Ristiäistarjoilusta ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ongelma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"ongelma"

Vieras
Mulla lyö pää ihan tyhjää ristiäistarjoilujen kanssa... En jaksaisi millään alkaa voileipäkakkujen tekoon, olisiko täysin poissuljettua korvata voileipäkakut piirakoilla - esimerkiksi kanapiirakkaa, kinkkupiirakkaa, kasvis-fetapiirakkaa? Mitä muuta sitten? Piimärieskaa ja munavoita? Cocktailpiirakoita ja munavoita?
Makeina kaiketi sitten täytekakku, pulla, kuivakakku ja pikkuleivät.

Olisiko riittävät tarjottavat?

Mä olisin onnellinen vieras jos voikkuleipäkakkujen tilalla olis jotain herkullisia piirakoita :) Mun mielestä ne kurkkusalaateilla ja majoneeseille täytetyt kakut on vaan kamalia.

[QUOTE="Chick";24891976]Mä olisin onnellinen vieras jos voikkuleipäkakkujen tilalla olis jotain herkullisia piirakoita :) Mun mielestä ne kurkkusalaateilla ja majoneeseille täytetyt kakut on vaan kamalia.[/QUOTE]

Tismalleen samaa mieltä. Voileipäkakut ovat kamalia, en ymmärrä miksi niitä muka aina tarjotaan.

Kaupan pakastealtaistakin löytyy ihan kivoja pasteijoita ja valmiita piiraita, jos ihan helpoimmalla haluat päästä.

meilä ei ole koskaan ollu voileipäkakkua ristiäisissä.
Meillä on kastajaiset nyt tulevana lauantaina.
Ajattelin että pöydässä on täytekakkua, kuivakakku, keksejä, pasteijoita.
Ehkä kääretorttu jos jaksan tehdä.

Ihan tavalliset valmiiksi tehdyt vanhanaikaiset voileivätkin käyvät :) Meillä juhlittiin viikonloppuna tytyn synttäreitä ja tarjolla oli ainoana suolaisena kinkku- ja lohivoileipiä kauniisti päällystettyinä, niin vieraat vaikuttivat ilahtuvan niistä kovasti.

• Tykkää
Reactions: Maira
[QUOTE="Chick";24891976]Mä olisin onnellinen vieras jos voikkuleipäkakkujen tilalla olis jotain herkullisia piirakoita :) Mun mielestä ne kurkkusalaateilla ja majoneeseille täytetyt kakut on vaan kamalia.[/QUOTE]

Niin peesi ettei tosikaan! Inhoan voileipäkakkuja enkä ymmärrä, mitä hienoa niissä on! Suomessa on mielikuvitukseton tarjoilu yleensä.

Ihanaa, että olisi vaikka sitten piirakoita tilalle. Yleensä kun on vain se voileipäkakku eikä mitään muuta suolaista, ja jos ei makeasta välitä niin saa tyytyä pelkkään kahviin.

Meillä oli vasta kastajaiset ja tarjosin voileipäkakun asemasta näitä: http://www.kinuskikissa.fi/porosydamet/?sliderpage=7&ref=8, lisäksi suolainen jauhelihapiirakka ja karjalanpiirakoita + munavoita. Ensin oli tarkoitus tehdä voileipäkakku, mutta aika ja energia loppui :) Hyvin upposivat nuo ja kehuja tuli :)

Ei ne voileipäkakut mikään pakollinen juttu ole. Itse olen löytänyt ne vasta muutama vuosi sitten, ennen sitä inhosin yli kaiken voileipäkakkuja. Käännekohta tuli, kun testasin kerran pirkkalehden texmex-kakkua. Voittaa mennen tullen peruskinkkuhässäkät.

Mutta asiaan eli piirakat on oikeen hyvä vaihtoehto. Itse ajattelimme tämän kakkosen ristiäisissä (tulossa joskus tammikuussa ristiäiset) tarjota lohikeittoa ja leipää + makeat ja kahvi. Osa tulee pidemmän matkaa ja muutenkin pidetään seurakuntasalissa hiukan isommat, niin tuo on helppo ratkaisu. Kermakakkukin korvataan jollain juustokakulla.

