***Rokotusten sivu ongelmat***

• Viestiketjun aloittaja 008
  • Ensimmäinen viesti
008
Moi

Olisin kysellyt teiltä´semmoista, että monelleko lapsistanne on tullut sivuvaikutuksia näistä uusista rokotteista ja millaisia ovat olleet. Mietityttää kun on ollut niin vähän aikaa markkinoilla ja kuulemma on niin hyviä ettei enään lapsen tarvitse kärsiä jälki oireista.
Omalle pojalle tuli muuten yksi vuotis rokotuksesta aika järkyttävän näköisiä ongelmia. Mm. Pistokohdan ympärille tuli tosi iso jälki, jalka turposi pökkelöksi, oli ihan kuuman tuntoinen ja ei taipunut, jotenkin kummasti poika kyllä sillä töpötti menemään mutta aika hankalalta näytti. Myös kuumeen nosti. Neuvolassa ei ollut edes kuullut moisesta sivuvaikutuksesta ja olikin ihan :eek: . Käski vaan usein pitämään jalkaa viileän suihkun alla ja antamaan särkylääkettä.
Mieleen vain hiipi ajatu, että olenko suostunut tietämättäni laittamaan lapseni koe-eläimeksi... Hirvittää kyllä todella ja suututtaa oma sinisilmäisyys ja terveydenhuollon ihmisten vähättely.. Eikö se jo riitä että siskoni lapselle puhkesi epilepsia rokotteiden takia!!!!!

Meille tytölle tuli imusolmuke leikkaus ja tubi esto lääkitys,bcg rokotteesta vuonna 2002.vieläkin rokotetaan yhä samalla rokotteella,vaikka haittoja on tullut ja tulee yhä.
jaksamisia teille jotka läpikäytte tätä samaa asiaa ja eteenkin niille jotka ovat tässä puolen vuoden sisään soittaneet,kysyneet neuvoa,ja jakaneet huolet ja toiveet.
:hug:

HMM
Meille tuli pojalle jostaki rokotteesta (en muista, 2v laitettiin) niin tulimme piikiltä ja poika nukahti. kannoin sänkyyn ja ihmettelinn 3h jälkeen kun nukkuu yhä, menin katsomaan, siellä se makasi silmät auki ja minä sitte juttelemaan että no mitä sä täällä makaat... silmät liikku mutta muuten ei, ääntely oli ihme muminaa..

Otin syliin, ja toinen vaan makasi velttona. Soitin heti neuvolaan että mitä tää on ja sieltä ei oltu mokomasta kuultu, mutta tiedossa oli että 1% lapsista saattaa oireilla noin ja 5% jopa jää sellaiseksi! Olin kauhuissani! Käskivät tulla lääkärille jos 3n päivän jälkeen vielä samanlainen...

No, se päivä meni niin että joi vaan maitoa ja mehua, muuhun olisi tukehtunut. ei liikkunut.
seuraavana päivänä konttasi ja jopa puhui. mutta jalalle ei voinut astua ollenkaan.
kolmas päivä sitte linkutettiin jo jalalla ja kaikki alkoi olla hyvin ja neljäs päivä oli sitten normaali.

008
Joo se on ihmeellistä kun meilläkin kävi edellä mainitusti niin heti oltiin aivan :eek: !! Ei olla kuultukaan tällaisesta ym. Jotenki tulee tosi epäluotttava olo ja muutenkaan nykyään en oikein luota hoitohenkilökuntaan kun on tapahtunut paljon ihan vain tyhmyydestä ja tietämättömyydestä lähisuvussa hoitovirheitä!!!
Oletko vielä ottanut ihan normaalisti rokotuksia lapsellesi ja tehtiinkö tapauksesta kirjallista merkintää tilastoihin? Meillä kuulemma ei edes oireet riittäneet raportoitavaksi, vaikkakaan aiemmin ei ollut edes neuvolantäti kuullut moisesta.

