Rokotevastaset vastatkaa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
9MM
90-prosenttia on heikko? Lääke ei paranna koronaa, vaan lieventää oireita. Rokote opettaa kehon immuunijärjestelmän taistelemaan virusta vastaan. Miten sen lääkkeen voi sanoa olevan tehokkaampi?
Ööh sen teho laskee nopiasti eli tää uus rokote teknologia ei toimi parempi palata vanhaan tapaan kehitellä rokotteita. Tai löytää uus kehitys suunta. Ihmisen oma immuunijärjestelmä toimii hyvin ilman rokotettakin ja käy taistoon tätä viirusta vastaan. Nonni eli lääke ajaa saman kuin rokote eli liventää oireita vaik tosiaan tupla rokotettui on joutunut teholle et se teho on kyseenalainen. Lääkkeestä ei oo todettu haitta vaikutuksia. Joten hulluahan se on ottaa riski rokotteen kohdalla kun laadukkaampi tuote tulossa markkinoille. Voidaan lopettaa korona passi pelleilytkin
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Nojoo mä vähän käänteistin kun aina mollataan matalasti koulutettui. En tykkää siitä koulutetun ylemmyys komplexista et muut kuin koulutetut ei ymmärrä mitään ja on tyhmiä. Ja joo joskus mullakin tekee mieli näpäytellä . Siksi tuo oikeassa olo. Eihän hyvä keskustelu tosiaan ole kilpailu kuka oikeessa ja kuka väärässä
Ai. Miksi tai missä niitä mollataan? Mä sanoisin kärjistettynä, ettei ole menny koulutus perille, jos sitä käyttää olemaan parempi.
Ja keskeneräisistä asioistahan ei voi sanoa, että kuka on oikeessa. Tai voi sanoa, kuka on oikeassa sillä hetkellä. Maailmassa ei vaan ole paljon absoluuttisia totuuksia tai yhtä totuutta. Rokotevastaset on varmasti oikeassa jossain asiassa tai joissain asioissa. Mut yleensä ei silloin, kun perustellaan disinformaatiolla tai salaliitoilla. Niitten on melkein pakko olla oikeassa jossain, koska näitä tarinoita on niin paljon. On mahdotonta lotota jokaisella mahdollisella numerokombinaatiolla, mutta tässä on paljon vähemmän muuttujia.
 
vierailija
Ketjun luettusni voin todeta, että
AP on rokoteuskovainen jolle ei kelpaa kuin rokotetta puoltavat mielipiteet.

Päivitetty nykytilanne terveydenhuollossa:

Suomessa on todettu 580 uutta koronatapausta. Koko maan ilmaantuvuus on viimeisten kahden viikon ajalta 138,5 per 100 000 asukasta.
Koronavirukseen liittyen potilaita on valtakunnallisesti terveydenhuollossa yhteensä 218 potilasta, joista 33 tehohoidossa. Erikoissairaanhoidossa on 133 potilasta ja perusterveydenhuollossa 52.
Erikoissairaanhoidossa olevien potilaiden määrä on lisääntynyt 19 potilaalla maanantaihin verrattuna. Tehohoidossa olevien potilaiden määrä on vähentynyt kolmella.

Jos sairaaloissa nyt ei kapasiteetti riitä niin ehkä vika on jossakin muualla kuin sairaalojen kapasiteetissa.
 
vierailija
Mitä kuolemia rokotekriittiset ovat aiheuttaneet? Rokotetutko ei voi sairastua (myös siihen vakavaan muotoon) eikä levittää tautia?
Omat ja toisten. Koska tukkivat tehot ja viivyttävät ei-akuutteja leikkauksia. Voi sairastua, rokotteen teho on 95-prosenttia. Eli joka viides sadasta rokotetusta voi saada taudin. Kahden rokotetun välinen tartunta on kuitenkin pieni, ja tauti sairastetaan lievempänä, eli ei jouduta sairaalahoitoon yhtä suurella todennäköisyydellä, kuin rokottamaton.
Rokotettu voi myös levittää tautia. Rokotus perustuu siihen, että elimistö tappaa viruspartikkelit, eli jos viruspartikeleita on vaikkapa iholla, elimistö ei ole vielä ehtinyt tappaa niitä. Mutta sehän ei haittaa, koska virus ei pääse leviämään, koska se toinenkin ihminen on rokotettu!
 
vierailija
Ööh sen teho laskee nopiasti eli tää uus rokote teknologia ei toimi parempi palata vanhaan tapaan kehitellä rokotteita. Tai löytää uus kehitys suunta. Ihmisen oma immuunijärjestelmä toimii hyvin ilman rokotettakin ja käy taistoon tätä viirusta vastaan. Nonni eli lääke ajaa saman kuin rokote eli liventää oireita vaik tosiaan tupla rokotettui on joutunut teholle et se teho on kyseenalainen. Lääkkeestä ei oo todettu haitta vaikutuksia. Joten hulluahan se on ottaa riski rokotteen kohdalla kun laadukkaampi tuote tulossa markkinoille. Voidaan lopettaa korona passi pelleilytkin
Ei nyt ihan. Mut jos sua kiinnostaa, niin voithan sä opiskella netistä, kuinka rokotteet toimii versus kuinka lääkkeet toimii.
 
