RS: Varo tätä hämähäkkiä Suomessa - iskee nukkuviin yöllä

  • Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti
"apua"
Hyönteistutkija Juhani Itämies varoittaa suomalaisia yöllä sängyssä vaanivasta verenimijähämähäkistä.

– Palloristihämähäkki on arka ja piilotteleva otus, joka hakeutuu mielellään vanhoihin asuntoihin. Se on liikkeellä öisin ja saattaa tulla imemään verta nukkuvasta ihmisestä. Puraisu on melko huomaamaton, mutta puremajälki voi kutittaa päiväkausia. Mitä ankarammin sitä raapii, sitä suurempi todennäköisyys on infektiolle, hän sanoo Raahen Seutu –lehden haastattelussa.

Itämies kertoo epämiellyttävän esimerkin tuttavastaan, joka sairastaa psoriasista. Hänen jalkansa turposivat pahasti.

– Kun näin puremajäljet hänen nilkoissaan, kehotin häntä tutkimaan sängynaluksensa pimeimmät nurkat tarkkaan. Sieltä löytyi neljä erittäin tuhdissa kunnossa olevaa hämähäkkiä, jotka olivat imeneet itsensä täyteen verta, hän sanoo lehdelle.

Palloristihämähäkkiä löytyy etelästä, mutta Oulun korkeudeltakin sitä on tavattu.

Palloristihämähäkki on väriltään kiiltävän mustanruskea ja sen takaruumis on pallomaisen pyöreä.

APUA,USKALTAAKO TÄSSÄ KOHTA NUKKUAKAAN:/
 
"sss"
[QUOTE="vieras";24525177]Apua, apua, apua, eihän tuo oo totta eihän... Ei herranjestas mulla on jo valmiiksi sellanen hämähäkkifobia että tää uutinen ei tee sille hyvää.[/QUOTE]

laitappa googleen raahen seutu ja käy lukemassa sieltä se hämäkki juttu. pitäs olla siinä etusivulla... kauhee oikeesti..en mee ikinä kahlaan ees veteen jos kerran siellä on vesihämiksiä jotka puree:(
 
[QUOTE="apua";24525200]ne tulee just silloin kun ihminen nukkuu:( imee verta susta. just tossa raahen seudusivulla oli että joku oli löytänyt sängyn nurkasta vissiin 4 pulleroa hämistä mitkä oli täynnä verta:(apua oikeesti:([/QUOTE]

Meinaaksää sitte valvoa yöt ja kytätä sängyn alle? Jos ei mua oo tähänkään asti purrut tietääkseni hämyheikki niin miksi pitäs nyt alkaa panikoida?
 
"vieras"
[QUOTE="sss";24525192]laitappa googleen raahen seutu ja käy lukemassa sieltä se hämäkki juttu. pitäs olla siinä etusivulla... kauhee oikeesti..en mee ikinä kahlaan ees veteen jos kerran siellä on vesihämiksiä jotka puree:([/QUOTE]

En mä uskalla ees mennä ku jos siellä on kuvia ni oon sitten ihan sätkynä loppuillan, säikähdän joka ikistä pölypalleroa.
 
"vieras"
No onpahan taas hyötyä meidän murhanhimoisista sisäkissoista :D Meillä ei pysy yksikään hämähäkki hengissä. Noi kissat jahtaavat ja tappavat kaikki ötökät tästä kämpästä.
 
..
Hyi helvata :x Mä en enää nuku. Ei oo kyllä mitään niin ällöttävää kun "pulska" hämähäkki, semmonen pallopylly.:/ Meillä on vielä vanha talo ja löytyy ties mitä ötiäisiä nurkista..
 

Yhteistyössä