Rohkea transihminen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ja tulokkaiden täytyy alkaa käyttäytyä Suomessa Suomen lakien ja normien mukaan sekä heidän tulee tehdä töitä integroitumisen eteen, jotta asiat toimii.

Ei kannata kusta omaan taskuun koko aikaa. Hoidetaan lieveilmiöt kuntoon ja katsotaan sitten onko tesursseja/kannattavaa ottaa lisää tulokkaita.

Ruotsin tielle tuskin meistä haluaa kukaan, eli tehdään toisin.
no mä ehdotinkin et otetaan resursseihin nähden porukkaa ettei kukaan tipu ja syrjäydy joi vuonna 2015. joo ei liikaa voi ottaa kerralla kun pitää järjestää koulutus sun muut se vie aikaa. mut kyll'ä tänne voi ottaa porukkaa. ja jos akuutti hätä ni enemmän et uhtaan et joku tappaa ne ni se on akuutti hätä. nyt vaan enemmän sosiaalista koulutusta suomalaisille ja miten ratkota kulttuuriset kahleet pestyltä muslimilta jotta ne ei esi mesineellistäis naista se on tärkeää kuten toi keissi tossa ohjelmassa oli. en mä sitä hyväksy et muslimit pitää orjinaan naista ja tää pitää opettaa pois. ja sada naisetkin töihin siinä on opeteltavaa paljonkin
 
Deleted member 149094
Jos et halua että he kuolevat niin sinun täytyy mennä auttamaan heitä.

Mutta älä odota että kaikki suomalaiset haluavat asettaa heidät ennen meidän omia huono-osaisia ja heikkoja.
Sä ehdotit, että ne täytyy jättää sinne kuolemaan.

Kuka on asettamassa "niitä" Ennen "meitä"? Mistä olet joutunut luopumaan? Mistä suomalaiset huono-osaiset on joutuneet luopumaan " Heidän" Takia? Tilastoja, kiitos.
 
vierailija
Ei liity tämäkään keskusteluun ja on henkilökohtainen asia, mutta autan hyvin mielelläni jopa työssäni huono-osaisia. Ihan välittämästi se apu menee perille.
Hyvä tulee aina takaisin, vaikka sitten hyvän mielen muodossa kaikille.
kylhän sä tiedät et keskutelut rönsyilee ja ksymyksiä satelee. emmä sua lispetti pidä pahana sä otit mut sillon palstalle silkki hanskoin vastaan kun mä olin herkkä ja ujo ja autoit mua avautumaan :)
 
Deleted member 149094
no mä ehdotinkin et otetaan resursseihin nähden porukkaa ettei kukaan tipu ja syrjäydy joi vuonna 2015. joo ei liikaa voi ottaa kerralla kun pitää järjestää koulutus sun muut se vie aikaa. mut kyll'ä tänne voi ottaa porukkaa. ja jos akuutti hätä ni enemmän et uhtaan et joku tappaa ne ni se on akuutti hätä. nyt vaan enemmän sosiaalista koulutusta suomalaisille ja miten ratkota kulttuuriset kahleet pestyltä muslimilta jotta ne ei esi mesineellistäis naista se on tärkeää kuten toi keissi tossa ohjelmassa oli. en mä sitä hyväksy et muslimit pitää orjinaan naista ja tää pitää opettaa pois. ja sada naisetkin töihin siinä on opeteltavaa paljonkin
Jep. Juuri näin. Eikä noita ole tullut, kuin 2015 sotien takia, nyt lukemat on taas samat, kuin aiemmin.
 
kylhän sä tiedät et keskutelut rönsyilee ja ksymyksiä satelee. emmä sua lispetti pidä pahana sä otit mut sillon palstalle silkki hanskoin vastaan kun mä olin herkkä ja ujo ja autoit mua avautumaan
Tiedän tietenkin ja se on juuri palstan suola.❤

Oot niin nasta tyyppi et pitihän suhun tutustua!❤

Nyt heitän tiukat löylyt ja laitan jalat kattoon.
 
Deleted member 149094
Katso Perussuomalaisten sivuilta.
Turha minun on niitä tähän kopioida.
Juh. Ihan varmasti lähen lukeen! Nyt sanot vaan, et kyl mä tiedän, mut turha mun on niitä "faktoja" Tänne kopioida.
Mietinkin, et noi "sun" mielipiteet kuulostas vähän kopsatuilta. Mun mielestä on ihan jees ajaa asioita vaikka sitten intohimolla, mut kyl ne asiat pitäis itte osata selittää omin sanoin. Sit voi tietää tai ainakin varmistua, että on oikeassa.
 
