Instabeibet noin niinku ylipäätään ja case Sara Sieppi vs. Helmileena Nummela

vierailija
Ihmiset haukkuu täällä ihmisiä ja sen jälkeen kehtaavat vielä puolustella sanomisiaan. Mä niin haluaisin nähdä sen hetken kun teidät lukittaisiin Saran kanssa samaan huoneeseen keskustelemaan sen kanssa ihminen ihmiselle ja sen päätteeksi sanotte sille noi samat asiat päin naamaa.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
vierailija
Taustalla on kuluttava on–off-suhde, josta Sara ei ole hiiskunut sanallakaan esimerkiksi sosiaalisessa mediassa. Pari on palannut yhteen ja eronnut reilun puolen vuoden ajan.

– En ole kertonut, että elämässäni on ollut pitkään henkilö. Eikä se kuulukaan kenellekään.


Iholla-sarjassa Sara julkaisee somessa iloisen vappu-päivityksen, mutta todellisuudessa tuore ero saa hänet itkemään sängyn pohjalla.

Sara toivoisi rinnalleen liikemiehen, mutta ei ainakaan jääkiekkoilijaa tai muuta urheilijaa, juontajaa tai artistia.

Siinä muistutukseksi että kaikkea et tiedä vaikka kuinka kovasti jotakuta seuraatkin.
 
Sinä itse sanoit että Sara ansaitsee tuomalla ulkonäkönsä someen ja silloin on kovin luonnollista, että tuota ulkonäköä kommentoidaan. Eli kohtelet samalla tavalla kaikkia ihmisiä?

Voit siis mennä kenelle tahansa mennä sanomaan päin naamaa että
"alamäkeä on sinun ulkonäkö luistanut"? Ok. Minusta se on moukkamaista.
Jos ei ole mitään erillistä "julkkismoodia", niin miksi korostat sitä että jos tuo ulkonäköänsä someen, on luonnollista kommentoida sitä?

Sinut on kasvatettu siis siten, että on luonnollista kommentoida ikävään sävyyn ihmisten ulkonäköä, vaikka he eivät sinun mielipidettäsi kysyisikään?
Taas nuo samat olkiukot: "Voit siis mennä kenelle tahansa mennä sanomaan päin naamaa" ja "vaikka he eivät sinun mielipidettäsi kysyisikään". Ymmärrätkö lukemaasi?

Nimitit juuri minua moukkamaiseksi, vaikka en pyytänytkään arviota käyttäytymisestäni ja emme tunne toisiamme. Miksi nimittelet muita keskustelijoita? Onko sinut kasvatettu sellaiseksi? :devil:
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Taas nuo samat olkiukot: "Voit siis mennä kenelle tahansa mennä sanomaan päin naamaa" ja "vaikka he eivät sinun mielipidettäsi kysyisikään". Ymmärrätkö lukemaasi?

Nimitit juuri minua moukkamaiseksi, vaikka en pyytänytkään arviota käyttäytymisestäni ja emme tunne toisiamme. Miksi nimittelet muita keskustelijoita? Onko sinut kasvatettu sellaiseksi?
Ymmärrätkö mitään eroa siinä että minä kävelen kadulla ja sanon random vastaantulijalle että "MOUKKA!" ja siinä että minä kävelen kadulla ja kuulen kuinka henkilö A sanoo henkilölle B että "sun ulkonäkös on luisunut" ja mä sanon henkilö A:lle "MOUKKA!"?
 
vierailija
Taas nuo samat olkiukot: "Voit siis mennä kenelle tahansa mennä sanomaan päin naamaa" ja "vaikka he eivät sinun mielipidettäsi kysyisikään". Ymmärrätkö lukemaasi?

Nimitit juuri minua moukkamaiseksi, vaikka en pyytänytkään arviota käyttäytymisestäni ja emme tunne toisiamme. Miksi nimittelet muita keskustelijoita? Onko sinut kasvatettu sellaiseksi?
Eli sinut on kasvatettu laukomaan kommentteja henkilöiden ulkonäöstä ilman että he kysyvät mielipidettään?
 
Ymmärrätkö mitään eroa siinä että minä kävelen kadulla ja sanon random vastaantulijalle että "MOUKKA!" ja siinä että minä kävelen kadulla ja kuulen kuinka henkilö A sanoo henkilölle B että "sun ulkonäkös on luisunut" ja mä sanon henkilö A:lle "MOUKKA!"?
Pitäisin käytöstäsi omituisena, koska henkilö B oli pyytänyt arviota ulkonäkönsä muutoksesta henkilöltä A. Hyvin käyttäytyvänä ja rehellisenä A kommentoi kun B sitä pyytää.

