Roteva ruumiinrakenne ja laihdutus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Piii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Piii"

Vieras
Olen aina ollut "iso", en mitenkään pyöreä tai pehmeä mutta sellainen ronskin ja "kulmikkaan" vartalon omaava jo lapsesta asti. Pituutta tällä hetkellä 170cm ja painoa nyt 72kg, vaatekoko 38-40 riippuen mallista.

Hartiat on leveät, pää on iso (mun pitää pipotkin ostaa miesten osastolta!), mutta ei se tässä kropassa isolta näytä... lantio on aika leveä, mutta hartoihin verrattuna sopusuhtainen. Reidet ja pohkeet on paksut, aika lihaksikkaat liikkuvan seisomatyönkin ansiosta.

Sellaista selkeää läskiä on lähinnä vyötäröllä, mutta ei huomattavasti, hyvässä ryhdissä seisten vatsan sivuprofiili ei ole pömppö vaan tasainen, takapuoli on ainoa asia johon olen rehellisesti täysin tyytyväinen. Rintoja ei juuri ole, rintakehä on aika leveä.

Olen väillä painanut enemmänkin jolloin rasvaa kertynyt lähinnä vatsaan ja reisiin, tämänhetkinen paino on taas aikuisikäni matalin paino. Jo lapsena ja nuorena painoindeksi hipoi aina normaalin ylärajaa, kuten nytkin.

Haluaisin vielä pudottaa painoa mutta mietin näyttääkö se tällaisen ruumiinrakenteen omaavana lähinnä koomiselta jos vaikka 10kg vielä tiputtais, kun hartiat tai pää ei juuri laihduttamalla pienene, vai kannattaisko keskittyä lähinnä lihaskuntoon ja vartalon muokkaukseen oikeanlaisella salitreenillä, jolloin painonpudotus ei olisi kovin suurta ja tyytyä olemaan tällainen amatsooni... :D

Muita kohtalotovereita?

Tuli mieleen, että liioitteletko vähän, kun 38-40 ei niin iso ole, varsinkaan vähän pidemmällä naisella. Monesti nainen itse näkee itsensä isompana kuin muut.

Ei semmoista olekaan kuin roteva ruumiinrakenne. Todellisuudessa ne luut ei paljoa paina ja jos katsot esim Jutta ja puolen vuoden superdieetit ohjelmaa niin näet että laihtuessa niillä kaikkein lihavimmilla on myös pää ja erityisesti kasvot muuttuneet todella radikaalisti laihdutuksen myötä.

Eihän kukaan ole puhunutkaan luiden painosta. Et voi "vieraana" tosissaan väittää että kaikilla on samankokoiset ja muotoiset luut... Ihan yhtä lailla kuin ihmiset ovat eri pituisia, ovat he erilevyisiä. Jollakin on esim. kylkiluiden ympärysmitta 60cm ja jollakin 80cm. Ei siinä ole läskistä kyse, vaan sitä 80 cm rangastaan leveää ei millään saa laihtumalla yhtä pieneksi kuin sitä jolla on kapeampi luusto.

• Tykkää
Reactions: Tietotoimisto
Nimimerkki haloo on ihan oikeassa. Minä en tajua että miksi joidenkin päähän ei mahdu että se että luut painaa ihmisillä saman verran ei tarkoita sitä etteikö luuston rakenne olisi silti ihan erilainen. Terveisin joku joka ei saanut itselleen vyötäröä edes alipainoisena vaikka luut näkyi, kun luusto on vaan malliltaan sellainen.

• Tykkää
Eihän kukaan ole puhunutkaan luiden painosta. Et voi "vieraana" tosissaan väittää että kaikilla on samankokoiset ja muotoiset luut... Ihan yhtä lailla kuin ihmiset ovat eri pituisia, ovat he erilevyisiä. Jollakin on esim. kylkiluiden ympärysmitta 60cm ja jollakin 80cm. Ei siinä ole läskistä kyse, vaan sitä 80 cm rangastaan leveää ei millään saa laihtumalla yhtä pieneksi kuin sitä jolla on kapeampi luusto.

