Instabeibet noin niinku ylipäätään ja case Sara Sieppi vs. Helmileena Nummela

Jos pointti menee noin pahasti ohi niin sitten menee. En tullut leikkimään tänne sinun väittelyleikkejä. Tulin kysymään yhtä yksinkertaista asiaa: miksi joku ihminen kokee tarvetta haukkua toisen ulkonäköä? Se kiinnostaa minua ihan vilpittömästi. En kertakaikkiaan pääse sellaiseen mielentilaan että alkaisin miettimään että "hyi mitkä vaatteet tuolla on, miksi toi on laittanut hiuksensa noin, miksi tuo käyttää paitaa jossa tissit tulee esille noin". Minua kiinnostaa että mitkä syyt saa ihmisen haukkumaan toisen ulkonäköä. Onko tämä ihminen vaan niin pinnallinen että kokee tarvetta väitellä siitä että onko joku hyvän vai huonon näköinen ja näyttäisikö joku paremmalta näin vai noin? Ilmeisesti sitten ulkonäkö on joillekin niin suuressa osassa arvomaailmaa.
Valehtelija.
Et varmasti ole tarponut läpi elämääsi koskaan arvostelematta vähintäänkin mielessäsi jonkun toisen ulkoista olemusta.

Sinä olet täälläkin arvostellut ja haukkunut muita ja samaan aikaan kuvitellut olevasi parempi. Keskustelu ei etene siksi, että sinä et ole millään tavalla kosketuksissa realistisen itsesi kanssa, vaan yrität viljellä jonkinlaista mielikuvaa omasta erinoimaisuudestasi ihmisenä, joka ei koskaan ole pienessä mielessäkään arvostellut muita heidän ulkoisen olemuksensa perusteella.
Typerin väite ikinä.
Sinä skannaat kaikkia kohtaamiasi ihmisiä ja teet heistä päätelmiä vaihtamatta sanaakaan heidän kanssaan.
 
vierailija
Jahas, perinteiset "miten se on sulta pois" -vastaukset. No ei yllättäneet.
-miten se on sulta pois
-vietät iltasi haukkuen, eikö ole muuta elämää (juu on)
-ole hiljaa, pääs kiinni, et saa sanoa sanaakaan pahaa julkkiksesta jonka lärvi on ollu 10 vuotta julkisuudessa ja joka tekee rahaa - vain julkisuudella.

Missä kommentit että olen Saralle, ja koko maailman naisille kateellinen? Hei, ne puuttuu!
Olet kaikille maailman naisille kateellinen!!!!!!
 
  • Haha
Reactions: Echo
vierailija
Tulihan se sieltä, kiitos. Mulla onkin kadehdittavaa 3,5 mrd naisessa.
Hyvin moni nainen paljastaa rintavakonsa.
Sinulla riittää työsarkaa!
Janina Fry on tehnyt pitkän malliuran.
Minulla oli muutama vuosi sitten ulkomaalaistaustainen työkaveri. Hän on usein mainoksissa.
Nauroin nuorena makeasti, kun minua usein luultiin mainosmalliksi. Olin kerran kuulema ollut ratikan kyljessä mainoksessa.
Viime viikolla kielenopettaja etätunnilla sanoi nähneensä minut jossain.
Olisi ihana jo vaipua massaan ja unholaan.
Ulkonäöstäni on ollut enemmän haittaa kuin hyötyä. Senttiäkään en ole sillä tienannut.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Ja sinä tässä olet haukkunut muita ihmisiä ties miksi heidän näkemystensä takia. Miksi sinä koet tarvetta haukkua muita heidän mielipiteidensä takia? Kenen tahansa mielipiteet ovat makuasioita, eikä niiden pitäisi vaikuttaa sinun elämääsi?

Kummasti kuitenkin vaikuttaa. Kun jotain tuodaan eteesi, josta sinulla on mielipide, sinulla on tarve kertoa se. Keskustelua ei olisi, jos mielipiteitä ei vaihdettaisi. Nyt sinusta sinun mielipiteesi on parempi ja oikeampi, eikä muilla mielestäsi ole oikeutta kertoa omaansa.
Anteeksi mutta ketä minä olen haukkunut? Edelleenkin olen ihmetellyt sitä miksi joku kokee tarvetta haukkua toisen ulkonäköä ja minkälainen tälläinen ihminen on ja minkälaiset asiat tälläiseen käytökseen johtaa. Voit aivan vapaasti pohtia että minkälainen ihminen olen ja miksi tälläistä asiaa pohdin.
 
vierailija
Valehtelija.
Et varmasti ole tarponut läpi elämääsi koskaan arvostelematta vähintäänkin mielessäsi jonkun toisen ulkoista olemusta.