Älä nyt ainakaan tarjoa mitään pakastealtaan karjalanpiirakoita tai pasteijoita. Ihan sama mitä suolasta on, kunhan se on itse tehtyä. Noi valmiit on jotain tosi tökeröä. Itse vähän loukkaannun jos joku tarjoaa niitä vierailessani heillä.

[QUOTE="vierailija";24892240]Älä nyt ainakaan tarjoa mitään pakastealtaan karjalanpiirakoita tai pasteijoita. Ihan sama mitä suolasta on, kunhan se on itse tehtyä. Noi valmiit on jotain tosi tökeröä. Itse vähän loukkaannun jos joku tarjoaa niitä vierailessani heillä.[/QUOTE]

Voi kamalaa. Oletpa itsekeskeinen ihminen. Toisilla pieni vauva, jota juhlistetaan - mutta ei, kyllä kaikkein tärkeintä olisi, että äiti väsää itse sinulle tarjottavaa.

Paras joko pysyä kotona tai ottaa omat itsetehdyt eväät mukaan.

[QUOTE="...";24892379]Voi kamalaa. Oletpa itsekeskeinen ihminen. Toisilla pieni vauva, jota juhlistetaan - mutta ei, kyllä kaikkein tärkeintä olisi, että äiti väsää itse sinulle tarjottavaa.

Paras joko pysyä kotona tai ottaa omat itsetehdyt eväät mukaan.[/QUOTE]

Kyllä mullakin on ollut monta pientä vauvaa. Ne vauvathan on helpoimmillaan just vastasyntyneinä ja on aikaa kaikkeen. Se on vaan vieraiden kunnioittamista kun tarjotaan itsetehtyä. Kaikkeahan ei tarvitse tehdä itse. Sukulaisilta ja ystäviltä voi pyytää apua. Meillä ainakin monella oli ristiäisiä peräkkäisinä vuosina joten yhteishengessä autoimme toisia.

[QUOTE="...";24892379]Voi kamalaa. Oletpa itsekeskeinen ihminen. Toisilla pieni vauva, jota juhlistetaan - mutta ei, kyllä kaikkein tärkeintä olisi, että äiti väsää itse sinulle tarjottavaa.

Paras joko pysyä kotona tai ottaa omat itsetehdyt eväät mukaan.[/QUOTE]

Eihän se äidin ole pakko kokata. Mies voi tehdä tarjottavat, tai mummut. Tai pitopalvelu :D

[QUOTE="vierailija";24892480]Kyllä mullakin on ollut monta pientä vauvaa. Ne vauvathan on helpoimmillaan just vastasyntyneinä ja on aikaa kaikkeen. Se on vaan vieraiden kunnioittamista kun tarjotaan itsetehtyä. Kaikkeahan ei tarvitse tehdä itse. Sukulaisilta ja ystäviltä voi pyytää apua. Meillä ainakin monella oli ristiäisiä peräkkäisinä vuosina joten yhteishengessä autoimme toisia.[/QUOTE]

aikaa kaikkeen oO? Just.
Ei mulla vaan oo, isotki lapset tarvii äitiä ja huomiota.

[QUOTE="vierailija";24892480]Se on vaan vieraiden kunnioittamista kun tarjotaan itsetehtyä. [/QUOTE]

Olen kyllä eri mieltä. Ei itse tekemällä aina saa parempaa, eikä minulla ole tullut mieleenikään loukkaantua, jos kylässä tarjotaan konditoriatuotetta. Kaikenlaisia ihmisiä sitä on.

No, tyylejä on monia. Ristiäisissä on mun mielestä kyse lähinnä siitä lapsesta ja lapsen kastamisesta seurakunnan jäseneksi. Ei tulis itselleni mieleenkään järjestää juhlaa puolihuolimattomasti pakastepastoijoilla, vaan haluan juhlista täydellisten. Me maalaiset ollaan vähän tälläsiä yksinkertaisia.

[QUOTE="jaa-a";24892524]Olen kyllä eri mieltä. Ei itse tekemällä aina saa parempaa, eikä minulla ole tullut mieleenikään loukkaantua, jos kylässä tarjotaan konditoriatuotetta. Kaikenlaisia ihmisiä sitä on.[/QUOTE]

Mä puhuin pakastepiirakoista, sä konditoriatuotteista. Vähän eri asia.

Yhteistyössä