rokoteasiaa

• Viestiketjun aloittaja "hepuli"
  • Ensimmäinen viesti
"hepuli"
Mitenkäs kauan se tetanusrokote voimassa. Sormissa hankauma ja pesin multaisia perunoita. Onko jäykkäköuristusriskiä kun edellisestä rokotuksesta kohta 8 vuotta.

"hepuli"
Millaisissa tilanteissä tuo tehoste pitää hakea kun edellisestä kulunut yli 5v, mietin vain kun ulkomaille lähdössä kesällä. Voivatko antaa tehosteen jo nyt vaikka 10 v ei ole kulunut umpeen.

v.ierasss
Kymmenen vuotta se väli on.

Mulla venahti nyt kolmeentoista vuoteen. Edellisellä kerralla tuli niin voimakkaat rokotereaktiot että en uskaltanut aiemmin mennä. Nyt selvisin ilman oireita.

Kysy terveysasemalta mielipidettä tohon rokotehommaan.

ei kiitos
Kymmenen vuotta se väli on.

Mulla venahti nyt kolmeentoista vuoteen. Edellisellä kerralla tuli niin voimakkaat rokotereaktiot että en uskaltanut aiemmin mennä. Nyt selvisin ilman oireita.

Kysy terveysasemalta mielipidettä tohon rokotehommaan.
Minulla on venähtänyt 22 vuoteen ja venähtää toinen mokoma, juurikin siksi, kun on täysin turhaa ottaa mitään myrkkyjä, joista voi tulla sivuvaikutuksia. Turhaan sinäkin elimistöäsi kuormitat. Jäykkis voi tulla, vaikka olisi rokotettukin, näin on myös käynytkin Suomessa. Joten kiitos ei.

huuuh
Minulla on venähtänyt 22 vuoteen ja venähtää toinen mokoma, juurikin siksi, kun on täysin turhaa ottaa mitään myrkkyjä, joista voi tulla sivuvaikutuksia. Turhaan sinäkin elimistöäsi kuormitat. Jäykkis voi tulla, vaikka olisi rokotettukin, näin on myös käynytkin Suomessa. Joten kiitos ei.
Jos en mitään muuta rokotusta ottaisi niin tetanus on ehdottomasti se jonka ottaisin. Tärkein rokote mitä voi ottaa, enkä hevillä luopuisi.

V.ieras
No, teloin sormeni ruostuneeseen rautaputkeen joka vielä oli mullan alla, niin oman mielenrauhan vuoksi otin tehosteen.

Yhteistyössä