roikkuva maha ja raskausarvet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JellyBelly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JellyBelly

Vieras
kun odotin poikaani, niin mulla oli TODELLA ISO maha. Mä sain ihan hirveet raskausarvet ja mahasta jäi tällänen roikkuva ällölöllö :/ eli tiedustelesinkin kuinka kauan teillä meni että maha palautu ennalleen? vatsalihakset kuroutu kiinni ja löysä nahka palautu..? sitte noi arvet.. :( tiedän ettei ne koskaan pois lähe, ehkä haalistuu vaan, mutta onko kukaan kokeillu mitää raskausarpia haalistavia rasvoja? toimiiko? tai sitä jotai a-vitamiinikuuria, jonka pitäs attaa raskausarpiin? mulla on nyt kulunu3kk synnytyksestä ja maha roikkuu vieläkin.. ei yhtää kiva :/

moi
tää nyt ei varmaan yhtään lohduta sua, mutta mulla on tytön synnytyksestä reilu 3 vuotta aikaa ja vieläkin taistelen roikkuvan mahan kanssa. no tosin mulle syntyi vielä toinen lapsi kun eka oli 1,5v ja molempien raskausaikana maha oli todella iso. ja raskausarpia on maha täynnä myös, ne on kyllä aika hyvin haalistunu. lääkäri sano mulle joskus, että tota roikkuvaa mahaa ei kokonaan saa palautumaan ilman leikkausta, koska nahka on venyny niin paljon....
kovasti vaan vatsalihas jumppaa, niin kyllä sillä jotain aikaan saa.
arpiin en oo kokeillu mitään kuureja...

En tiedä vielä millaset jäljet jää kun tää maha poistuu, mutta suosittelen (ainakin arpien ehkäisyyn) louis widmerin remederm body creamia. Sen pitäisi haalistaa jo tulleita arpiakin. Ei oo mahottoman kallis ja löytyy apteekista! :)

Ja jos haluaa laittaa rahaa palamaan niin itse voin suositella ihon-mikrohiontaa,mul ainakin ihon pinta tasottu selvästi ekalla kertaa,toisella päästiin vasta arpiin käsix ja nekin siittä haalistuu kerta kerralta,on vaan suhteellisen hintavaa kun yx kerta maksoi meidän paikkakunnalla 64e.mut noi hinnat tietty vaihtelee suuresti..
On yksilöllistä monta kertaa siä joutuu käymään,mut tiedän sen verran et mitä "tuoreemmat" ne arvet on sen helpommin ja nopeammin ne lähtee..Toi mikrohionta on kehitetty alunperin kyl kasvojen arpiin ja rypyille jne.mut toimii samanlailla myös mahan arpiin,ihoahan sekin on. lopetin sit siel käymisen kun alettiin suunnitteleen toista lasta ja nyt varmasti synnytyksen jälkeen aion taas käydä siellä. tuli uusia arpia tai ei.noi vanhatkin on kyl tod.hyvin alkanut häipyyn mut piti vielä mainita et tehoaa myös kurttuihin, eli sellaseen ryppyseen nahkaan (vähän vaikeasti selitetty), mul ainakin mahassa sellasta,ja aion kyl hankkia takas entisen mahani,tää kun on meidän viimeinen lapsi niin voi sit tehdä kunnolla töitä saadakseen vartalonsa takas.

KIITOS VASTAUKSISTA! tiedän kyllä mitä minnie2 tarkoitti tolla "kurtulla" tossa mahassa, sitä meinaa mulla riittää :) !! taidanpa kokeilla sitä mikrohiontaa, mulla kun on sellainen paha aavistus ettei tää mun masukka mihinkään palaudu ellei kauneustohtorit vähän avita ;) sattuuko se mikrohionta? ja mitä kautta sitä pitäs omalta paikkakunnalta alkaa kyselee..??