9MM
Ai. Miksi tai missä niitä mollataan? Mä sanoisin kärjistettynä, ettei ole menny koulutus perille, jos sitä käyttää olemaan parempi.
Ja keskeneräisistä asioistahan ei voi sanoa, että kuka on oikeessa. Tai voi sanoa, kuka on oikeassa sillä hetkellä. Maailmassa ei vaan ole paljon absoluuttisia totuuksia tai yhtä totuutta. Rokotevastaset on varmasti oikeassa jossain asiassa tai joissain asioissa. Mut yleensä ei silloin, kun perustellaan disinformaatiolla tai salaliitoilla. Niitten on melkein pakko olla oikeassa jossain, koska näitä tarinoita on niin paljon. On mahdotonta lotota jokaisella mahdollisella numerokombinaatiolla, mutta tässä on paljon vähemmän muuttujia.
No justhan uutisissa sanottiin et vähemmän koulutettui on helpompi ohjailla. Ironisestihan se lausuttiin. Kun juuri koulutettu uskoo kaiken mitä auktoriteetti saa päähänsä ja sitä he sokeasti tottelevat. Kun taas kouluttamattomat on tottuneita kyseenalaistamaan juttui. Esim korkeasti koulutetut hurrasivat hitlerille ja heidät koulutettiin siihen järjestelmään eli olivat sen järjestelmän koulutettui huomaatko nyt koulutettu on sokeasti vuosisatojen koulutettu aina jonkun auktoriteetin sanoessa et näillä mennään ja he seuraavat perässä. Mut sit aina joku koululaitoksien ulkopuolelta tulee hetätteleen kansaa ja voi saada aikaan muutosta parempaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Ihminen elää oletuksella, että suurin osa asioista on tosia. Tämä harha voi kuitenkin saada meidät aliarvioimaan todennäköisyyttä, että jokin asia voikin olla epätosi. Aivomme tekevät sen että olemme huonoja haistamaan totuuden ja epätotuuden eron. Ryhdymme tekemään tarkoitushakuista päättelyä ja varsinkin silloin kun haluamme uskoa jotain. Ummistamme helposti silmät siltä valtavalta todistemäärältä, jonka mukaan väite on silkkaa potaskaa.
 
vierailija
Ketjun luettusni voin todeta, että
AP on rokoteuskovainen jolle ei kelpaa kuin rokotetta puoltavat mielipiteet.

Päivitetty nykytilanne terveydenhuollossa:

Suomessa on todettu 580 uutta koronatapausta. Koko maan ilmaantuvuus on viimeisten kahden viikon ajalta 138,5 per 100 000 asukasta.
Koronavirukseen liittyen potilaita on valtakunnallisesti terveydenhuollossa yhteensä 218 potilasta, joista 33 tehohoidossa. Erikoissairaanhoidossa on 133 potilasta ja perusterveydenhuollossa 52.
Erikoissairaanhoidossa olevien potilaiden määrä on lisääntynyt 19 potilaalla maanantaihin verrattuna. Tehohoidossa olevien potilaiden määrä on vähentynyt kolmella.

Jos sairaaloissa nyt ei kapasiteetti riitä niin ehkä vika on jossakin muualla kuin sairaalojen kapasiteetissa.
Miks mä kysyisin rokotetta vastustavia mielipiteitä, jos ne ei mulle kelpais? Mielipiteitä toki saa jakaa, ja niin on ahkerasti tehtykin. Mä pyysin faktaa. Katsos, mä oon yks veronmaksaja, ja maksan mielelläni asioista, jotka tuntuu järkevältä. Mut kovin monta järkevää syytä ei ole vielä esitetty. Tai sitten on perusteltu niitä järkeviä syitä päin kuusipuuta.