Kun joku somettaja lataa nettiin selfien ihostaan ja vaatteistaan, hän tekee sen kysyäkseen kommentteja ja tykkäyksiä. Silloin on aikuista ymmärtää, että kaikki kommentit eivät tule myötäkarvaan. Luulen, että pettymys on suuri, jos kukaan ei peukuta tai kommentoi. Jos ne kuvat ovat "vain itseä varten", kannattaa ne pitää omassa puhelimessa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Moukkamainen käytös on aika sellainen konkreettinen asia. Yleensä ihminen joka ymmärtää oikean ja väärän eron ja omaa normaalit sosiaaliset taidot, tietää suurinpiirtein mitä moukkamaisuus tarkoittaa.

Ulkonäköasiat ei taas ole ihan niin mustavalkoisia. Sinnekin toki mahtuu sellaisia faktoja kuten vaikka "ylipainoinen, sinisilmäinen, isomahainen" jne. Pääsääntöisesti ulkonaköasiat on kuitenkin makuasioita.

On varmaan ihan hyvä asia että ihmiset huomauttaa epäasiallisesta käytöksestä jos sellaista havaitsee. Mutta miksi puuttua sellaisiin toisten asioihin, jotka ei millään muotoa satuta ketään, kuten vaikka sitten näihin ulkonäköasioihin? Mikä muu tarkoitus siinä on kuin olla ilkeä, satuttaa toista tai nostaa itseään jotenkin ylemmäs?

Kaikille ei varmasti ole tärkeää olla mitenkään "hyvä" tai "kiltti" ihminen, mutta olen vilpittömästi kiinnostunut tietämään että haluaako joku ihan tietoisesti olla tälläinen ilkeä ja inhottava ihminen? Tapahtuuko se ihan huomaamatta? Onko se ihan tarkoituksellista? Kohteleeko tälläinen ihminen kaikkia ihmisiä näin, vai valitseeko hän yhden tai kaksi silmätikuksi? Onko tälläisellä ihmisellä kaikki hyvin? Onko tälläisellä ihmisellä minkälainen asenne elämään yleensä? Onko hän sellainen ei kiinnosta -ihminen? Sellainen itsekeskeinen ihminen? Kokeeko hän vain suurta tarvetta kuulua johonkin joukoon, vaikka sitten johonkin vihaajien joukkoon? Vai onko hänen vanhemmat vaan kasvattanut hänet niin että on ihan ok olla ilkeä ihmisille? Pohdinpahan vaan.
 
vierailija
Pitäisin käytöstäsi omituisena, koska henkilö B oli pyytänyt arviota ulkonäkönsä muutoksesta henkilöltä A. Hyvin käyttäytyvänä ja rehellisenä A kommentoi kun B sitä pyytää.

Kun joku somettaja lataa nettiin selfien ihostaan ja vaatteistaan, hän tekee sen kysyäkseen kommentteja ja tykkäyksiä. Silloin on aikuista ymmärtää, että kaikki kommentit eivät tule myötäkarvaan. Luulen, että pettymys on suuri, jpos kukaan ei peukuta tai kommentoi. Jos ne kuvat ovat "vain itseä varten", kannattaa ne pitää omassa puhelimessa.
Eli onko se somettaja ja tavallinen tallaaja samalla viivalla ja kohdellaanko heitä eri tavalla vai ei? Tarkoitatko että jos laitat kuvan nettiin, sitä saa arvostella? Mutta jos kävelet kadulla, sitä ei saa arvostella? Että Saran kuvia saa arvostella, mutta ei silloin kun hän kävelee kadulla?
 
Moukkamainen käytös on aika sellainen konkreettinen asia. Yleensä ihminen joka ymmärtää oikean ja väärän eron ja omaa normaalit sosiaaliset taidot, tietää suurinpiirtein mitä moukkamaisuus tarkoittaa.

Ulkonäköasiat ei taas ole ihan niin mustavalkoisia. Sinnekin toki mahtuu sellaisia faktoja kuten vaikka "ylipainoinen, sinisilmäinen, isomahainen" jne. Pääsääntöisesti ulkonaköasiat on kuitenkin makuasioita.