Näin. Mua ihmetyttää, että jos ihminen on pitkä, hän saa painaa enemmän, mutta jos on leveä, niin luitten ympärillä ei saisi olla yhtään mitään, ja vaikkei olisikaan, niin silti näyttää isolta. Joillakin on tosiaan leveä (roteva) ruumiinrakenne, eikä sillä ole mitään tekemistä luitten painon kanssa. Ja mä en puhu itsestäni. Mulla on vain leveä lantio, mutta muuten olen pieniluinen.

Ehkäpä tosiaan kannattaa keskittyä lihaskuntoon joksikin aikaa, saat muokattua kehoasi ja sitten joskus näet kannattaako vielä erikseen pudottaa painoakin. Aikaahan se vie. Itse ole tekemässä juuri näin. Ja mitä enemmän lihasta, sitä suurempi kulutus niin kyllä siinä väkisinkin vähän laihtuu jos ruokailutottumukset eivät muutu kovinkaan radikaalisti.

Minä olen aika lyhyt, mutta hartiat on leveät ja saan pienellä vaivalla kasvatettua lihaksiani. En näytä kovin sirolta. Kyllä sillä luuston rakenteella on merkitystä. Minä en esim. ikinä ole saanut kiskottua jalkaani 29 tuuman farkkuja, vaikka saman kokoinen kaverini niihin mahtuu. Ei vaan mahdu!

Rotevaa ruumiinrakennetta ja isoja luita ei ole olemassa. On vain läskiä.

Jos kaikilla on mielestäsi täsmälleen samanlainen ja samankokoinen luuranko, niin kuinka selität pitkät ja lyhyet ihmiset? Vai meinaatko että luusto voi kyllä kasvaa kokoa y suunnassa, mutta ei x suunnassa? Kaikilla on luonnostaan ihan yhtä leveät hartiat, ihan yhtä paksut ranteet, ihan samanlainen lantion luusto.. niin miehillä kuin naisillakin. Kaikki erot ulkomuodossa tulevat vain ja ainoastaan läskistä?

Just, todella älykäs väite.

• Tykkää
Täällä myös yksi "ylävartalopainotteinen". Eli hartiat ja pää juurikin isot, mutta lantio hyvin kapea. Pelkäsin samaa kuin sinä, mutta huomasin että normaalipainoisena (joskin alarajoilla) kroppa näyttää melko sopusuhtaiselta ja pystyn käyttämään jopa hametta. Aikaisemmin olen välttänyt hameiden käyttöä, koska se on mielestäni saanut minut näyttämään koomiselta.

Mutta huomaan että parikin lisäkiloa korostavat samantien epäsuhtaa. Läskit tulevat siis heti ei-toivottuihin kohtiin.
Ainakin itselläni laihdutus kannatti, tosin jonkin verran lihaksistoa pitää hankkia.

Vatsaan kertynyt rasva on jokaikiselle vaarallista, joten en pohtisi sitä, miltä muiden mielestä näytän vaan laihduttaisin.

Mulla lähtöpaino oli samalla pituudella 70 ja nyt kun kiloja on kadonnut neljä, on juurikin vatsa pienentynyt. Eikä se hassulta näytä, päinvastoin...

Olen itse pidempi kuin sinä ja kilojakin löytyy vähemmän. Käytän silti lähes aina L-koon yläosia hartioiden vuoksi (ei siis useimmiten 38/40 mene) ja en silti näytä leveäharteiselta ja raskasrakenteiselta. Veikkaan, että sinun raskasrakenteisuutesi tulee ekstrapainosta. Liian pieniin yläosiin itsensä tunkeminen muuten myös korostaa yläkroppaa. Kannattaisi varmaan kokeilla isompia kokoja varsinkin nyt, kun kireät vaatteet ovat muutenkin vanhanaikaisia.

Yhteistyössä