Juh. Ihan varmasti lähen lukeen! Nyt sanot vaan, et kyl mä tiedän, mut turha mun on niitä "faktoja" Tänne kopioida.
Mietinkin, et noi "sun" mielipiteet kuulostas vähän kopsatuilta. Mun mielestä on ihan jees ajaa asioita vaikka sitten intohimolla, mut kyl ne asiat pitäis itte osata selittää omin sanoin. Sit voi tietää tai ainakin varmistua, että on oikeassa.
Kannatan sitä mikä tuntuu minun mielestä fiksulta, rationaaliselta, kannattavalta etc. Keskustelu on loputon suo, eikä sen taso ole kummoinen, (jos luet esim. lainaukseni) sen vuoksi on mielestäni ihan molempien kannalta helpompi, että linkkaisin Persujen sivun - olen (haitta)maahanmuuttoasioissa aivan samaa mieltä.

Missä asiassa olen ollut väärässä?
 
Deleted member 149094
Kannatan sitä mikä tuntuu minun mielestä fiksulta, rationaaliselta, kannattavalta etc. Keskustelu on loputon suo, eikä sen taso ole kummoinen (jos luet esim. lainaukseni) sen vuoksi on mielestäni ihan molempien kannalta helpompi, että linkkaisin Persujen sivun - olen (haitta)maahanmuuttoasioissa aivan samaa mieltä.

Missä asiassa olen ollut väärässä?
Niin me varmasti kaikki tehdään. Tyhmää olisi kannattaa jotain, mikä ei tunnu hyvältä, fiksulta, rationaaliselta.
Käskit muuten vaan kaivaa sieltä itse esiin, mitä faktaa ne lyö pöytään, ei ollut linkkiä tai tullut mun näytölle asti.

En tarkoittanut, että olisit väärässä, vaan silleen yleisesti. Asiat on harvoin oikeita vain siksi, että joku toinen sanoo niin. Eli jos osaa asian ja tietää siitä, eli se tuntuu loogiselta, rationaaliselta etc. niin silloin sen voi perustella itselleen ainakin, varmistua siitä, että itse on oikeassa. Tiedän, että on harvinaisen vaikea nykyisin keskustella, ilman, että tulee väärinymmärretyksi, ja on helpompaa linkata lähteet, joissa lukee valmiiksi kaikki, mutta silti.
Eikä se linkkaaminen ole keksustelua henkilöiden kesken, vaan artikkeilien kesken.

Oliko hyvä sauna?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Niin me varmasti kaikki tehdään. Tyhmää olisi kannattaa jotain, mikä ei tunnu hyvältä, fiksulta, rationaaliselta.
Käskit muuten vaan kaivaa sieltä itse esiin, mitä faktaa ne lyö pöytään, ei ollut linkkiä tai tullut mun näytölle asti.

En tarkoittanut, että olisit väärässä, vaan silleen yleisesti. Asiat on harvoin oikeita vain siksi, että joku toinen sanoo niin. Eli jos osaa asian ja tietää siitä, eli se tuntuu loogiselta, rationaaliselta etc. niin silloin sen voi perustella itselleen ainakin, varmistua siitä, että itse on oikeassa. Tiedän, että on harvinaisen vaikea nykyisin keskustella, ilman, että tulee väärinymmärretyksi, ja on helpompaa linkata lähteet, joissa lukee valmiiksi kaikki, mutta silti.
Eikä se linkkaaminen ole keksustelua henkilöiden kesken, vaan artikkeilien kesken.

Oliko hyvä sauna?
Kivasti ja fiksusti kirjoitettu, kiitos.

Taisin heittää itseni ulos saunasta, ei jaksanut kauaa palaa.:oops:

Voin perustella jokaisen asian pitkään ja hartaasti, mutta aivan oikeasti, nämä keskustelut on käyty niin moneen kertaan, että tuntuu kuin palattaisi täysin lähtöpisteeseen kun maahanmuutosta vasta alettiin keskustelemaan...
Ja myönnän, voi olla myös että kun on tämä perjantain rentous päällä niin ei ole pontta hirveän tärkeille jutuille.
 
vierailija
Niin me varmasti kaikki tehdään. Tyhmää olisi kannattaa jotain, mikä ei tunnu hyvältä, fiksulta, rationaaliselta.
Käskit muuten vaan kaivaa sieltä itse esiin, mitä faktaa ne lyö pöytään, ei ollut linkkiä tai tullut mun näytölle asti.

En tarkoittanut, että olisit väärässä, vaan silleen yleisesti. Asiat on harvoin oikeita vain siksi, että joku toinen sanoo niin. Eli jos osaa asian ja tietää siitä, eli se tuntuu loogiselta, rationaaliselta etc. niin silloin sen voi perustella itselleen ainakin, varmistua siitä, että itse on oikeassa. Tiedän, että on harvinaisen vaikea nykyisin keskustella, ilman, että tulee väärinymmärretyksi, ja on helpompaa linkata lähteet, joissa lukee valmiiksi kaikki, mutta silti.
Eikä se linkkaaminen ole keksustelua henkilöiden kesken, vaan artikkeilien kesken.