On varmaan ihan hyvä asia että ihmiset huomauttaa epäasiallisesta käytöksestä jos sellaista havaitsee. Mutta miksi puuttua sellaisiin toisten asioihin, jotka ei millään muotoa satuta ketään, kuten vaikka sitten näihin ulkonäköasioihin? Mikä muu tarkoitus siinä on kuin olla ilkeä, satuttaa toista tai nostaa itseään jotenkin ylemmäs?

Kaikille ei varmasti ole tärkeää olla mitenkään "hyvä" tai "kiltti" ihminen, mutta olen vilpittömästi kiinnostunut tietämään että haluaako joku ihan tietoisesti olla tälläinen ilkeä ja inhottava ihminen? Tapahtuuko se ihan huomaamatta? Onko se ihan tarkoituksellista? Kohteleeko tälläinen ihminen kaikkia ihmisiä näin, vai valitseeko hän yhden tai kaksi silmätikuksi? Onko tälläisellä ihmisellä kaikki hyvin? Onko tälläisellä ihmisellä minkälainen asenne elämään yleensä? Onko hän sellainen ei kiinnosta -ihminen? Sellainen itsekeskeinen ihminen? Kokeeko hän vain suurta tarvetta kuulua johonkin joukoon, vaikka sitten johonkin vihaajien joukkoon? Vai onko hänen vanhemmat vaan kasvattanut hänet niin että on ihan ok olla ilkeä ihmisille? Pohdinpahan vaan.
Mitenköhän sellainen ihminen on kasvatettu, joka ei siedä minkäänlaista kyseenalaistamista ja näkee sen välittömästi ilkeilynä tai kiusaamisena? Tai sellainen ihminen, joka itse kovasti haukkuu muita ja pohtii näiden kasvatusta? Onko motiivina kuvitelma "arkaan paikkaan osumisesta"? Eli toisinsanoen ilkeily? Mitenköhän tällainen ihminen ilkeileessään muille samalla kykenee moralisoimaan muita samasta asiasta? Kysyn vaan ihan mielenkiinnosta?

Jos nyt oltaisiin puhuttu vaikkapa huoraamisesta, joka on itsensä myymistä vähän fyysisemmässä mittakaavassa, veikkaan, että sinä kyseenalaistaisit sitä, miten hyväksi ammatti on ihmiselle? Eikö? Ymmärrät, että huoran työssä on riskejä. Asiakkaat voi olla väkivaltaisia niin verbaalisti kuin fyysisesti ja oletat, että huoran pitää ymmärtää tämä, eikö? Se ei tietenkään ole oikein pahoinpidellä huoraa, mutta jokaisen huoran tulee ymmärtää ammattinsa varjopuoli. He laittavat itsensä melko haavoittuvaan asemaan. Ihan sama pätee somevaikuttajiin. He myyvät itseään ja elämäntapaansa. He tuovat itsensä esille ja arvosteltaviksi. Se, että joku puhuu heistä rumasti, ei ole oikein, mutta jokainen aikuinen ymmärtää, että julkisuudessa on varjopuolensa. Eikö?

Kun ihminen valitsee itselleen somevaikuttajan ammatin, he saavat kommentointia niin puolesta kuin vastaan. He käytännössä elävät muiden mielipiteillä, joten jos ketään ei kiinnosta, ei heillä ole ammattia, eikö? Persoonat, jotka herättävät tunteita puolesta tai vastaan, ovat julkisuudessa, koska heistä muodostuu mielipiteitä. Jos mielipiteitä ei muodostu, ei julkisuutta tule.

Koko keskustelusi palstalla on kummallista tosiasioiden kieltämistä ja omituista muiden mielipiteiden vääristelyä ääripäähän. Ei tällainen keskustelu hyödytä edes sinua, jos et pysty kuuntelemaan mitä sinulle itseasiassa sanottiin vaan haluat heti vääntää muiden sanomiset joksikin sellaiseksi, jota he eivät sanoneet. Tämän tiedon varassa sinun olisi hyvä alkaa miettiä sitä, mikä sinun kasvatuksessasi meni pieleen, kun et pysty millään tasolla kuuntelemaan muita?
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja m1es
Ihmiset haukkuu täällä ihmisiä ja sen jälkeen kehtaavat vielä puolustella sanomisiaan. Mä niin haluaisin nähdä sen hetken kun teidät lukittaisiin Saran kanssa samaan huoneeseen keskustelemaan sen kanssa ihminen ihmiselle ja sen päätteeksi sanotte sille noi samat asiat päin naamaa.
Ja nyt, itku-iinat, otetaan aamun kunniaksi piiiitkä venyttely:
Hoh-hhoiij-jak-kaaaaa-ta!

