Ristiäisten järjestäminen kirkossa/seurakuntatalolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tietääkö kukaan, miten käytännössä toimii.. Maksaako se jotain? Tietenkin tarjoilut maksetaan itse, mutta maksetaanko tilasta/astioista jotain vuokraa ja onko siellä henkilökuntaa paikalla kahvia kaatelemassa yms vai hoidetaanko se itse? Kertokaas kaikki tärkeä tieto =)

ei maksa tilat, eikä muukaan.
itse hoidat jäjestelyt, tarjoilut yms.
meillä oli siellä kyllä paikalla joku henk.kuntalainen ja hän laittoi kahvit kiehumaan ja autteli muutenkin, mutta ei siis ole hänen työnsä joten sen varaan ei voi laskea.
eli koriselut, kattamiset pitää itse hoitaa valmiiksi ennen tilaisuuden alkua, ja sitten johonkin määrä aikaan mennessä pitää tilan olla tyhjä ja siivottu.

järjestettiin pari vuotta sitten kirkolla, jossa oli vieressä myös tuommoinen kahvittelutila. Ei maksanut mitään joku tietty aika, olisko ollu 4h. Sen jälkeen ois maksanut jotain. Ja henkilökunnasta käytännössä vahtimestari oli availemassa ovia jne, mutta ei siis ollut ketään tyyliin kahvia kaatelemassa. Eli ne hoidettiin itse. Lisäks itse piti tietenkin kaikki tarjottavat tuoda ja kahvit ym. Onneks saatiin leivinpaperia lainata kun sitä ei muistettu ottaa kotoa...
Ja jos olis ottanut pöytäliinat niin niistä olis menny joku tietty pesulalasku tai joku, mutta meidän kirkossa oli niin siistit pöydät, ettei niitä tarvittu kun tarjoiupöytään.

Lopuks vielä siivottiin jäljet astioita myöten. Voin sanoa, että päästiin paljon helpommalla kun kotona ois järjestetty! Kun meillä ei sen hetkinen asumus ollut mikään vakijärjestely. Mutta noissa on varmaan tosiaan eroja paikkakunnittain.

Vaihtelee seurakunnittain tosi paljon. Meillä maksaa aivan järkyttävästi, olikohan tilat 80 euroa ja sitten vielä emännän palkka. Ilman emäntää tuolla ei saa huseerata, joten pakko on maksaa.

Halvemmaksi tuli järjestää ristiäiset ihan muualla.

meilläpäin kirkossa kastaminen ei maksa mitään, mutta seurakuntatalon vuokra on 90€ siihen kuului astiat ja pöytäliinat, mutta ei henkilökuntaa eikä tietenkään tarjottavia eväitä

Meillä maksoi esikoisen kanssa tilavuokra 0€, pöytäliinat olisi ollu 15€. Kaksi vuotta ja yksi kuntaliitos myöhemmin, sama paikka maksoi tilavuokra 85€, astiat 20€ ja pöytäliinat 15€. :whistle:

Lisään vielä, että itse piti siivota ja järkätä pöydät takaisin muodostelmaan, tiskit yms piti itse hoitaa. Myös tarjoilut ja tarjottavat jne. Ainoastaan hintaan kuului lipun nosto salkoon jos näin halusi.

Viimeksi muokattu:
No srk:lla on varmasti sopimus yhden tai useamman pitopalvelun kanssa. Sinne srk:n tiloihin ei tosiaan välttämättä kuka tahansa pääse huseeraamaan, joten srk:n hyväksymä pitopalvelu on mahdollisesti välttämättömyys. Muutenkin sitten pääsee itse juhlimaan ja seurustelemaan, eikä tarvitse emännöidä. Siis yhteys seurakuntaan ja sieltä kyselemään. Itse suosisin pitopalvelua, tulee kaikki valmiina.

Riippuu tosi paljon seurakunnasta.
Täällä maksaa 3 tunnin ylittävä aika noin 20 e/tunti. Mutta siis ekat 3 tuntia ilmaiseksi.
Vahtimestari saattaa olla paikalla, mutta ei hänen tehtävänsä ole ristiäisissä keittää kahvia. Eli omat työntekijät mukaan!
Huom! Saattaa vaihdella seurakunnittain tosi paljon! Ja kasteen voi järjestää ihan siellä srk-talolla eli ei tarvi sitä varten kirkkotilaan mennä, jos ei välttämättä halua.

[QUOTE="vieras";23285306]ei maksa tilat, eikä muukaan.
itse hoidat jäjestelyt, tarjoilut yms.
meillä oli siellä kyllä paikalla joku henk.kuntalainen ja hän laittoi kahvit kiehumaan ja autteli muutenkin, mutta ei siis ole hänen työnsä joten sen varaan ei voi laskea.
eli koriselut, kattamiset pitää itse hoitaa valmiiksi ennen tilaisuuden alkua, ja sitten johonkin määrä aikaan mennessä pitää tilan olla tyhjä ja siivottu.[/QUOTE]

riippuu varmaan seurakunnasta tuo maksu. Meillä oli jonku kympin vuokra seurakuntatalosta.
Astiat oli talon puolesta. Itse hankittiin" kahvinkaataja"

Yhteistyössä