Ristiäisiin erilaista tarjottavaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kaisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kaisa"

Vieras
Meil siis kolmannen tytön ristiäis suunnittelut aluillaan, ristiäiset on helmikuun puolessavälissä. Haluaisin jokaisen lapsen kastetilaisuuteen jotain persoonallista tai erilaista.

Esikoinen syntyi maaliskuussa ja ristiäiset oli huhtikuussa.. värinä v.punainen
Keskimäinen synti joulunalla ja ristiäiset oli loppiaisena joten olivat hyvinki joulun sävyttämät (kuusi oli pirtissä, joulu liinat jne) värina joulun punainen

Nyt vauva on syntynyt 1.1.11 eli talvi vauva tämäkin ja talvi ristiäiset, mut kevättä kohti mennään. Mietin väriksi oranssia + keltaista.. mut tarjottavat?

Oisko ideoita. Aikaisemmin on ollu mm. lakkakakku (jota varten nytki on hilloja pakkasessa), hyytelökakku (carlotte + 2:n suklaan kakku), jalanmuotoisia pikkuleipiä (joissa nimi), jotain punaisia karkkeja sekä suolaisena hirven-liha paisti, rieskaa 2:n laista salattia. Esikoisen kaste pöydässä oli lisäksi itetehtyjä lihapullia ja keskimäisen jauheliha munakasrulla.

Mitä ideoita saisitte tälle uudenvuoden vauvalle aikaiseksi? tina? lapsille sädetikut?

Alkaako sun esikoisen nimi A:lla? :D Pakko kysyä kun tuli heti yksi tuttu mieleen :D

Itse asiaan en kyllä osaa mitään erikoista ehdottaa... voishan pääväriksi ottaa jonkun raikkaan värin esim...

Tunnelmaa: Kastejuhla

Tällainen keväänvihreä olisi kanssa kiva, mutta onko liian poikamainen.

Meillä oli pojalla vihreä ja ruskea teemaväreinä, mutta ristiäiset oli talvella.
Tiramisukakkua, suklaakakkua, kermakakku simppelein koristein.
Vihreitä kuulia, fazerina-konvehteja yms.

[QUOTE="pojan äiti";22902262]Tunnelmaa: Kastejuhla

Meillä oli pojalla vihreä ja ruskea teemaväreinä, mutta ristiäiset oli talvella.
Vihreitä kuulia, fazerina-konvehteja yms.[/QUOTE]

ei minusta ole liian poikamainen.. tuohon vois hyvin yhdistää juuriki oranssin. Raikas oranssi + vihreä vois olla ihana yhdistelmä. Nätti tuo kaste kimppu. Meil on perintö mekko johon on valmiina v.punaiset nauhat, et siinä ois sit sitä perinteistä punaistakin :D

Onko tulppaanit liian arkiset kastepöydän kukiksi? mä tykkäisin valkoisista tulppaaneista

Kylläpäs te jaksatte huolella suunnitella ristiäiset!! Itestä tuntuu, että aina menneet linjalla kunhan nimi tulee annettua...Tytöille vaaleanpunaista ja pojille vaaleansinistä linjaa ;) Ei muuta kuin hatunnosto siis ap.lle!!

[QUOTE="pojan äiti";22902262]Tunnelmaa: Kastejuhla

Vihreitä kuulia, fazerina-konvehteja yms.[/QUOTE]

Löysin vielä kuvankin, tällaista meillä oli:
Aijaa.com - 7311128.jpg

Kylläpäs te jaksatte huolella suunnitella ristiäiset!! Itestä tuntuu, että aina menneet linjalla kunhan nimi tulee annettua...Tytöille vaaleanpunaista ja pojille vaaleansinistä linjaa ;) Ei muuta kuin hatunnosto siis ap.lle!!

kotiäidin "virikettä".. mä nautin tästä et saa suunnitella ja toteuttaa :D siivoukset jne on taas sellaisia mikä saa mulla jo ajatuksenaki karvat nouseen pystyyn.

Jotenki ku on 3 tyttöä pienellä ikäerolla ni on mukava antaa jokaiselle jotain erityistä. Esim. oon ostanu jokaiselle omat kotiutumis vaatteet joita ei ole pidetty kuin kyseisellä vauvalla.

No mä taas oon muutenki sellainen et en ole oikein v.punainen/v.sininen tyyliltäni. Eli meidän lapsilla löytyy värejä ja kuoseja laidasta laitaan :D

[QUOTE="tulppaani";22902317]tulppaani tämän ajan kukka joten pöydässä kuin pöydässä sopiva.
Iso puska aalto maljakossa on upea.[/QUOTE]

Meil oli häissä valkoisia tulppaaneja pöydissä :D taidan tosiaan laittaa joko kaste tai kahvipöytään tulppaaneja, sen lisäksi et ovat kauniita ovat myös edullisia :D

Ambrosiakakku kuuluu joko appelsiinisenä tai sitruunaisena kevättalven juhlapöytään. Myös appelsiinilotta (vuoraa appelsiinillä kulhon ja sisälle kermahyytelö) voisi sopia.

Jos olette mäti-ihmisiä, niin sellainen kaunis mädillä koristeltu, hyydytetty voileipäkakku.

[QUOTE="vieras";22902814]Ambrosiakakku kuuluu joko appelsiinisenä tai sitruunaisena kevättalven juhlapöytään. Myös appelsiinilotta (vuoraa appelsiinillä kulhon ja sisälle kermahyytelö) voisi sopia.

Jos olette mäti-ihmisiä, niin sellainen kaunis mädillä koristeltu, hyydytetty voileipäkakku.[/QUOTE]

piti googlettaa et mikä tuo kakku on, mut tuo ois kyl hyvä idea KIITOS! Hyydytetty voileipäkakkuki vois olla kivaa vaihtelua, sen vois tehä vaik savukalasta. Sit ei tartteis olla lihaa/kraavi kalaa riittäs "pelkkä" makkara leikkele

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/153482/AmbrosiaKakku

ois kyl houkuttelevan näköinen ja ohjekki vaikuttaa iisiltä (tämä korvais myös hyytelö tms kakun ku niitä tuntuu olevan joka juhlissa)

Päädyin tuohon suolaiseen hyytelökakkuun (mahd. savulohi), ja sit tulee prinsessa kakku vihreällä marsipaanilla tms lakkatäytteellä. Mut oisko muita ideoita. Mietin lapsille ite tehtyjä lihapullia (ja eiköhän nuo maistu myös aikuisille) + jalankuva pikkuleipiä.

Mummu haluaa tehdä pulla kranssin, eli sit ois lisäksi
Täytekakku
Pikkuleivät
Marianne-karkkeja

Suolainen hyytelökakku
Lihapullat + salatti

Kotikalja, mehu, maito, kahvi/tee

Muita ideoita?

kukiksi oon miettiny tulppaaneita, muita koristelu ideoita?

Meil on pitkä pirtinpöytä olohuoneessa, oisko ideaa mitä laittaa siihen koristeeksi (pöytään on valkoinen pellavaliina).

Yhteistyössä