Somessa ihmiset puhuvat paljonkin sitä, mistä eivät puhu IRL. :rolleyes:

Ei ihmiset ala IRL vaikka bussissa puhumaan toisilleen "mulla oli narsistimies, sit hiivatulehdus, 1 keskenmeno oli 2 kk sitte
ja se oli kipeä asia, kokoomus on sellanen ja sellanen puolue jne..."

Keskustelut menee näin:
-mitähän ne rakentaa kun tää bussireitti joutuu kiertämään näin paljon?
/on muuten liukas keli.
/mä oon jonottanu täällä nyt jo tunnin.

Jos mä näkisin Saran vaikka parin tunnin ajan, niin iloista small talkia olis suurin osa. Osa olisi sen varomista, etten liikaa tois esille, että tiedän hänen olevan julkkis.

Sara ei alkais mulle tai kellekään muulle vinkua saamastaan palautteesta mitään koska small talk, mutta jos alkaisi, niin sanoisin ystävällisesti, mutta suoraan, että "auttaisko se että oot vähän aikaa pois julkisuudesta, mitä jos opiskelisit jonkun ammatin?"

Jos bussissa viereen istuisi vaikka THL:n johtaja tai poliitikko, ei saa ruveta puhumaan rokoteasioista tai politiikasta. Ei ne ihmiset ole siinä hetkellä töissä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Minä olen sama henkilö somessa ja irl:ssa.
Jutut säilyvät netissä ja ne on erittäin helppo jäljittää.
Kövelin eilen kadulla ja takana oleva nainen alkoi puhua minulle kadun liukkaudesta.
Vaihdoimme aiheesta muutaman repliikin.
Suomi on pieni maa ja rahat ovat monella koronan takia tiukalla.
Moni missi häviää julkisuudesta missivuoden jälkeen.
En ikimaailmassa olisi halunnut lapsiani julkisuuteen. Olisi sydäntä sörkevää lukea Echon ja monen muun sekopään arvostelevan läheisiäni.
Toivottavasti Saran äiti pysyy jatkossakin erossa netistä. Luin joskus jostain, että hän ei pidä Saran somejulkisuudesta.
Ihmisestä käytetään hän sanaa. Se sopii paremmin eläimille.
Hanki Echo mopsi ja laita sen nimeksi Sara. Jätä netti rauhaan ja hae apua uniongelmiisi. Netti lienee niihin vaivoihin suurin syy. Lue myös Raamatusta kenen kuva jokainen ihminen on.
Vastaus löytyy myös helposti googlettamalla.
Suosittelen, että poistatat tämän ketjun. Sarana laittaisin asian vireille.
 
Minä olen sama henkilö somessa ja irl:ssa.
Jutut säilyvät netissä ja ne on erittäin helppo jäljittää.
Kövelin eilen kadulla ja takana oleva nainen alkoi puhua minulle kadun liukkaudesta.
Vaihdoimme aiheesta muutaman repliikin.
Suomi on pieni maa ja rahat ovat monella koronan takia tiukalla.
Moni missi häviää julkisuudesta missivuoden jälkeen.
En ikimaailmassa olisi halunnut lapsiani julkisuuteen. Olisi sydäntä sörkevää lukea Echon ja monen muun sekopään arvostelevan läheisiäni.
Toivottavasti Saran äiti pysyy jatkossakin erossa netistä. Luin joskus jostain, että hän ei pidä Saran somejulkisuudesta.
Ihmisestä käytetään hän sanaa. Se sopii paremmin eläimille.
Hanki Echo mopsi ja laita sen nimeksi Sara. Jätä netti rauhaan ja hae apua uniongelmiisi. Netti lienee niihin vaivoihin suurin syy. Lue myös Raamatusta kenen kuva jokainen ihminen on.
Vastaus löytyy myös helposti googlettamalla.
Suosittelen, että poistatat tämän ketjun. Sarana laittaisin asian vireille.
No ei ihme että Saran äippä ei tykkää Saran somejulkisuudesta, varmaan katuu kasvattaneensa hömppä-missin....