Sinä olet täälläkin arvostellut ja haukkunut muita ja samaan aikaan kuvitellut olevasi parempi. Keskustelu ei etene siksi, että sinä et ole millään tavalla kosketuksissa realistisen itsesi kanssa, vaan yrität viljellä jonkinlaista mielikuvaa omasta erinoimaisuudestasi ihmisenä, joka ei koskaan ole pienessä mielessäkään arvostellut muita heidän ulkoisen olemuksensa perusteella.
Typerin väite ikinä.
Sinä skannaat kaikkia kohtaamiasi ihmisiä ja teet heistä päätelmiä vaihtamatta sanaakaan heidän kanssaan.
En ole haukkunut ketään. Ja kyllä, tottakai olen pohtinut ihmisten ulkonäköä. Mutta menenkö minä sanomaan ihmiselle että olet ruma saatika sitten että teen oikein nettiin keskustelun jossa sanon että joku on ruma? En. Enkä ymmärrä miksi joku niin tekee, mitä hän siitä saa, käyttäytyykö hän samalla tavalla aina...
 
En ole haukkunut ketään. Ja kyllä, tottakai olen pohtinut ihmisten ulkonäköä. Mutta menenkö minä sanomaan ihmiselle että olet ruma saatika sitten että teen oikein nettiin keskustelun jossa sanon että joku on ruma? En. Enkä ymmärrä miksi joku niin tekee, mitä hän siitä saa, käyttäytyykö hän samalla tavalla aina...
Mielenkiintoista, miksiköhän sitten kirjoitit näin:

En kertakaikkiaan pääse sellaiseen mielentilaan että alkaisin miettimään että "hyi mitkä vaatteet tuolla on, miksi toi on laittanut hiuksensa noin, miksi tuo käyttää paitaa jossa tissit tulee esille noin"

Ylläolevassa nimenomaan kerrot, etteivät tällaiset asiat käy mielessäsikään?

Ja etkös sinä myös nimitellyt m1estä joksikin? En nyt muista enää miksi, enkä jaksa enää alkaa kahltata koko keskustelua läpi. Echokin taisi saada osansa? Tietysti vieraita on vaikea yksilöidä, mutta tein nämä oletukset kirjoitustyylin perusteella. Tämän vuoksi olisi tietysti helpompaa, jos ihmiset käyttäisivät nimerkkejä, jottei joutuisi arvailemaan.

Huomauttaisin myös, että minusta Echo toi esiin sen, ettei hän pidä siitä miltä Sara näyttää fillereiden ym. jälkeen, vaan piti tämän ulkoisesta olemuksesta enemmän pistoshoitoja. Miksi niin ei saisi sanoa?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Mielenkiintoista, miksiköhän sitten kirjoitit näin:

En kertakaikkiaan pääse sellaiseen mielentilaan että alkaisin miettimään että "hyi mitkä vaatteet tuolla on, miksi toi on laittanut hiuksensa noin, miksi tuo käyttää paitaa jossa tissit tulee esille noin"

Ylläolevassa nimenomaan kerrot, etteivät tällaiset asiat käy mielessäsikään?

Ja etkös sinä myös nimitellyt m1estä joksikin? En nyt muista enää miksi, enkä jaksa enää alkaa kahltata koko keskustelua läpi. Echokin taisi saada osansa? Tietysti vieraita on vaikea yksilöidä, mutta tein nämä oletukset kirjoitustyylin perusteella. Tämän vuoksi olisi tietysti helpompaa, jos ihmiset käyttäisivät nimerkkejä, jottei joutuisi arvailemaan.

Huomauttaisin myös, että minusta Echo toi esiin sen, ettei hän pidä siitä miltä Sara näyttää fillereiden ym. jälkeen, vaan piti tämän ulkoisesta olemuksesta enemmän pistoshoitoja. Miksi niin ei saisi sanoa?
No enpä ole edelleenkään tuollaisia asioita ajatellut vaikka ihmisten ulkonäköä olenkin pohtinut. Minusta se on ihan luonnollista että ihmiset pohtii toistensa ulkonäköä, mutta mistä kumpuaa se haukkuminen?

Jos sanon että mielestäni on moukkamaista haukkua toisen ulkonäköä? Jos joku sanoo jotain, mikä voi satuttaa toista, niin mielestäni sellaista on enemmän kuin OK kritisoida. Mutta miksi pitää haukkua toisen ulkonäköä, kun se toisen ulkonäön ei pitäisi ketään satuttaa millään lailla taikka vaikuttaa kenenkään elämään millään lailla?

