Rokotevastaset vastatkaa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
9MM
Koronapotilaan teholla viettämän ajan keskiarvo on 2 vk.
Ai et yhen korona potilaan hoito on 14 kertaa 3k on se 42k per potilas? Sitkun vuodessa on vaik 500 potilasta ni se kerrotaan tuolla 42k ni saadaan se todellinen kulu per vuosi laskettua? Ja tuosta 500 sadasta 25 pros on rokotettui ni saadaan laskettua rokottomattomat hoitopotilaat joka sitten tekee 400 kertaa 42k eli 16 miljoonaa vuodessa? Maksaa vuodesaa rokottomattoman hoito jos ne luvut olisi tuollaiset jatkossakin? Ja rokote maksaa kympin ni se tulis maksaan 55 miljoonaa vuodessa ku kaikille pitää varata se rokote mut kuinkahan kauan se jatkuu et tarvitaan useempi kierros rokotetta.
 
vierailija
Ai et yhen korona potilaan hoito on 14 kertaa 3k on se 42k per potilas? Sitkun vuodessa on vaik 500 potilasta ni se kerrotaan tuolla 42k ni saadaan se todellinen kulu per vuosi laskettua? Ja tuosta 500 sadasta 25 pros on rokotettui ni saadaan laskettua rokottomattomat hoitopotilaat joka sitten tekee 400 kertaa 42k eli 16 miljoonaa vuodessa? Maksaa vuodesaa rokottomattoman hoito jos ne luvut olisi tuollaiset jatkossakin? Ja rokote maksaa kympin ni se tulis maksaan 55 miljoonaa vuodessa ku kaikille pitää varata se rokote mut kuinkahan kauan se jatkuu et tarvitaan useempi kierros rokotetta.
Pruuut, polle! 500:sta 25% ei ole 400. Ja rokotettujen osuus ei ole 25%.
Mitä sanot tosta, et 23 potilaan tehohinnalla saadaan 1,9 miljoonaa rokotetta? :)
 
9MM
Pruuut, polle! 500:sta 25% ei ole 400. Ja rokotettujen osuus ei ole 25%.
Mitä sanot tosta, et 23 potilaan tehohinnalla saadaan 1,9 miljoonaa rokotetta?
Nojoo kun mun piti laittaa et rokotettui on 20 pros. Mut miten mä luin et nyt olevista tehohoitopotilaista joita 32 oli et 77 pros oli rokottomattomia ja loput rokotettui. Eli et saadaan tasaluku ne pyöristetään kun ihminen ei voi olla 1.3. Vaan 1 eli 75 ei rokotettui ja 25 täysin rokotettui. Tekee se et 24 rokottomatonta on juuri tällä hetkellä hoidossa ja 8 rokotettua. Ni jos tilanne pysyis vaik vuoden samana ja vuodessa on 500 ihmist tarkottaa se ja nyt paan vähän etua rokotetuille et se on 20 pros tuosta 500. Ni tarkottaa se et vuodessa hoidossa makaa 400 rokottomatonta ja sata rokotettua jos tuo prosentti luku pitää paikkansa mitä lääkäri ilmoitti nyky . tilanteesta. Mä en siis laske koko kansaa vaan ainoostaan se mikä on hoidossa olevien määrä nyt. Se on kyl aika iso lukumäärä et täl hetkel tehoitopotilaista joka neljäs on rokotettu. Rokote jonka sanottiin ehkäisevän vakavaa muotoa saa näin huonot prosentti luvut :(
 
