Röökaamisen lopettamiseen ideoita otetaan vastaan.

En mie ideoista tiedä.

Mie vaan päätin uuden vuoden yönä, että tää oli tässä. Se tarvitsee sen oikean hetken ja motivaation. Toistaiseksi on sujunut melko kivuttomasti, vain muutaman kerran käynyt mielessä. Ja silloinkin on ollut sellainen tilanne, johon ns. tupakka ennen kuului. mm aamukahvin jälkeen, ruuan jälkeen, kaupoilta tullessa..

Huomasin itse, monien yrittämisten jälkeen, että loppujen lopuksi se on vain kiinni siintä, että päättää riittävän kovasti ;) Minäkin poltin PALJON, mutta pikkuhiljaa vähensin ja lopulta loppui vaikkei se tietysti ihan helppoa ollut. Olihan tuo silloinen mahanasukki hyvä motivoia. :D

vieras
Mä olen ollut polttamatta kohta 3 kk ja nyt tekee AIVAN SAIRAASTI mieli röökiä! Tänään sorruinkin polttamaan yhden :( tyhmä minä! Ei siis mitään järkeä aloittaa uudeleen, mutta se koukuttaa kyllä niin kovin. Pahin vaihehan luulis ne ekat päivät, mutta kyllä tää olo vetää vertoja jo sillekin :/

vaikka
no tulostat vaikka netistä jonkun listan/kuvia siitä, mitä tupakointi aiheuttaa ja luet sen läpi aina kun tekee mieli....jos vaikka halut loppus siihen? Itse en ole kokeillut, mutta tuli vaan mieleen. Itse lopetin heti kun tulin raskaaksi, ilman mitään apukeinoja, eikä ole mieli tehnyt;)

vaikka
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Mmh, mie tiän ilmankin mitä röökaaminen voi aiheuttaa. Miun pappakin kuoli keuhkosyöpään.
No joo, mutta ei niitä tule mietittyä, kun on menossa tupakille. Laita jotain mustuneiden keuhkojen kuvia sinne kämppääs;) mulle ainakin vois tepsiä;)
Se vaatii vaan selkärankaa, onnistut kyllä, jos HALUAT lopettaa

vieras!
Mä uskon että kuka tahansa röökaaja pysty lopettamaan-se suurin haaste onkin miten pysyvästi! Itse olen lopettanut kolme kertaa, ollut vuoden polttamatta ja aina aloittanut uudestaan. Se tupakanhimo ei vaan lähde. Kun erehtyy polttamaan sen yhden on koukussa taas. Mun mies oli polttamatta 6kk ja aloitti uudestaan viikko sitten, se oli vaan siitä yhdestä sikarista kiinni.. Mulla on mennyt täysin motivaatio lopettamaan kun tiedän että sitä ei suinkaan ole kuivilla vaikka olisi ollut polttamatta pitkän ajan. Mummoni oli entinen suurpolttaja ja lopetti mutta sanoi vielä 25v jälkeenkin että tekisi kovasti mieli. Se on minusta masentavaa että joudunko vuosikausia, jopa loppuelämäni haaveilemaan tupakasta. Voi kun ei olisi koskaan aloittanutkaan! Jos olisi silloin 15veenä koulun takana ymmärtänyt että tästä tulee loppuelämän projekti, tavalla tai toisella...

onko
kukaan kokeillu sitä tupakka lääkettä? Itsellä odottaisi resepti kaapissa.. Moni tuttu on lopettanut sillä ja sanovat ettei tee mieli tupakkaa yhtään monen vuodenkaan jälkeen. Itse olin myös raskausajan polttamatta, mutta aikaa nopeaa vanhat tavat tuli takaisin. Ihan vasta yritin lopettaa taas miljoonannen kerran ja olin polttamatta 1 viikon. Vaikeaahan se on! Olen tullut siihen tulokseen, että keino mikä tahansa, kunhan sen itsensä tappamisen lopettaa mahd. nopeasti!

Mie plussasin toissapäivänä, ja lopetin B) Tosiasiassa, lopetin viime syksynä. Olin polttamatta melkeen vuoden, aika helposti jopa. Sitten menin ja poltin yhden --> poltin koko ajan. Enkä tiiä miksi sen tupakan silloin edes poltin. Pienestä se on kiinni.. Mulla ei taida olla tarpeeksi itsekuria :ashamed:

LeenuLii
Itse lopetin tupakoinnin 4 kk sitten. Välillä tekee mieli, mutta tiedän kuinka vituttais, jos polttaisin joten en polta.

Tiesitkö että pahin tupakanhimo menee ohi viidessä minuutissa? Aina kun olet menossa tupakalle odota 5 minuuttia - seuraavalla kerralla odota 6 minuuttia, jne. Kun pääset puoleen tuntiin et enää muista koko asiaa.

Ensimmäisistä parista sauhuista saat tarvittavan nikotiiniannoksen. Polta jokaisesta tupakasta vain n. viidet sauhut.

Vaihda tupakkaan, jota inhoat. Itse vaihdoin punaisen vihreään.

Palkitse itsesi. Esim. aina kun saat yhden tupakan vähennettyä päivästä niin mene leffaan tms.

Toivottavasti neuvoista on apua. Valitettava totuus on että vain kovalla päättämisellä siitä pääsee eroon...

Carlos74
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Mä vielä odottelen sitä omaa "tää oli tässä"-kohtaani, vaikka se vois mun puolesta tulla jo :snotty:
Noin se kannattaa tehdäkin. Ei se muuten onnistu.
Mä poltin noin 20v. ja lopetus yrityksiä oli noin 10 kertaa. Sit viime kesänä, kun juhannukselta kesäloma alkoi, päätin että nyt loppuu kessuttelu. Nuuska oli mulla apuna lopetuksessa.
Lopettaminen ei sinäänsä ollut mulle kovin vaikeeta, koska TODELLAKIN halusin lopettaa. Eli motivaatio oli kunnossa.
Ja nyt kun puolivuotta tulee savutta, vieläkin joskus tulee sellanen olo, että olispa mukava vetää savut, mut nyt on jo ollut niin "pitkään" polttamatta, että enää ei viitti pilata tätä savuttomuutta.
Onnea yritykseen, sitten kun sen hetki on :flower:

Yhteistyössä