Siellä on Echon tekstit niputettu yhteen viestiin ja jos viesteissä mielestäsi sanotaan että "en pidä siitä miltä Sara näyttää filttereiden ym. jälkeen, vaan pidin Saran ulkonäöstä enemmän ennen pistoshoitoja" niin ihmettelen suuresti.
 
vierailija
Tiedostaa että on ilkeä mutta sanoopa silti:

menee herkästi ilkeilyksi Sieppiä kohtaan. Mutta ei haittaisi vaikka Sieppi tän lukis

naisen epätoivo jotenki näkyy ulkoisesti

tissipommien

Osaamista ei löydy oikein mihinkään suuntaan

Menit ottamaan huuliin ja ehkä tisseihinki täytettä.
Tän näkösenä sussa oli vielä sisältöä.

...sisällön puutteeseen

Sara? Lukee...7Päivää -lehteä?

Muutkaan äijät ei kauaa vierellä tunnu pysyvän.

Se tyhjyyden kupla hänen sisällään

Kaunis saa olla ja laittautua mutta ei tartteis liikaa yrittää

Sara on kireä kuin viulunkieli

mulle tulee hänestä jopa mt-fibat nykyisin.

Pyrkii julkisuuteen, saa rahansa siitä (kun ei muusta saa)

emmänyt sillä tyhjänpäiväisellä pskalla instaani täyttäisi. Tai tuomalla tissit tyrkylle liian pienessä trikoomekossa, ja sit saada huomiota uhriutumalla

jos sisältö on hattaraa, niin ei semmoisen kans pysty keskustelemaan oikeesti asioista.

Semmoisen kans on raskasta viettää loppuelämä.

Juu siis Sieppi on arvokas ihminen ja sillä on tunteet. Mutta siihen se syvällisyys jääkin.

Sitä saa mitä tilaa. Älköön itkekö julkisuudessa miksei häntä aina oteta vakavasti.
Mutta äijä voi pelastaa sen täydelliseltä tyhjyydeltä.

tyhjänpäiväistä elämäntapaa

se on tavallista arkea, siinä ei ole vielä aivoja käytetty, mistä ois järkevää maksaakin.

Se kun ei vaadita älykkyyttä

oranssi-ihoinen, melkein ankkahuulinen trikooriekale-typy joka hilaa hinkkinsä leuan alle

Siepin kohdalla puhuisin jo säälikortista

Se nainen saattaa hajota kohta.

eihän sillä ole sanomaa

Sitä saa mitä tilaa.

älköön valittako

jos Sara onkin syvällinen, älykäs ja fiksu tyyppi oikeesti, niin se ei näyttäydy suomalaisille millään tavalla.

tissit tyrkylle

Sen se touhu "pilaantuu"
nainen kulahtaa pian.

Jos tämä ei ole haukkumista niin mitä sitten? Älyllistä kritisointia?
 
Tiedostaa että on ilkeä mutta sanoopa silti:

menee herkästi ilkeilyksi Sieppiä kohtaan. Mutta ei haittaisi vaikka Sieppi tän lukis

naisen epätoivo jotenki näkyy ulkoisesti

tissipommien

Osaamista ei löydy oikein mihinkään suuntaan

Menit ottamaan huuliin ja ehkä tisseihinki täytettä.
Tän näkösenä sussa oli vielä sisältöä.

...sisällön puutteeseen

Sara? Lukee...7Päivää -lehteä?

Muutkaan äijät ei kauaa vierellä tunnu pysyvän.

Se tyhjyyden kupla hänen sisällään

Kaunis saa olla ja laittautua mutta ei tartteis liikaa yrittää

Sara on kireä kuin viulunkieli

mulle tulee hänestä jopa mt-fibat nykyisin.

Pyrkii julkisuuteen, saa rahansa siitä (kun ei muusta saa)

emmänyt sillä tyhjänpäiväisellä pskalla instaani täyttäisi. Tai tuomalla tissit tyrkylle liian pienessä trikoomekossa, ja sit saada huomiota uhriutumalla

jos sisältö on hattaraa, niin ei semmoisen kans pysty keskustelemaan oikeesti asioista.

Semmoisen kans on raskasta viettää loppuelämä.

Juu siis Sieppi on arvokas ihminen ja sillä on tunteet. Mutta siihen se syvällisyys jääkin.