Mulla toisen lapsen aikana mahasta tuli valtava (vauva painoi yli 4.6kg)arvet oli mahtavat, noin 10cm navan yläpuolelle ulottuvat.
Meillä on nyt neljä lasta ja viidettä odotan. Missään välissä ei ole maha palautunut eli on roikkuva ja kurttuinen kuin 100v mummolla :(
Näin odotusaikana on kiva ihailla kiinteää masua.
Silloin kun arpien tulo on voimakasta, mahan kiinteyttäminen ilman kirurgin veistä on vaikeaa ja jopa mahdotonta :/
Mua ei itseäni nuo arvet haittaa, mutta roikkuvasta ryppymahasta en tykkää, mutta kun ei ole rahaa, niin kai tähän on tyytyminen \|O

se siinä onkin hyvä ettei se satu ollenkaan.sellasta pientä kihelmöintiä tuntuu hoidon aikana mut ei se oo kipua vaan sellasta pientä pistelyä,mut ei enää sen hoidon jälkeen..iho ei oo mitenkään arka tai muutenkaan tunnu miltään sen hionnan jälkeen,et voi hyvin laittaa vaatteet päälle eikä nahkaa arista. punotus on tosi pientä, ainakin mulla ja seuraavana päivänä ei enää yhtään punoittanut,mut kukas sinne paidan alle nyt kurkkiskaan :o
olin muuten ensimmäinnen joka kävi mahaansa hiotuttamassa siä liikkeessä ja olivat kyl innostuneita ku saivat kokeilla jotain uutta..moni julkkishan on kertonut ihan julkisuudessa et on käyttänyt tätä menetelmää synnytyksen jälkeen,ku se on turvallista esim.imettäessä ja muutenkin helppo ja kivuton.
ainoastaan saunaa ja suihkua/uimista ei suositeltu saman päivän aikana,et ei sen pahempaa =)
meidän entisellä paikkakunnalla joka oli varsinainen tuppukylä sitä tehtiin kai vaan paris paikas mut tääl tampereella on useitakin paikkoja mis niitä tehdään. Kosmetologit niitä ainakin tekee,muista en sit oo varma,mut kato puh.luettelon keltaset sivut tai esim.googlesta,laita haku esim.ihon mikro-hionta ja siihen perään oma paikkakunta.olen siten ainaki löytänyt pitkän listan ;)
toivottavasti oli edes jotain apua :heart:

Eikös ne runsaat arvet juuri estä sitä vatsanahkaa palautumasta ennalleen, koska ovat arpia? No, mulla ei oo omakohtaista kokemusta, mutta näin ajattelin. Kovin arpista vatsaa ei taida saada kiinteäksi kuin leikkaamalla ylimääräinen iho pois.
Mulla on vatsanahka palautunut muutamassa viikossa ennalleen, mutta arpia ei siis oo.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2006 klo 18:36 minnie2 kirjoitti:
se siinä onkin hyvä ettei se satu ollenkaan.sellasta pientä kihelmöintiä tuntuu hoidon aikana mut ei se oo kipua vaan sellasta pientä pistelyä,mut ei enää sen hoidon jälkeen..iho ei oo mitenkään arka tai muutenkaan tunnu miltään sen hionnan jälkeen,et voi hyvin laittaa vaatteet päälle eikä nahkaa arista. punotus on tosi pientä, ainakin mulla ja seuraavana päivänä ei enää yhtään punoittanut,mut kukas sinne paidan alle nyt kurkkiskaan :o
olin muuten ensimmäinnen joka kävi mahaansa hiotuttamassa siä liikkeessä ja olivat kyl innostuneita ku saivat kokeilla jotain uutta..moni julkkishan on kertonut ihan julkisuudessa et on käyttänyt tätä menetelmää synnytyksen jälkeen,ku se on turvallista esim.imettäessä ja muutenkin helppo ja kivuton.
ainoastaan saunaa ja suihkua/uimista ei suositeltu saman päivän aikana,et ei sen pahempaa =)
meidän entisellä paikkakunnalla joka oli varsinainen tuppukylä sitä tehtiin kai vaan paris paikas mut tääl tampereella on useitakin paikkoja mis niitä tehdään. Kosmetologit niitä ainakin tekee,muista en sit oo varma,mut kato puh.luettelon keltaset sivut tai esim.googlesta,laita haku esim.ihon mikro-hionta ja siihen perään oma paikkakunta.olen siten ainaki löytänyt pitkän listan ;)
toivottavasti oli edes jotain apua :heart:

kiitos tiedoista! ja löyty kuin löytyikin pitkä lista paikoista missä mikrohiontaa tehdään kun kokeilin googlen kautta =) !!

vaikka ei tuo mahanlörppä tosta varmaan ikinä mihinkään kokonaan häviä, niin varmaan eniten häiritsee just noi arvet.. ihan kuin puukotettu olis :/ ja jos joskus päätän käydä tota mahaani kiristämässä, niin teen sen sitten kun lapsiluku täys(ja rahat kasassa :D )

Yhteistyössä