Oliko hyvä sauna?
mä oon sanonut linkakilijoille jo vuosii et sano itte on mukavempi keksutella toisen mielipiteen kaa kuin jonkun linkin
 
Deleted member 149094
Kivasti ja fiksusti kirjoitettu, kiitos.

Taisin heittää itseni ulos saunasta, ei jaksanut kauaa palaa.

Voin perustella jokaisen asian pitkään ja hartaasti, mutta aivan oikeasti, nämä keskustelut on käyty niin moneen kertaan, että tuntuu kuin palattaisi täysin lähtöpisteeseen kun maahanmuutosta vasta alettiin keskustelemaan...
Ja myönnän, voi olla myös että kun on tämä perjantain rentous päällä niin ei ole pontta hirveän tärkeille jutuille.
Ah, okei. Sä vaan aloit puhua siitä, niin ajattelin sit, et puhutaan siitä. ;) En mäkään jaksais. Vois keksiä jo muita aiheita välillä. Pitäis varmaan tunkee tonne uloskin, oikeesti, katseleen maailmaa välillä. Rajoituksista huolimatta.
Tää korona ei tee hyvää tällaisille vähemmistökeskusteluille, kun ne alkaa kasvaan ihmisten päissä suuremmiksi, kuin mitä ne on. Luulen.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Kivasti ja fiksusti kirjoitettu, kiitos.

Taisin heittää itseni ulos saunasta, ei jaksanut kauaa palaa.

Voin perustella jokaisen asian pitkään ja hartaasti, mutta aivan oikeasti, nämä keskustelut on käyty niin moneen kertaan, että tuntuu kuin palattaisi täysin lähtöpisteeseen kun maahanmuutosta vasta alettiin keskustelemaan...
Ja myönnän, voi olla myös että kun on tämä perjantain rentous päällä niin ei ole pontta hirveän tärkeille jutuille.
no mut mulan on uusi täällä. ainahan sä joudut uuden ihmisen kaa alottaa nollasta että tutustutte? tiedän pitkäveteistä
 
Deleted member 149094
mä oon sanonut linkakilijoille jo vuosii et sano itte on mukavempi keksutella toisen mielipiteen kaa kuin jonkun linkin
Se on tosi juttu. Mut sit on niitä, jotka käyttää sitä hyödyksi, eli suorastaan valehtelee lähteitä mielipiteilleen. On olemassa ihmistyyppi, joka osaa perustella sanomansa, vaikka se menis kuinka pieleen oikeassa maailmassa. Harmi, etten muista esimerkkiä. Pari kertaa kohdannut moisen.
 
no huh ite pidän hyvänä 60 kymppiä ja sitä nostattaa vähän ai mä en oo koskaan nähny vihtoi kaupassa
Juu, 60 on bueno normaalisti, mut jos on syväjäässä niin kuumempikin on jees.

Useat kaupan henkilökunnastakaan eivät tunnu tietävän vastoista.
Niitä on ”saunaosastoilla” kuivattuna (löytyy myös eukalyptusvihtoja!) esim. prismassa ja tuoreet pakasteosastolla.
 
Deleted member 149094
Juu, 60 on bueno normaalisti, mut jos on syväjäässä niin kuumempikin on jees.

Useat kaupan henkilökunnastakaan eivät tunnu tietävän vastoista.
Niitä on ”saunaosastoilla” kuivattuna (löytyy myös eukalyptusvihtoja!) esim. prismassa ja tuoreet pakasteosastolla.
Toi oli aika taktinen, käyttää sekä vihtaa, että vastaa. :sneaky:
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Ah, okei. Sä vaan aloit puhua siitä, niin ajattelin sit, et puhutaan siitä. En mäkään jaksais. Vois keksiä jo muita aiheita välillä. Pitäis varmaan tunkee tonne uloskin, oikeesti, katseleen maailmaa välillä. Rajoituksista huolimatta.
Tää korona ei tee hyvää tällaisille vähemmistökeskusteluille, kun ne alkaa kasvaan ihmisten päissä suuremmiksi, kuin mitä ne on. Luulen.
Mä lässytän töissä joka päivä myös politiikasta, välillä jää päälle vaikka tänne pöllähtää ka on juttuja mistä valita.

Sullahan on niin lämmintäkin siellä ja eksoottiset hoodit (vai joko on joka paikka koluttu?) luulis, että hankala olla sisällä? Koiran kanssa pääsee ainakin aina ulos vaikka rajoituksia olis?

Kyllä näistä kaikista juttelee kun on oikea aika. Keskustelua helpottaa myös se, että yrittää pitää jutun selkeänä, ei mene henkilöihin eikä alennu lällättelyihin eikä varsinkaan ota itseensä mistään, mutta toki kaikki on sallittua koska sananvapaus!❤
 

Yhteistyössä