Mutta Sara on AIKUINEN. Aikuinen, joka nettoaa hyvät tulot hömppäjulkisuudella - käyttääkseen rahat hömppäjulkisuuteen eli instaan:"olen hikisenä, tissit esillä ja margarita kourassa uima-altaalla täällä Marbellassa, huh huh kun ollu tiukka työvuosi kun on pitäny postata kuvia someen..."
 
vierailija
No ei ihme että Saran äippä ei tykkää Saran somejulkisuudesta, varmaan katuu kasvattaneensa hömppä-missin....

Mutta Sara on AIKUINEN. Aikuinen, joka nettoaa hyvät tulot hömppäjulkisuudella - käyttääkseen rahat hömppäjulkisuuteen eli instaan:"olen hikisenä, tissit esillä ja margarita kourassa uima-altaalla täällä Marbellassa, huh huh kun ollu tiukka työvuosi kun on pitäny postata kuvia someen..."
Että sua tympii kun toinen tienaa hyvin :D
 
vierailija
Eikö instassakin ole ikäraja?
Laita sinä asiaton viesti ilmoitus. Laittaisin ruksin kohtaan siveetön kirjoitus.
Huoraus on pahinta avioliitossa. Kuinka moni nainen mieluummin olisikaan maksullinen nainen. Olen aikoinaan sanonut noin sen aikaiselle aviomiehelleni. Irvokkainta on olla
Ihmisarvoa polkevassa avioliitossa.
Sara tekee hyvää työtä mediassa.
Pyllistän virtuaalisesti Echon arvomaailmalle.
 
Minä olen sama henkilö somessa ja irl:ssa.
Jutut säilyvät netissä ja ne on erittäin helppo jäljittää.
Kövelin eilen kadulla ja takana oleva nainen alkoi puhua minulle kadun liukkaudesta.
Vaihdoimme aiheesta muutaman repliikin.
Suomi on pieni maa ja rahat ovat monella koronan takia tiukalla.
Moni missi häviää julkisuudesta missivuoden jälkeen.
En ikimaailmassa olisi halunnut lapsiani julkisuuteen. Olisi sydäntä sörkevää lukea Echon ja monen muun sekopään arvostelevan läheisiäni.
Toivottavasti Saran äiti pysyy jatkossakin erossa netistä. Luin joskus jostain, että hän ei pidä Saran somejulkisuudesta.
Ihmisestä käytetään hän sanaa. Se sopii paremmin eläimille.
Hanki Echo mopsi ja laita sen nimeksi Sara. Jätä netti rauhaan ja hae apua uniongelmiisi. Netti lienee niihin vaivoihin suurin syy. Lue myös Raamatusta kenen kuva jokainen ihminen on.
Vastaus löytyy myös helposti googlettamalla.
Suosittelen, että poistatat tämän ketjun. Sarana laittaisin asian vireille.
Kamalaa jos sä oot sama ihminen IRL:ssä ku palstalla. :eek:

Ensin joriset itsekeskeisesti vaikkapa sukujuhlissa oman päivän kulusta:

"Hei serkut. Luin lehden. Sit mä avasin telkkarin ja siellä oli yleisurheilua. Olis kamala olla Riikka Purra. Alepassa oli jauheliha tarjouksessa."

Sit jorina jatkuis
"Mä en muuten sitten tässä sukukokouksessa ole näkevinäni noita nurkkapöydän persuja, ohitan heidät, hirveitä ihmisiä, pyllistän heidän suuntaansa."

Sit ihmettelet ku ihmiset siirtyy väliajan jälkeen toisiin pöytiin...:D
 
vierailija
Mitenköhän sellainen ihminen on kasvatettu, joka ei siedä minkäänlaista kyseenalaistamista ja näkee sen välittömästi ilkeilynä tai kiusaamisena? Tai sellainen ihminen, joka itse kovasti haukkuu muita ja pohtii näiden kasvatusta? Onko motiivina kuvitelma "arkaan paikkaan osumisesta"? Eli toisinsanoen ilkeily? Mitenköhän tällainen ihminen ilkeileessään muille samalla kykenee moralisoimaan muita samasta asiasta? Kysyn vaan ihan mielenkiinnosta?