Sitä saa mitä tilaa. Älköön itkekö julkisuudessa miksei häntä aina oteta vakavasti.
Mutta äijä voi pelastaa sen täydelliseltä tyhjyydeltä.

tyhjänpäiväistä elämäntapaa

se on tavallista arkea, siinä ei ole vielä aivoja käytetty, mistä ois järkevää maksaakin.

Se kun ei vaadita älykkyyttä

oranssi-ihoinen, melkein ankkahuulinen trikooriekale-typy joka hilaa hinkkinsä leuan alle

Siepin kohdalla puhuisin jo säälikortista

Se nainen saattaa hajota kohta.

eihän sillä ole sanomaa

Sitä saa mitä tilaa.

älköön valittako

jos Sara onkin syvällinen, älykäs ja fiksu tyyppi oikeesti, niin se ei näyttäydy suomalaisille millään tavalla.

tissit tyrkylle

Sen se touhu "pilaantuu"
nainen kulahtaa pian.

Jos tämä ei ole haukkumista niin mitä sitten? Älyllistä kritisointia?
Mitä Echon pitäisi sanoa ja mitä mieltä hänen pitäisi olla? Mikä on haukkumista ja mikä kritiikkiä?

Onko hakkumista tai ilkeilyä se, että alkaa kysellä miten ihmeessä henkilö oikein on kasvatettu? Vai onko se vain älyllistä kritisointia?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Tiedostaa että on ilkeä mutta sanoopa silti:

menee herkästi ilkeilyksi Sieppiä kohtaan. Mutta ei haittaisi vaikka Sieppi tän lukis

naisen epätoivo jotenki näkyy ulkoisesti

tissipommien

Osaamista ei löydy oikein mihinkään suuntaan

Menit ottamaan huuliin ja ehkä tisseihinki täytettä.
Tän näkösenä sussa oli vielä sisältöä.

...sisällön puutteeseen

Sara? Lukee...7Päivää -lehteä?

Muutkaan äijät ei kauaa vierellä tunnu pysyvän.

Se tyhjyyden kupla hänen sisällään

Kaunis saa olla ja laittautua mutta ei tartteis liikaa yrittää

Sara on kireä kuin viulunkieli

mulle tulee hänestä jopa mt-fibat nykyisin.

Pyrkii julkisuuteen, saa rahansa siitä (kun ei muusta saa)

emmänyt sillä tyhjänpäiväisellä pskalla instaani täyttäisi. Tai tuomalla tissit tyrkylle liian pienessä trikoomekossa, ja sit saada huomiota uhriutumalla

jos sisältö on hattaraa, niin ei semmoisen kans pysty keskustelemaan oikeesti asioista.

Semmoisen kans on raskasta viettää loppuelämä.

Juu siis Sieppi on arvokas ihminen ja sillä on tunteet. Mutta siihen se syvällisyys jääkin.

Sitä saa mitä tilaa. Älköön itkekö julkisuudessa miksei häntä aina oteta vakavasti.
Mutta äijä voi pelastaa sen täydelliseltä tyhjyydeltä.

tyhjänpäiväistä elämäntapaa

se on tavallista arkea, siinä ei ole vielä aivoja käytetty, mistä ois järkevää maksaakin.

Se kun ei vaadita älykkyyttä

oranssi-ihoinen, melkein ankkahuulinen trikooriekale-typy joka hilaa hinkkinsä leuan alle

Siepin kohdalla puhuisin jo säälikortista

Se nainen saattaa hajota kohta.

eihän sillä ole sanomaa

Sitä saa mitä tilaa.

älköön valittako

jos Sara onkin syvällinen, älykäs ja fiksu tyyppi oikeesti, niin se ei näyttäydy suomalaisille millään tavalla.

tissit tyrkylle

Sen se touhu "pilaantuu"
nainen kulahtaa pian.

Jos tämä ei ole haukkumista niin mitä sitten? Älyllistä kritisointia?
No hei. Tottahan nuo on.

Oranssi iho, tissit aseteltu esille, huulet muokattu, äijät ei pysy vierellä, kaikki mitä se puhuu on ihan hattaraa. Tyhjänpäiväinen elämäntapa.

Emmä ottais mitään pois. :unsure:
 
Muokkasin otsikkoa, koska kyllä tää koskee kaikkia instapyllistelijöitä, varsinkin jos ne ei koskaan tuo mitään omintakeisesti mietittyä älyllistä settiä esille.

Mutta Sieppi vs.Helmileena on hyvä esimerkki silti. Millä avuilla heistä kumpanenkin pyrkivät pärjäämään?
 
vierailija
Mitä Echon pitäisi sanoa ja mitä mieltä hänen pitäisi olla? Mikä on haukkumista ja mikä kritiikkiä?

