Rokotevastaset vastatkaa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Taas miettimisen aihetta:

"Viime päivinä on uutisoitu runsaasti tehohoitopaikkojen määrästä ja siitä, mikä määrä koronapotilaita uhkaisi tehohoidon kestävyyttä. Samalla julkisessa keskustelussa on ihmetelty, miten kymmenien tehohoitoon päätyvien koronapotilaiden määrä voi viedä tehohoidon äärirajoille.
Anestesiologian ja tehohoidon professori Matti Reinikainen Itä-Suomen yliopistosta ja Kuopion yliopistollisesta sairaalasta kertoo, että asiaan on monta syytä.
Suomessa on hänen mukaansa noin 300 tehohoitopaikkaa raskasta hengityslaitehoitoa ja muuta kovaa tehohoitoa vaativille potilaille. Suurin osa näistä paikoista on jatkuvasti käytössä eri syistä ja karkeasti sanottuna keskimäärin noin viidennes tästä määrästä on varalla erilaisia ruuhkapiikkejä varten. Tätä määrää koronatautiin vakavasti sairastuneet täyttävät.
– Käytännössä tahtoo olla niin, että jos yli viidennes paikoista tarvitaan pitkiä aikoja joidenkin potilasryhmien hoitoon, eivät paikat riitä muiden tehohoitoa tarvitsevien potilaiden hoitoon
, Reinikainen kertoo."


Sitä kapasiteettia on mahdollista nostaa, jopa tuhanteen, jos halutaan.
 
vierailija
Jos joku haluaa enemmänkin matematiikkaa harjoittaa, niin tiedoksi sellainen yksityiskohta, että yksi vuorokausi teho-osastohoidossa hengityskoneessa maksaa n. 3000 euroa. Eli yhden potilaan hoito on kokonaisuudessaan useita kymmeniä tuhansia euroja.
 
9MM
Erittelit varmasti. Mut sun tulos ei vastaa kysymykseen, kumpi on halvempaa, rokotus vai rokottamattomuus. Mihin kysymykseen sä yrität hakee vastausta?
Höh mä oon jo vastannut siihen
Jos joku haluaa enemmänkin matematiikkaa harjoittaa, niin tiedoksi sellainen yksityiskohta, että yksi vuorokausi teho-osastohoidossa hengityskoneessa maksaa n. 3000 euroa. Eli yhden potilaan hoito on kokonaisuudessaan useita kymmeniä tuhansia euroja.
se on jo laskettu se oli 16k per tehoitooon joutuntu potilas niinkauan ku on.
 
vierailija
Höh mä oon jo vastannut siihen

se on jo laskettu se oli 16k per tehoitooon joutuntu potilas niinkauan ku on.
Et oikeestaan. Katsos, jos lottoaa, se ei mee niin, et sul on 50-50 mahdollisuus ja jos täytät lottorivin, mahdolisuus kasvaa. Tälleen sä sitä niinkun lasket. Et ihan rohkeesti vaan, kerro kysymys!

Sä et laskenu sitä 16k mistään, se vain ilmestyi jossain vaiheessa mukaan keskusteluun, ehkä kopsasit sen jostain:)
 
vierailija
Tottakai, olen otettu rokotevastaisten halusta kustantaa lisää tehohoitopaikkoja, ettei tartte ottaa vaarallista myrkkypiikkiä!

Koronapotilaille voi tarjota 50 paikkaa jutun mukaan. Jos niitä on hoidossa nyt 34, ja niistä rokottamattomia 77%, tarkoittaa se, että rokottamattomia on 26,2 ja rokotettuja 7.8. Eli vähän reilu kolminkertainen määrä.
Rokottamattomat vie paikoista 22,9%..
Tai, jos pyöritetään tehoa verrokkina toi 50 paikkaa, niin rokotetut vie 50 paikasta 15.6% ja rokottamattomat 53.6% Jotta tilanne olisi tasavertainen, rokottamattomille tarvittaisiin 170 tehohoitopaikkaa lisää. Joku täällä kertoikin jo, kuinka paljon yksi tehohoitopaikka maksaa, oli se huikee summa.
 
vierailija
Oho. Vieläkö ollaan sitä mieltä, että rokote on laaduton? Lueskelin aiemmin, että maski antaa 75% suojan, eläinkokeilla testatun. Se on sitten parempi vaihtoehto, ettei tartte laittaa myrkkyjä ja mömmöjä kehoon.
 
vierailija
Maski testattu eläimillä? Herättää aika monta kysymystä
Hamstereilla <3


En tiedä, kuinka ne sai maskin narut pysymään hamsterin korvan takana. Tästä kokeesta olisi kiva nähdä söpö video, jossa ne kököttää maski naamalla.
Ongelma suuren väestön maskitehokkuustutkimuksessa on se, että maskin käyttöä ylipäänsä on vaikea arvioida. Ehkkä, jos jaksaisi kaivaa enemmän, löytyisi lisää tietoa.
 
vierailija
On näköjään jo vastattu, mutta kirjoitetaan nyt jotain.