Jos nyt oltaisiin puhuttu vaikkapa huoraamisesta, joka on itsensä myymistä vähän fyysisemmässä mittakaavassa, veikkaan, että sinä kyseenalaistaisit sitä, miten hyväksi ammatti on ihmiselle? Eikö? Ymmärrät, että huoran työssä on riskejä. Asiakkaat voi olla väkivaltaisia niin verbaalisti kuin fyysisesti ja oletat, että huoran pitää ymmärtää tämä, eikö? Se ei tietenkään ole oikein pahoinpidellä huoraa, mutta jokaisen huoran tulee ymmärtää ammattinsa varjopuoli. He laittavat itsensä melko haavoittuvaan asemaan. Ihan sama pätee somevaikuttajiin. He myyvät itseään ja elämäntapaansa. He tuovat itsensä esille ja arvosteltaviksi. Se, että joku puhuu heistä rumasti, ei ole oikein, mutta jokainen aikuinen ymmärtää, että julkisuudessa on varjopuolensa. Eikö?

Kun ihminen valitsee itselleen somevaikuttajan ammatin, he saavat kommentointia niin puolesta kuin vastaan. He käytännössä elävät muiden mielipiteillä, joten jos ketään ei kiinnosta, ei heillä ole ammattia, eikö? Persoonat, jotka herättävät tunteita puolesta tai vastaan, ovat julkisuudessa, koska heistä muodostuu mielipiteitä. Jos mielipiteitä ei muodostu, ei julkisuutta tule.

Koko keskustelusi palstalla on kummallista tosiasioiden kieltämistä ja omituista muiden mielipiteiden vääristelyä ääripäähän. Ei tällainen keskustelu hyödytä edes sinua, jos et pysty kuuntelemaan mitä sinulle itseasiassa sanottiin vaan haluat heti vääntää muiden sanomiset joksikin sellaiseksi, jota he eivät sanoneet. Tämän tiedon varassa sinun olisi hyvä alkaa miettiä sitä, mikä sinun kasvatuksessasi meni pieleen, kun et pysty millään tasolla kuuntelemaan muita?
Vastaan lyhyesti. Minä olen tässä puhunut ihmisten ulkonäön haukkumisesta ja siitä miksi ihmiset kokevat tarvetta haukkua toisen ulkonäköä. Ulkonäkö on makuasia. Kenenkään ulkonäön ei pitäisi vaikuttaa toisten elämään mitenkään.
 
vierailija
Jos pointti menee noin pahasti ohi niin sitten menee. En tullut leikkimään tänne sinun väittelyleikkejä. Tulin kysymään yhtä yksinkertaista asiaa: miksi joku ihminen kokee tarvetta haukkua toisen ulkonäköä? Se kiinnostaa minua ihan vilpittömästi. En kertakaikkiaan pääse sellaiseen mielentilaan että alkaisin miettimään että "hyi mitkä vaatteet tuolla on, miksi toi on laittanut hiuksensa noin, miksi tuo käyttää paitaa jossa tissit tulee esille noin". Minua kiinnostaa että mitkä syyt saa ihmisen haukkumaan toisen ulkonäköä. Onko tämä ihminen vaan niin pinnallinen että kokee tarvetta väitellä siitä että onko joku hyvän vai huonon näköinen ja näyttäisikö joku paremmalta näin vai noin? Ilmeisesti sitten ulkonäkö on joillekin niin suuressa osassa arvomaailmaa.
 
Vastaan lyhyesti. Minä olen tässä puhunut ihmisten ulkonäön haukkumisesta ja siitä miksi ihmiset kokevat tarvetta haukkua toisen ulkonäköä. Ulkonäkö on makuasia. Kenenkään ulkonäön ei pitäisi vaikuttaa toisten elämään mitenkään.
Ja sinä tässä olet haukkunut muita ihmisiä ties miksi heidän näkemystensä takia. Miksi sinä koet tarvetta haukkua muita heidän mielipiteidensä takia? Kenen tahansa mielipiteet ovat makuasioita, eikä niiden pitäisi vaikuttaa sinun elämääsi?

Kummasti kuitenkin vaikuttaa. Kun jotain tuodaan eteesi, josta sinulla on mielipide, sinulla on tarve kertoa se. Keskustelua ei olisi, jos mielipiteitä ei vaihdettaisi. Nyt sinusta sinun mielipiteesi on parempi ja oikeampi, eikä muilla mielestäsi ole oikeutta kertoa omaansa.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es ja Echo

Yhteistyössä