Onko hakkumista tai ilkeilyä se, että alkaa kysellä miten ihmeessä henkilö oikein on kasvatettu? Vai onko se vain älyllistä kritisointia?
Kaikkihan saa olla ihan sitä mieltä mitä ovat. Se onkin sitten eri asia kuinka järkevää kaikkia ajatuksiaan on sanoa ääneen.

Jos joku käyttäytyy moukkamaisesti, miksi se olisi haukkumista kysyä että miten tämä henkilö oikein on kasvatettu?

Miksi sanoa toiselle sellaista mikä toista voi satuttaa? Miksi kirjoittaa nettiin jotain mitä ei kehtaa toiselle päin naamaa sanoa? Miksi kirjoittaa nettiin jotain mitä ei haluaisi että kukaan oma läheinen joutuisi lukemaan? Miksi peräänkuuluttaa älyllisyyttä kun oma käytös on niin älytöntä?

Uskomatonta että tälläistä joutuu aikuiselle ihmiselle selittämään. Vastausta en vieläkään ole saanut kysymyksiini, mutta ilmeisesti tämä sitten kumpuaa sieltä kasvatuksesta, pinnallisesta arvomaailmasta, ilkeydestä, katkeruudesta, kateudesta tai halusta satuttaa jotakuta tai saada sitten muutkin puolelleen kääntymään jotakuta vastaan. En tiedä, enkä ymmärrä.

Muistakaa että se saattaa joku päivä olla teidän lapsi tai läheinen, tai vaikka se lempparijulkkiksenne, joka hajoaa tuollaisten kommenttien takia eikä vaan enää jaksa. Sitä valitettavasti tapahtuu paljon. Uskomatonta miten tälläiselle käytökselle löytyy vielä puolustelijoita.
 
Kaikkihan saa olla ihan sitä mieltä mitä ovat. Se onkin sitten eri asia kuinka järkevää kaikkia ajatuksiaan on sanoa ääneen.

Jos joku käyttäytyy moukkamaisesti, miksi se olisi haukkumista kysyä että miten tämä henkilö oikein on kasvatettu?

Miksi sanoa toiselle sellaista mikä toista voi satuttaa? Miksi kirjoittaa nettiin jotain mitä ei kehtaa toiselle päin naamaa sanoa? Miksi kirjoittaa nettiin jotain mitä ei haluaisi että kukaan oma läheinen joutuisi lukemaan? Miksi peräänkuuluttaa älyllisyyttä kun oma käytös on niin älytöntä?

Uskomatonta että tälläistä joutuu aikuiselle ihmiselle selittämään. Vastausta en vieläkään ole saanut kysymyksiini, mutta ilmeisesti tämä sitten kumpuaa sieltä kasvatuksesta, pinnallisesta arvomaailmasta, ilkeydestä, katkeruudesta, kateudesta tai halusta satuttaa jotakuta tai saada sitten muutkin puolelleen kääntymään jotakuta vastaan. En tiedä, enkä ymmärrä.

Muistakaa että se saattaa joku päivä olla teidän lapsi tai läheinen, tai vaikka se lempparijulkkiksenne, joka hajoaa tuollaisten kommenttien takia eikä vaan enää jaksa. Sitä valitettavasti tapahtuu paljon. Uskomatonta miten tälläiselle käytökselle löytyy vielä puolustelijoita.
Voi idealismin typeryyttä..

Älä jauha skeidaa. Et säkään kaikkea sano ääneen, mitä IRL mietit jostain ihmisestä. Sitä sanotaan käytöstavoiksi.

Sen sijaan foorumit ois aika yksipuolisia jos siellä olis vaan
"On ihana sää. Harmittaa kun mun lempimuki hajos. :( Mä tykkään broileriruuista :)."

Ja kateuskortti=sen heittäjän tyhmyyttä. Mä EN ole kade. Miten monta kertaa se pitää sanoa.

Ja mä todellakin teen kaikkeni ettei mun muksuista tule moisia hattarapäitä kuin instatyrkyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Misseissä on eroja.
Jotkut hankkii missivuoden jälkeen tavisammatin ja vetäytyy julkisuudesta sivummalle.

Toiset jää julkisuuteen mut niillä on annettavaa, nimittäin turpavärkkinsä: Shirley Karvinen on radio-ja tv-juontaja (vaikken tykkää sen lesboudesta), Susanna Laine on tosi kysytty eri haastatteluohjelmiin. Lola Odusogakin yrittää- no, jotain aina välillä. Kolumneja kirjoittaa.