hei 008
jos haluat voit itse tehdä haittavaikutus ilmoituksen kelaan,vaikka netin kautta.mitään tietoja ei tilastoihin tule ilman vanhempien lupaa.itse tein infektiolääkärin vastaanotolla kelan lomakkeelle ,kun vauva oli noin puolen vuoden ikäinen. =)

meidän tyttö kun sai 1v rokotukset niin se oli todella kipeä,kova kuume ja jalka oli niin kipeä ettei se kävellyt sillä,ei laittanut koko jalkaa edes maahan eikä siihen saanut koskea.Nyt kun sai mbr rokotteen niin kuume nousi samana päivä yli 40 ja oli ihan tajukankaalla.kuumetta oli 4 päivää.samalla puhkesi kauhea nuha.Meille sanottiin että tosi harvinaista että kuume nousee samana päivänä ja todettiin että meidän tyttö normaalia herkempi rokotteille.

Kyllä pitäisi vanhempien hälytyskellot soida tälläisessa tilanteessa,pitäis miettiä että onko rokotukset ihan terveellisiä.Ja kaikkien vanhempien velvollisuus lasta kohtaan on selvittää mitä myrkkyjä lapseen aiotaa pistää.

Niinpä...Itsekkin suorastaan raivostuin neuvolassa kun sanoin etten tiedä annanko lapselleni pistää MPR:ä..Neuvolantäti sanoi vain et kyllä kannattaa pistää ja samalla haki piikit ja rokotteen!Eli ei sitä vanhempien mielipidettä ainakaan täällä takapajulassa kysytä ja ainakaan kuunnella..
Nytpä odottelen mitä reaktioita tulee ja varmasti annan kuulua sen myös neuvolassa..ja nuorempia en ANNA rokottaa!

Terveydenhoitajien tehtävä on pitää rokotuskattavuus mahdollisimman korkealla,välittämättä vanhempien mielipiteistä tai komplikaatioista.Jos komplikaatioita tulee voi tulla vastaus mitäs otit ,rokotukset ovat vapaaehtoisia.Itse olen taistellut niitä vastaan ja voittanut.

Meidän tyttö sai uuden ohjelman mukaisen tuhkarokko-vihurirokko-sikotautirokotteen 1,5-vuotisneuvolassa. Lääkäri oli paikalla. Lapsella oli kova yskä ja nuha. Neuvolatäti antoi rokotteen enempäälti esittelemättä tai kyselemättä. Olimme nimittäin edellisiä rokotuksia siirtäneet vähän vanhemmalle iälle. Viikon kuluttua yskä paheni ihan hirveäksi, kuumeili kaksi päivää ja oli vielä monta päivää todella ärtyisä senkin jälkeen, ei osannut leikkiä, piti olla vaan sylissä. Tulipa sairastettua kolme tautia kerralla. Olisin jättänyt ottamatta, jos minulle olisi kerrottu mitä vastaan rokote on. Saahan sen virurirokkorokotteen sitten myöhemminkin.

Äikkä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2006 klo 22:59 äiti kirjoitti:
Karjalanprikaatissa on todettu aivokalvontulehdus,luki Iltasanomissa. Kaikille alokkaille annetaan rokotus ko.tautia vastaan.Herää kysymys:MIKSI SIIHEN SITTEN SAIRASTUTAAN.....
Aivokalvontulehdusta aiheuttaa niin moni muukin bakteeri ja virus kuin ne, joihin on olemassa rokote ja jota armeijassa annetaan.
Kyseessä on ollut tällainen aiheuttaja, johon ei ole rokotetta.

Sarke
Tuleeko 1.vuotis rokosteesta kovin kipeeksi? Mitä olen lukenut niin tulee... Aikaisemmista rokotteista ei ole tullut mitään.
Onneksi otin 1.vuotis neuvolan synttäreiden jälkeen.

008
Tietäisköhän joku hyvän ja asiallisen sivuston missä olis Mpr rokotteesta tietoa niin hyvistä kuin huonoista sivuvaikutuksista yms. Kohta olis neuvolaan aika ja siellä olis vuorossa tämän rokotteen antaminen ja olisin kiinnostunut tietämään faktat kyseisetä rokotteesta ennen pistämistä.
Neuvolassa kun tuppaa saamaan niin ykspuoleisen infon!

Yhteistyössä