Rovaniemi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lappiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Alkuperäinen kirjoittaja roissa asunut:
Ihan mukava kaupunki on. Vuokrat on aika halpoja ainaki, jos vertaa etelän vuokriin..

Kerrohan parhaat asuinalueet lapsiperheelle. Mekin sinne suunnitellaan muuttoa.

Nivavaara ainaki on lapsiystävällinen alue. En oo ite Rovaniemellä lasten kans asunu niin vähän vaikea sanoa.. Ounasrinne ja Korkalovaara on semmosta huonompaa seutua.

Onkohan siellä miten vuokra-asuntoja, isoja sellaisia? Meiltä tulee sinne suurperhe miehen opintojen perässä pariksi vuodeksi.
Pelottaa lähteä kun se on vaan niin Lapissa. Itse olemme Itä-Suomesta. Varmaan nauravat meille kun väännetään savoa. Mä en tiedä Roista mitään, onkohan siellä poroja :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Onkohan siellä miten vuokra-asuntoja, isoja sellaisia? Meiltä tulee sinne suurperhe miehen opintojen perässä pariksi vuodeksi.
Pelottaa lähteä kun se on vaan niin Lapissa. Itse olemme Itä-Suomesta. Varmaan nauravat meille kun väännetään savoa. Mä en tiedä Roista mitään, onkohan siellä poroja :D

No mie oon muuttanu roista turkuun eikä kukaan mun murteelle oo nauranu :D Älä huoli, lapissa ollaan suvaitsevaisia :)

Rovaniemellä on kivoja ihmisiä. Siellä on helpompaa alkaa jutella jonkun tuikituntemattoman kanssa kaupungilla kuin monessa muussa paikassa.
Rovaniemen huono puoli on se, että siellä on ihan järjettömät etäisyydet. Esim. juna-asemalta (jotka yleensä ovat kaupungin keskustassa) on varmaan 2 km "ydinkeskustaan". Pieni kaupunki, mutta edes keskustan päästä päähän on järjetön matka kävellä. Muukin kaupunki on laajennut tosi laajalle. Kaikki on kaukana toisistaan, eikä julkinen liikenne ole kovinkaan tiheää. Oma auto on siis must.

Käsittääkseni Rovaniemellä on paljon opiskelija-asuntojakin ja ainakin uusimmat ovat hienoja. Vuokrataso on myös ihan kiva.

On täällä poroja :-D. Vennivaara, ylikylä, lapinrinne on hyviä lapsiperheen paikkoja. Ounasrinteelle varsinkin vaaranlaitaan EI MISSÄÄN NIMESSÄ, eikä korkalovaaraan sudentielle. Niistä yleensä ensin tarjotaan asuntoa.

Ja vielä. Rovaniemeltä löytyy tosi hyvin kauppoja ja muita palveluja kaupungin kokoon nähden. Tämä johtuu siis siitä, että Rollo on maantieteellisesti tosi ison alueen keskus.

Ounasrinteelle kerrostaloalueelle ei kannata mennä asumaan. Kokenut olen enkä takaisin mene. Siellä on paljon vapaana asuntoja. Paljon siellä asuu sekopäitä. Enkä menis asumaan Korkalovaaraankaan.

Kiitos vastauksista! Harmi vaan kun yliopiston haut jo menneet, kaipa me sitten vuoden päästä lähdetään siihen suuntaan jos mies pääsee sisälle ensi keväänä :)
Se löysi viimein oman alan ja vaihtoehdot opiskeluun on Hesa ja Rovaniemi, voi miten vaikea valita kumpaan lähtee ;)

Miekän en suosittelisi ounasvaaraa enkä sudentietä asuinpaikaksi, muuten korkalovaara on ok. Täällä itekki asustelen. Mutta Kunta-Asunnoille ei kannate missään nimessä muuttaa, mistä tahansa muualta löytyy kohtuuhintaisia ja rauhallisia asuntoja.

Terveisin paljasjalkainen rovaniemeläinen =)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Rovaniemellä on kivoja ihmisiä. Siellä on helpompaa alkaa jutella jonkun tuikituntemattoman kanssa kaupungilla kuin monessa muussa paikassa.
Rovaniemen huono puoli on se, että siellä on ihan järjettömät etäisyydet. Esim. juna-asemalta (jotka yleensä ovat kaupungin keskustassa) on varmaan 2 km "ydinkeskustaan". Pieni kaupunki, mutta edes keskustan päästä päähän on järjetön matka kävellä. Muukin kaupunki on laajennut tosi laajalle. Kaikki on kaukana toisistaan, eikä julkinen liikenne ole kovinkaan tiheää. Oma auto on siis must.

Käsittääkseni Rovaniemellä on paljon opiskelija-asuntojakin ja ainakin uusimmat ovat hienoja. Vuokrataso on myös ihan kiva.

:laugh: :laugh: Salli mun nauraa. Kaksi kilometriä ei ole järjetön etäisyys :D Tuntuuhan se kävellen liikkuessa joo mutta muuten. Polkupyörät ovat oiva apu liikkumiseen.

T. yksi Utsjoelta jossa matkat todella ovat järjettömiä :D

siis musta rovaniemellä on kaikki just sopivasti kävelymatkan päässä. riippuu tieten kuin laiska ihminen kyseessä, mutta musta prismakin on sopivan matkan päässä keskustasta