vierailija
Nojoo kun mun piti laittaa et rokotettui on 20 pros. Mut miten mä luin et nyt olevista tehohoitopotilaista joita 32 oli et 77 pros oli rokottomattomia ja loput rokotettui. Eli et saadaan tasaluku ne pyöristetään kun ihminen ei voi olla 1.3. Vaan 1 eli 75 ei rokotettui ja 25 täysin rokotettui. Tekee se et 24 rokottomatonta on juuri tällä hetkellä hoidossa ja 8 rokotettua. Ni jos tilanne pysyis vaik vuoden samana ja vuodessa on 500 ihmist tarkottaa se ja nyt paan vähän etua rokotetuille et se on 20 pros tuosta 500. Ni tarkottaa se et vuodessa hoidossa makaa 400 rokottomatonta ja sata rokotettua jos tuo prosentti luku pitää paikkansa mitä lääkäri ilmoitti nyky . tilanteesta. Mä en siis laske koko kansaa vaan ainoostaan se mikä on hoidossa olevien määrä nyt. Se on kyl aika iso lukumäärä et täl hetkel tehoitopotilaista joka neljäs on rokotettu. Rokote jonka sanottiin ehkäisevän vakavaa muotoa saa näin huonot prosentti luvut
Nyt olevia tehohoitopotilaita oli 34. Niistä 7.8 (22.9%) oli rokotettuja, ja 26.2 (77%) rokottamattomia. Ihmisiä ei voi tietenkään jakaa osiksi, mutta silloin ihmiset täytyy korottaa isompaan lukuun, koska emme saa unohtaa sitä 0.2 osaa ihmisestä, vaan sekin tarvitsee hoitoa. Mutta, jos me laitetaan luvut 8 a 27, niin se on epäedullisempaa rokottamattomille. Siksi olen laskenut vielä näillä osilla, kun olen laskenut vertailuita. Ehkä todellakin olisi paras käyttää suhdelukua 1:3 ?

500 ihmisen kanssa se tarkoittaisi, että meillä olisi 350 ei rokotettua ja 150 rokotettua.

Mä en ymmärrä, että miksi 22,9% olis todella paljon huonompi, kuin 77%. Voihan tuon ilmaista niinkin, että kaksi kolmasosaa on rokottamattomia, yksi neljäsosaa rokotettuja. Et kyl toi on mun mielestä tosi hyvä osuus.
 
9MM
Nyt olevia tehohoitopotilaita oli 34. Niistä 7.8 (22.9%) oli rokotettuja, ja 26.2 (77%) rokottamattomia. Ihmisiä ei voi tietenkään jakaa osiksi, mutta silloin ihmiset täytyy korottaa isompaan lukuun, koska emme saa unohtaa sitä 0.2 osaa ihmisestä, vaan sekin tarvitsee hoitoa. Mutta, jos me laitetaan luvut 8 a 27, niin se on epäedullisempaa rokottamattomille. Siksi olen laskenut vielä näillä osilla, kun olen laskenut vertailuita. Ehkä todellakin olisi paras käyttää suhdelukua 1:3 ?

500 ihmisen kanssa se tarkoittaisi, että meillä olisi 350 ei rokotettua ja 150 rokotettua.

Mä en ymmärrä, että miksi 22,9% olis todella paljon huonompi, kuin 77%. Voihan tuon ilmaista niinkin, että kaksi kolmasosaa on rokottamattomia, yksi neljäsosaa rokotettuja. Et kyl toi on mun mielestä tosi hyvä osuus.
mut voidaanko enään sanoa et rokotteen suoja on hyvä. Mun mielestä hyvään arvosanaan kuuluu 10- ja täydellinen 10+ eli rokote muuttuu näillä luvuilla tyydyttäväksi suojaksi :D
 
vierailija
mut voidaanko enään sanoa et rokotteen suoja on hyvä. Mun mielestä hyvään arvosanaan kuuluu 10- ja täydellinen 10+ eli rokote muuttuu näillä luvuilla tyydyttäväksi suojaksi
Huomaa, et nää meidän luvut on vain teoreettisia. Ollaan laskettu se todella pienellä aikavälillä. Oikea riskikerroin joutua tehohoitoon rokottamattomana on n. 19 kertainen.

Kuten joskus aiemmin sanoin, täytyy tietää, mitä lukuja vertaa ja mihin. Muuten tekee hätiköityjä päätöksiä. Jos meidän lukuja vertaa parilta päivältä, en edelleen ymmärrä, että sinusta on parempi 30%:in riski joutua sairaalahoitoon, kuin rokotus, jonka haitta on 0,001%.
 
9MM
Huomaa, et nää meidän luvut on vain teoreettisia. Ollaan laskettu se todella pienellä aikavälillä. Oikea riskikerroin joutua tehohoitoon rokottamattomana on n. 19 kertainen.

