk. Nukkuminen on hankalaa ja lapsi säpsähtelee hereille vähän väliä ja itkee paljon. Nyt on jaksanut jo vähän jutella ja leikkiä. Toivottavasti toipuisi nyt pian ja päästäisiin taas kaikki kotiin.

Yhteistyössä