ristiselkäkipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

gerttu

Uusi jäsen
15.05.2009
7
0
1
Olen nyt viikoilla 16+5. Nyt muutaman päivän ajan on ollut ristiselkäkipua ajoittain. En tiedä pitäisikö tästä huolestua; supistuksia ei ole kyllä ollut mahan puolella. Työhöni sisältyy paljon nostelua ja se on alkanut tuntua selässä. Samoin jos tekee vähän pitemmän kävelylenkin, niin selkä tahtoo sen jälkeen olla kipeä. Toisaalta taas tänä aamuna ristiselkä oli jo yön jäljiltä jäykkä ja kipeä. Saako muuten esim. mobilatia käyttäää raskausaikana?

Kyllähän tuo kuulostaa ihan normaalilta raskausaikana, et paikat alkaa kipuileen. Mobilatia ja muita vastaavia aineita ei pitäisi käyttää raskausaikana - pakkausseloste kertoo näin:
http://www.mobilat.fi/hyva_pakkaus.php

Kyllä tuo on varmaan ihan normaalia jo työstäsikin johtuen. Itse olen aina joutunut ottamaan tukivyön käyttöön viimeistään rv 20. Tällä kertaa odotan kotona vielä hoitovapaalla ja silti on kovat selkäkivut, en enää pysty istumaan pojan kanssa lattialla ja leikkimään enkä juuri pysty enää edes lyhyitä kävelylenkkejäkään, ainakaan rattaita työntäen.

Suosittelen siis tukivyön käyttöönottoa ja kivun lievittämiseen joko lämpöpussia tai kylmäpakkausta/kylmägeeliä, kumpi sinulla sitten paremmin auttaa.

Yhteistyössä