Kuten joskus aiemmin sanoin, täytyy tietää, mitä lukuja vertaa ja mihin. Muuten tekee hätiköityjä päätöksiä. Jos meidän lukuja vertaa parilta päivältä, en edelleen ymmärrä, että sinusta on parempi 30%:in riski joutua sairaalahoitoon, kuin rokotus, jonka haitta on 0,001%.
Mä oon alkanut pitämään näistä meidän lasku hetkistä :). Mut katellaan miten tilastot kehittyy mukavaa päivän jatkoa ja palataan jos uutta tulee mieleen :)
 
9MM
Juu mukavaa päivänjatkoa. Sun kannattaa opiskella nää jutut nyt, kun kohta 80% suomalaisista kuolee siihen rokotteeseen
:D joo pistetään se syyksi sitkun koko nyky maailma on vanhenunut sata vuotta et kaikki kuoli sillon satavuotta sitten saatuun rokotteeseen . mut en mä niin olekkaan väittänyt et siihen rokotteeseen kaikki kuolee. ja e ttarkotus ois tappaa ihmiset kyl siitä jotkut tutkijat oisi vuotanut julkisuuten tiedon et hei me lisättiin tähän tällästä joka x ajassa sen saannista tappaa. koska miksi tutkijat haluis olla niin julmia ja milajrdien kuolemat omallatunnollaan et joo kyl ne haluaa tehdä parhaansa ihmisten hyvinvoinnin eteen ihan varmasti se on toki ongelmallista että valtiot ei kehitä näitä juttui vaan yksityiset lääkefirmat. koska se tulee kalliimaksi ostaa yksityiseltä kuin valtion kehittelemänä. valtio voi myydä saman lääkkeen hintaan 1euro mut yksityinen myy sen hintaan 700e. lisäks se yksityinen monesti huonotaa laatua kuten terveydenhoidossa kun pitää tehdä heikkojen kustanukksella voittoa.
 
vierailija
Mutta sairaalassa on hoidossa n. 200 ihmistä, teholla 30. Ei nuo normaali paikallaan ilmaisia ole
Ei tosissaan ole. Me ollaan vaan laskeskeltu tehohoitoa. Aloitettiin ehkä rajummasta päästä. Summa summarum, iso lasku tästä yhteiskunnalle tulee. Suomi on loistanut tilastoissa ainakin Eurooppaan verrattuna. Toivottavasti pysymmekin loisteessa ja toivottavasti muutkin maat saavat helpotusta. On se ollut hurjaa menoa.
 
9MM
Ei tosissaan ole. Me ollaan vaan laskeskeltu tehohoitoa. Aloitettiin ehkä rajummasta päästä. Summa summarum, iso lasku tästä yhteiskunnalle tulee. Suomi on loistanut tilastoissa ainakin Eurooppaan verrattuna. Toivottavasti pysymmekin loisteessa ja toivottavasti muutkin maat saavat helpotusta. On se ollut hurjaa menoa.
mitä mieltä muute nsiitä et pitäiskö talous lasku lähettää kiinalle jotka sen päästi ilmoille?
 
9MM
Onnea vaan sille joka sitä laskua yrittää karhuta xD odotan mielenkiinnolla että tuleeko ilmi että on karannut / päästetty labrasta. Onhan se jännä miten tarkasti tämä pandemia ennustettiin jo 2018 toki yhteensattuma varmaan
Kylhän suomalainen verovirkailia osaa karhuta ja nyhtää tuhkatkin pesästä :). Kuka ennusti? Otitko muuten aikoinaan sika piikinkin?
 
9MM
Bill Gates. Ei otettu, ei kakskymppisenä semmosia mieti, vaikka sikaflunssa oli kuulemma vaarallisempi nuorille kuin vanhemmille. En edes muista pohdittiinko sen ottamista, muistan vaan että käly sen sairasti.
Aah oot samaa ikä luokkaa mun kaa :) mä en oikeen muista edes sitä sikainfuelenssaa ainoostaan oli hirveitä jonoja ja riitaa vissiin tuli ku jengi saatiin paniikkiin. Mä elin senkin ajan jotenkin normisti vaan. Ai te ootte ollu jo noin pitkään yhdessä oliko ensi rakkaus?
 

Yhteistyössä