En ole rokotevastainen. Meiltä löytyy tavalliset rokoteohjelman mukaiset rokotteet joita on kyhätty ja tuikattu vuosikymmeniä, eli ovat todettu turvallisiksi.

Nykyinen koronarokote on ihan lapsen kengissä, en ymmärrä miksi joidenkin on vaikea myöntää tätä.
Rokotetta testataan parhaillaan ihmisiin ja tehdään tarvittavia muutoksia. Ehkä rokotteesta tulee joskus influenssarokotteen tyylinen kausirokote joka tuikataan lähinnä senioriväestölle - who knows.
En halua, että minä tai perheeni osallistuvat tähän ihmiskokeeseen.
Juu, olen itsekäs. Jokainen turvallinen rokote on käynyt läpi saman murroksen (ihmiskokeet haittavaikutuksineen ja ihmiskuolemineen) ja minä käytän näitä turvallisia rokotteita.
Siitä pidän huolen, että itse tai perheeni ei toimi levittäjänä ja käytämme maskia tarvittaessa, mutta vain siitä syystä, että kanssaihmiset tuntisivat olonsa turvalliseksi. Normaali maski, mitä suurin osa ihmisistä käyttää, ei suojaa tartunnoilta, kuten ei rokotekaan.

Ihmisen immuniteetti toimii loistavasti, kunhan ihminen pitää huolen siitä, että syö, paastoaa, nukkuu ja liikkuu oikein.

Heittäisin vastapallona kysymyksen aapeelle: Miksi et ota huomioon tilastoja? Korona iskee influenssan tavoin senioriväestöön.
Ja, miksi kaikki kyseenalaistaminen on salaliittoteoriaa?

Tässä henkilö todella tietää mistä puhuu -miksi tätä ei oteta huomioon, vaikka tämä on täysin järkeenkäypä asia:

Laajassa keskustelussa käytiin lävitse:

  • mRNA-tekniikan keksiminen ja varhainen testaus, johon Malone osallistui vahvasti
  • Kuinka hallitukset käyttävät erilaisia pakottamiskeinoja piikitysten ottamisen edistämiseksi ja Malone sanoi uskovansa, että tällainen politiikka on laitonta
  • Miten kansanterveysviranomaiset laiminlöivät normaalisti vaadittavat turvallisuutta ja tehokkuutta koskevat tiedot käsittelemättä maailmanlaajuisessa COVID-rokotuskampanjassa
  • Kuinka hallitukset ja kansanterveysviranomaiset valehtelevat väestölle ”omaksi parhaakseen”.

”Ajatus siitä, että sinulla on työpaikka, jossa kaikki ovat rokotettuja, et saa virusta leviämään itseesi, on täysin väärä. Täyttä valhetta”, Malone sanoi. ”Rokotetut ovat itse asiassa niitä ”superlevittäjiä”, joista kaikille kerrottiin pandemian alussa.”

”Jos otat huomioon tieteellisen tosiasian, että rokotetuilla ihmisillä on vähemmän oireita kuin rokottamattomilla, mutta he voivat silti levittää tautia helposti, mieti rokotettua työtoveriasi, jonka rokottamatton poika tuo taudin kotiin ja antaa sen hänelle … Hänellä ei ehkä ole oireita … mutta hän varmasti tuottaa virusta. Ja hän sanoo, että hei, voin mennä töihin tänään. Mutta hän levittää virusta kuin hullu.”

Plandemia.
 
vierailija
Edelleen tuolla toisessa ketjussa kerrottiin, että tehohoitopaikka maksaa miljoonan vuodessa. En kuvitellut olevan sen ihan niin korkea summa, joten nyt on varmasti relevanttia tarkastaa laskelmia.
Edelliset laskelmat tein siltä pohjalta, että paikkoja on 50, josta rokotetut ottaa sen reilu viistoista prossaa ja rokottamattomat reilu puolet. Näin saadaan, että rokotettujen 50 paikkaa kohti rokotetut vie 170 paikkaa.

Tehohoidossa ei ole 220 potilasta, joten voi olla järkevämpää laskea vain suhdeluvulla?
Lasketaan toi 10 rokotetun paikalla. Eli rokotetut vie kymmenen paikkaa, rokottamattomille saadaan tällöin n.23.3 paikkaa. (Vähensin rokottamattomien määrää parilla, et saa nopeesti verrattavan luvun). Silloin rokottamattomien toive lisäpaikoista maksaisi 23.3 miljoonaa vuodessa. Jos rokotteen hinta olisi 12euroa, niin sillä saa 1.92 miljoonaa rokotetta. Eli noin 23 ihmisen hoidolla saadaan n. 35%:lle suomalaisista rokote.

Kuulostaa hirmu suurelta, voiko tää pitää paikkaansa! Täs on pakko olla jokin laskuvirhe?
 

Yhteistyössä