Sara....nnoh. Onnenpyörässä käänteli kirjaimia, onneks ei puhunut. Juonsi yhden kauden jotain Tempparit-tyylistä ohjelmaa ja se loppui 1 kauden jälkeen.

Sit miljoona tosi-tv-ohjelmaa _osallistujana_: muiden hömppäjulkkisten kans viidakossa, tai Iholla-itkuvirsi jossa saa vielä miljoonannen kerran puhua itsestään.
"Mulla burn out kun instagram-työni on niiiin rankkaaaaa"

Famous of being famous.
 
Hyvin moni nainen paljastaa rintavakonsa.
Sinulla riittää työsarkaa!
Janina Fry on tehnyt pitkän malliuran.
Minulla oli muutama vuosi sitten ulkomaalaistaustainen työkaveri. Hän on usein mainoksissa.
Nauroin nuorena makeasti, kun minua usein luultiin mainosmalliksi. Olin kerran kuulema ollut ratikan kyljessä mainoksessa.
Viime viikolla kielenopettaja etätunnilla sanoi nähneensä minut jossain.
Olisi ihana jo vaipua massaan ja unholaan.
Ulkonäöstäni on ollut enemmän haittaa kuin hyötyä. Senttiäkään en ole sillä tienannut.
Hmm, mitä sä tällä haluat sanoa? Että oot/oot ollu kaunis.

Mua on luonnehdittu "kaunein näkemäni nainen" yhden randomin taholta (no aika bullshittiä, en ole kaunis). Työkaverini tässä joku kerta hönkäili meikästä "on se vaan kaunis". Miespuolinen K-kauppias kehui kauniiksi. Tässä etsin jokunen aika sitten autonavaimia parkkikselta, yks random sanoi "Hei rouva - kaunis rouva. Voitteko siirtää autonne että mahtuu ohi ajamaan?" No siirsin. :)

En mä silti tällä leijaile. Ajan hammas tekee tehtävänsä minussa ja meissä jokaisessa.

En mä tartte kehuja ulkonäöstäni, niitä on tullut ropisemalla.
 
vierailija
Miks mun pitää törmätä jatkuvasti Sieppiin ja sen hattara-kannanottoihin vaikken ostaisi Iltistä?

Saisko koronavilkun muuttaa Sieppi-vilkuksi, kun on altistunut Siepille?
Siis olet ilkeä sitä kohtaan koska sua ärsyttää törmätä siihen jatkuvasti? Onko sinulla sitten jotenkin toiveena että kun tarpeeksi puhut hänestä ikävään sävyyn ja arvostelet hänen elämäntapaansa että hän joko muuttuisi, jolloin häneen törmääminen olisi jotenkin siedettävämpää tai sitten että hän vaihtoehtoisesti kokonaan katoaisi ettei sinun tarvitsisi enää sietää häntä? Niinhän sinä tietysti annoitkin hänelle neuvon kadota taka-alalle.

No tätä en tullut edes ajatelleeksi. Mielenkiintoinen näkemys. Toki ihmetyttää että miksi sitten altistat itseäsi entistä enemmän hänelle, jos hän sinua jotenkin ärsyttää. Vai onko se tunne minkä hän sinussa saa aikaan jotenkin kiva kuitenkin loppupeleissä? Vähän kuin joku on johonkin huumeeseen koukussa? Tai sellaista draamankaipuuta, mitä toiset hakee sitten katsomalla vaikka rikosohjelmia?

Ihmiset seuraa toki myös paljon kaikkia erilaisia medioita. Veikkaan että monella ei Sieppi tule samalla tavalla koko ajan vastaan kaikkialla. Mutta ymmärrän toki että jos johonkin asiaan suhtautuu intohimoisesti tai voimakkaasti, saattaa se myöskin jotenkin korostuneesti tuntua siltä että jatkuvasti törmäisi.

Myönnän että minulla esim. tuntuu jatkuvasti tämä Siepin "pelimies" (sanojasi lainaten) eksä tulevan vastaan joka suunnasta, vaikka en häntä missään nimessä seuraakaan. Ehkä katson liikaa maikkarin ohjelmia. Ja myönnän että se saa karvani hieman pystyyn nousemaan, kun tietää että tyyppi on tehnyt jotain kamalaa.
 
vierailija
Voi idealismin typeryyttä..

Älä jauha skeidaa. Et säkään kaikkea sano ääneen, mitä IRL mietit jostain ihmisestä. Sitä sanotaan käytöstavoiksi.