Mä sanoisin, et kapasiteetin riittämättömyys johtuu alhaisesta rokotekattavuudesta. Jos hörhöi olis vähemmän, siis näitä, jotka suurinpiirtein uskoo rokotettujen levittävän myrkkyjä ympäriinsä, niin kapasiteetti vois riittää.
 
vierailija
Miks mä kysyisin rokotetta vastustavia mielipiteitä, jos ne ei mulle kelpais? Mielipiteitä toki saa jakaa, ja niin on ahkerasti tehtykin. Mä pyysin faktaa. Katsos, mä oon yks veronmaksaja, ja maksan mielelläni asioista, jotka tuntuu järkevältä. Mut kovin monta järkevää syytä ei ole vielä esitetty. Tai sitten on perusteltu niitä järkeviä syitä päin kuusipuuta.

Mä sanoisin, et kapasiteetin riittämättömyys johtuu alhaisesta rokotekattavuudesta. Jos hörhöi olis vähemmän, siis näitä, jotka suurinpiirtein uskoo rokotettujen levittävän myrkkyjä ympäriinsä, niin kapasiteetti vois riittää.
Kaikkiin on vastattu, mutta ne vastaukset ei miellytä niin et niitä hyväksy. :D
 
vierailija
Miks mä kysyisin rokotetta vastustavia mielipiteitä, jos ne ei mulle kelpais? Mielipiteitä toki saa jakaa, ja niin on ahkerasti tehtykin. Mä pyysin faktaa. Katsos, mä oon yks veronmaksaja, ja maksan mielelläni asioista, jotka tuntuu järkevältä. Mut kovin monta järkevää syytä ei ole vielä esitetty. Tai sitten on perusteltu niitä järkeviä syitä päin kuusipuuta.

Mä sanoisin, et kapasiteetin riittämättömyys johtuu alhaisesta rokotekattavuudesta. Jos hörhöi olis vähemmän, siis näitä, jotka suurinpiirtein uskoo rokotettujen levittävän myrkkyjä ympäriinsä, niin kapasiteetti vois riittää.
ai sairaalat ovat nyt ongelmissa tuon vähäisen potilasmäärän vuoksi? niin varmasn :D
 
vierailija
No justhan uutisissa sanottiin et vähemmän koulutettui on helpompi ohjailla. Ironisestihan se lausuttiin. Kun juuri koulutettu uskoo kaiken mitä auktoriteetti saa päähänsä ja sitä he sokeasti tottelevat. Kun taas kouluttamattomat on tottuneita kyseenalaistamaan juttui. Esim korkeasti koulutetut hurrasivat hitlerille ja heidät koulutettiin siihen järjestelmään eli olivat sen järjestelmän koulutettui huomaatko nyt koulutettu on sokeasti vuosisatojen koulutettu aina jonkun auktoriteetin sanoessa et näillä mennään ja he seuraavat perässä. Mut sit aina joku koululaitoksien ulkopuolelta tulee hetätteleen kansaa ja voi saada aikaan muutosta parempaan.
Niinhän sä väität, et koulutetut ei vastusta auktoriteetteja. Tästä taitaa löytyä deeppimatskua. Tai onhan tosta puhuttu jotkut vuosikymmenet. En mä ole nähny todisteita.
Mut eiks me eilen tultu johtopäätökseen, et korkeastikoulutetu ei automaattisesti seuaa auktoriteettia, kun matalasti koulutetut automaattisesti ei seuraa?
Samalla logiikalla vois ajatella, että jokainen mies Suomessa seuraa auktoriteettia, koska ne käy armeijan ja siellä pitää totella. Tottelisiks sä mua, jos mulla olis korkeemmat natsat? :)
 
vierailija
Ihminen elää oletuksella, että suurin osa asioista on tosia. Tämä harha voi kuitenkin saada meidät aliarvioimaan todennäköisyyttä, että jokin asia voikin olla epätosi. Aivomme tekevät sen että olemme huonoja haistamaan totuuden ja epätotuuden eron. Ryhdymme tekemään tarkoitushakuista päättelyä ja varsinkin silloin kun haluamme uskoa jotain. Ummistamme helposti silmät siltä valtavalta todistemäärältä, jonka mukaan väite on silkkaa potaskaa.
Aapee on tästä hyvä esimerkki.
 
vierailija
Ihminen elää oletuksella, että suurin osa asioista on tosia. Tämä harha voi kuitenkin saada meidät aliarvioimaan todennäköisyyttä, että jokin asia voikin olla epätosi. Aivomme tekevät sen että olemme huonoja haistamaan totuuden ja epätotuuden eron. Ryhdymme tekemään tarkoitushakuista päättelyä ja varsinkin silloin kun haluamme uskoa jotain. Ummistamme helposti silmät siltä valtavalta todistemäärältä, jonka mukaan väite on silkkaa potaskaa.
Ja onhan toi tietenkin tosi luonnollista, että tulee kieltäytyminen, jos jokin asia kolauttele omia uskomuksia. Mut kyl niitä jokatapauksessa pitäis kolautella. Ihan sama tietenkin silloin, kun on irrallisena yhteiskunnasta, elää pussissa vaikuttamatta muihin (vaarallisesti).
Tottakai kylähullujakin tarvii, mut niiden osuus kyläyhteisöstä ei sais nousta liian korkeeksi.
 