Sen sijaan foorumit ois aika yksipuolisia jos siellä olis vaan
"On ihana sää. Harmittaa kun mun lempimuki hajos. :( Mä tykkään broileriruuista :)."

Ja kateuskortti=sen heittäjän tyhmyyttä. Mä EN ole kade. Miten monta kertaa se pitää sanoa.

Ja mä todellakin teen kaikkeni ettei mun muksuista tule moisia hattarapäitä kuin instatyrkyt.
No jaa. Minun mielestä foorumit voisi olla hyvässä lykyssä paljon monipuolisempiakin, jos niissä ei keskityttäisi vaan purkamaan ikäviä ajatuksia mitä ääneen ei kehdata sanoa. Tätäkin palstaa kun lukee niin ei täällä kyllä mitään tunteiden ja mielipiteiden monipuolista kirjoa tule kovin hyvin esiin, vaan pikemminkin näkyy se ihmisten pahan olon ulos oksentaminen. Aika myrkyllinen ympäristö tämä minun mielestä on, mutta ehkä tämäkin paikka sitten tulee tarpeen nykyaikana kun päiväkirjaakin kirjoitetaan vähenevässä määrin.

Sitä en epäile ettetkö mahdollisia lapsiasi yrittäisi kasvattaa juuri sinun arvomaailmaan sopivaksi. Aina niissä lapsissa tietysti on se riski että ne lähtee kulkemaan omia polkujaan ja niistä tuleekin jotain ihan muuta kuin mitä toivot. Silloin ei varmaan sinustakaan olisi kiva kun lapsesi tulisi sinulle itkemään minkälaisia asioita hänestä puhutaan. Silloin haluaisin uskoa että et sanoisi hänelle vaan että turha itkeä kun polkusi olet valinnut. Toki vanhemmat suhtautuu tälläisiinkin eri tavalla että mistäs minä tiedän miten sinä reagoisit.
 
vierailija
Voi idealismin typeryyttä..

Älä jauha skeidaa. Et säkään kaikkea sano ääneen, mitä IRL mietit jostain ihmisestä. Sitä sanotaan käytöstavoiksi.

Sen sijaan foorumit ois aika yksipuolisia jos siellä olis vaan
"On ihana sää. Harmittaa kun mun lempimuki hajos. :( Mä tykkään broileriruuista :)."

Ja kateuskortti=sen heittäjän tyhmyyttä. Mä EN ole kade. Miten monta kertaa se pitää sanoa.

Ja mä todellakin teen kaikkeni ettei mun muksuista tule moisia hattarapäitä kuin instatyrkyt.
Niin ja en tietenkään sano kaikkia ajatuksiani ääneen IRL. Enkä kyllä kaikkea kirjoita nettiinkään. Ymmärrän että nettiin on matalampi kynnys purkaa tuntojaan, mutta kyllä jaksaa edelleen ihmetyttää se mittakaava missä tätä tapahtuu. Jos joskus joku negatiivinen ajatus jonkun ulkonäöstä päähäni putkahtaa, niin se on sieltä äkkiä lipunut pois. En suinkaan ala kirjoittamaan sitä nettiin kaikkien kummasteltavaksi. Miksi haluaisin itsekään sitä ikävää ajatusta sen enempää päässäni pyöritellä ja vatvoa. Mutta kukin tyylillään.
 
Kaikkihan saa olla ihan sitä mieltä mitä ovat. Se onkin sitten eri asia kuinka järkevää kaikkia ajatuksiaan on sanoa ääneen.

Jos joku käyttäytyy moukkamaisesti, miksi se olisi haukkumista kysyä että miten tämä henkilö oikein on kasvatettu?

Miksi sanoa toiselle sellaista mikä toista voi satuttaa? Miksi kirjoittaa nettiin jotain mitä ei kehtaa toiselle päin naamaa sanoa? Miksi kirjoittaa nettiin jotain mitä ei haluaisi että kukaan oma läheinen joutuisi lukemaan? Miksi peräänkuuluttaa älyllisyyttä kun oma käytös on niin älytöntä?

Uskomatonta että tälläistä joutuu aikuiselle ihmiselle selittämään. Vastausta en vieläkään ole saanut kysymyksiini, mutta ilmeisesti tämä sitten kumpuaa sieltä kasvatuksesta, pinnallisesta arvomaailmasta, ilkeydestä, katkeruudesta, kateudesta tai halusta satuttaa jotakuta tai saada sitten muutkin puolelleen kääntymään jotakuta vastaan. En tiedä, enkä ymmärrä.