9MM
Niinhän sä väität, et koulutetut ei vastusta auktoriteetteja. Tästä taitaa löytyä deeppimatskua. Tai onhan tosta puhuttu jotkut vuosikymmenet. En mä ole nähny todisteita.
Mut eiks me eilen tultu johtopäätökseen, et korkeastikoulutetu ei automaattisesti seuaa auktoriteettia, kun matalasti koulutetut automaattisesti ei seuraa?
Samalla logiikalla vois ajatella, että jokainen mies Suomessa seuraa auktoriteettia, koska ne käy armeijan ja siellä pitää totella. Tottelisiks sä mua, jos mulla olis korkeemmat natsat?
No en varmaan tottelis. Tai siis jos pyytäisit käymään vaik kaupassa ni tekisin ja muuta sellasta tietty :). Noh mun armeija ura kesti 4 päivää. Ku siellä tää homma meni niin et ku olin menissa röökille ni kessut vaati et kun tulee röökille pitää juosta 200 metriä yhen puunluokse ja takas noh mä vähät välitin siitä ja menin suoraan röökille ne valitti siitä kapulle ja sit kapu huusi mulle naama punaisena ni sillon päätin et tää pelleily loppuu mun osalta ja niinpä lampsin patalioonan komentajan luokse ni sillä matkalla tuli joku upseeri ni huiskasin sille parilla sormella tervehdyksen ja jatkoin matkaa. Noh tää upseeri sitten juoksi mun luokse ja sanoi kovalla äänellä et mites sitä tervehditäään ja sit mun piti ohittaa se monta kertaa et oli tyytväinen ja sain jatkaa matkaa. Noh majurin kanssa me tultiin toimern ja juteltiin ja se sanoi et jokainen tekee omat valintansa ja niin me hyvästeltiin ja mä sain eron armeijasta. Me kenraali everstit ymmärrettiin kokonaisuuksia ;). Yhen kirjan nimikin voisi olla 9mm 4 tähden kenraalina maailman melskeissä :). Mut sit menin sivariin ja toimin kuurojen palvelukodissa.
 
vierailija
Jokaiseen on vastattu. Taas valehtelet kun väität että nää sanoo olevansa muita fiksumpia.
Adrian saattaa lähteä siis jo tammikuussa. Mies kiinnostaa ainakin La Ligan Real Betisiä.
Adrian sai viime kauden alussa vastuuta Alissonin loukkaantumisen myötä. Hän esiintyi ajoittain varsin keskinkertaisesti tilaisuuden saatuaan.

Hävisit. Miltä nyt tuntuu olla totuudenkieltäjä, joka ei ymmärrä käsitettä fakta?
 
vierailija
No en varmaan tottelis. Tai siis jos pyytäisit käymään vaik kaupassa ni tekisin ja muuta sellasta tietty . Noh mun armeija ura kesti 4 päivää. Ku siellä tää homma meni niin et ku olin menissa röökille ni kessut vaati et kun tulee röökille pitää juosta 200 metriä yhen puunluokse ja takas noh mä vähät välitin siitä ja menin suoraan röökille ne valitti siitä kapulle ja sit kapu huusi mulle naama punaisena ni sillon päätin et tää pelleily loppuu mun osalta ja niinpä lampsin patalioonan komentajan luokse ni sillä matkalla tuli joku upseeri ni huiskasin sille parilla sormella tervehdyksen ja jatkoin matkaa. Noh tää upseeri sitten juoksi mun luokse ja sanoi kovalla äänellä et mites sitä tervehditäään ja sit mun piti ohittaa se monta kertaa et oli tyytväinen ja sain jatkaa matkaa. Noh majurin kanssa me tultiin toimern ja juteltiin ja se sanoi et jokainen tekee omat valintansa ja niin me hyvästeltiin ja mä sain eron armeijasta. Me kenraali everstit ymmärrettiin kokonaisuuksia . Yhen kirjan nimikin voisi olla 9mm 4 tähden kenraalina maailman melskeissä . Mut sit menin sivariin ja toimin kuurojen palvelukodissa.
Ja siellä kuurojen palvelukodissakin teit ihan mitä tahdoit. Et kuunnellu yhtään sääntöö, vaan mussutit pullaa koko päivän ja pelailit pleikkapelejä? Vai mikä sun mielestä kivinta nyt onkaan.
 

Yhteistyössä