Muistakaa että se saattaa joku päivä olla teidän lapsi tai läheinen, tai vaikka se lempparijulkkiksenne, joka hajoaa tuollaisten kommenttien takia eikä vaan enää jaksa. Sitä valitettavasti tapahtuu paljon. Uskomatonta miten tälläiselle käytökselle löytyy vielä puolustelijoita.
Miksi ylianalysoit vaikka hyvin tiedät että haukkuminen on vain huonoa käytöstä?
Voidaan siis kysyä miksi ihmiset käyttäytyvät joskus huonosti?

Koen toki huolta näiden instabeibien jaksamisesta, ihan oikeasti, juurikin tuosta aspektista, että instabeibe on aina jonkun lapsi ja tämän äiti ja isä huolestuu tärkeimmästään tottakai, ja haluavat rakkaimmalleen parasta. Heitä varmasti sattuisi lukea kovaa kritiikkiä tai haukkumista lapsestaan.:(

Mielestäni tässä ketjussa arvostellaan Saran valintoja, eikä haukuta hänen luonnollista ulkonäköä.
Julkkiksista on kautta aikojen ollut tapana tehdä näin?
Esim. joku 7 päivää lehti perkaa näitä julkkujen elämiä…?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Hmm, mitä sä tällä haluat sanoa? Että oot/oot ollu kaunis.

Mua on luonnehdittu "kaunein näkemäni nainen" yhden randomin taholta (no aika bullshittiä, en ole kaunis). Työkaverini tässä joku kerta hönkäili meikästä "on se vaan kaunis". Miespuolinen K-kauppias kehui kauniiksi. Tässä etsin jokunen aika sitten autonavaimia parkkikselta, yks random sanoi "Hei rouva - kaunis rouva. Voitteko siirtää autonne että mahtuu ohi ajamaan?" No siirsin.

En mä silti tällä leijaile. Ajan hammas tekee tehtävänsä minussa ja meissä jokaisessa.

En mä tartte kehuja ulkonäöstäni, niitä on tullut ropisemalla.
Eli voit yhtyä ”Alepan tädin” kanssa samaan lopputulemaan: ulkonäkö ei ole kaiken a ja o, sisältö merkkaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Kaikkihan saa olla ihan sitä mieltä mitä ovat. Se onkin sitten eri asia kuinka järkevää kaikkia ajatuksiaan on sanoa ääneen.

Jos joku käyttäytyy moukkamaisesti, miksi se olisi haukkumista kysyä että miten tämä henkilö oikein on kasvatettu?

Miksi sanoa toiselle sellaista mikä toista voi satuttaa? Miksi kirjoittaa nettiin jotain mitä ei kehtaa toiselle päin naamaa sanoa? Miksi kirjoittaa nettiin jotain mitä ei haluaisi että kukaan oma läheinen joutuisi lukemaan? Miksi peräänkuuluttaa älyllisyyttä kun oma käytös on niin älytöntä?

Uskomatonta että tälläistä joutuu aikuiselle ihmiselle selittämään. Vastausta en vieläkään ole saanut kysymyksiini, mutta ilmeisesti tämä sitten kumpuaa sieltä kasvatuksesta, pinnallisesta arvomaailmasta, ilkeydestä, katkeruudesta, kateudesta tai halusta satuttaa jotakuta tai saada sitten muutkin puolelleen kääntymään jotakuta vastaan. En tiedä, enkä ymmärrä.

Muistakaa että se saattaa joku päivä olla teidän lapsi tai läheinen, tai vaikka se lempparijulkkiksenne, joka hajoaa tuollaisten kommenttien takia eikä vaan enää jaksa. Sitä valitettavasti tapahtuu paljon. Uskomatonta miten tälläiselle käytökselle löytyy vielä puolustelijoita.
Ja miksi henkilöä, joka laittaa tissikuvia nettiin, ei saa sanoa tyrkyksi, jos sinun mielestäsi moukkamaista saa sellaiseksi sanoa?

Minun ongelmani tässä se, että sinä oikeutat omat ilkeisysi ja ihmettelet miksi niin ei saisi sanoa, mutta olet oitis osoittamassa muita sormella.

Sinulla tuntuu olevan oikeus laukoa mielipiteitäsi ja muilla ei, koska he sanovat vääristä asioista ja sinä oikeista.

Olen yrittänyt aika monen viestin verran osoittaa miten moukkamainen olet itsekkin. Uskomatonta, että tällaista joutuu aikuiselle ihmiselle selittämään.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja Lispetti

Yhteistyössä