Ristiäis tarjottavat.. miltä kuulostaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kaisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kaisa"

Vieras
(oman pään selkeyttämiseksi jne)

Täytekakku : prinsessakakku vihreä marsipaani (täytteeksi hilloja + rahka/kerma, persikoita rahka/kerma).
Kuorutettu suklainen tiikerikakku
Jalankuva-pikkuleivät joihin vauvan nimi päälle
Leipäjuusto (painetaan jalankuva-pikkuleipämuotilla)
Pullakranssi
Marianne-karkit

Lohihyydykekakku
Itetehdyt lihapullat
Vihreäsalatti (jäävuorisalatti, kurkku, viinirypäle, kelt. paprika)
Makaronisalatti?
Patonki
Itetehty rieska
Juusto
Voi

Kahvi/tee
Kotikalja
Maito/mehu

Kukiksi tulppaaneita
Värinä lime vihreä/keltainen

Vieraita
n. 15 aikuista + 15 lasta
hyla ei muita erityisruokavalioita
Onko liian "mummumainen" tavallinen?

Muuten hyvä mutta nuo lihapullat on ihan "irrallisia" kun ne ei kuulu minkään kanssa. Laita vaikka nuo kaikki salaatin ainekset omiin kulhoihinsa niin sitten passaa muuten vähän hassu.

[QUOTE="Mie vaan";23142458]Nii, älä laita prinsessa kakkuun ainakaan persikkaa, se kuorrute on itsessään jo tarpeeksi makeaa Vadelmat sopisi sinne parhaiten.[/QUOTE]

Tosiaan voin "siirtää" nuo lakat leipäjuuston kaveriksi, mut oisko ideoita mitä laittaa prinsessakakkuun täytteeksi? suklaamouse + mansikkamouse? (rahka/kermaseos pehmittämään makeutta (ite en tykkää makeasta kakusta). Vadelmia ei juurikaan ole, marjoista löytyy punaistaviinimarjaa, mansikkaa, mustaaviinimarjaa, mustikkaa, puolukka

hyvälle kuulostaa, tosi paljon siinä kaikkee. ei musta mitenkään irrallisia lihapullat, salaatin kanssahan ne kivasti :) ja riskan ja patongin... nam :) lohihyydykekakkukin kuulostaa mainiolle. Kyllä noilla eväillä pärjää, jos on tullu hiukan kauempaakin vieraita, lihapullat just sillä kans hyviä, ei tarvii sit heti Heseen poiketa kenenkään nälkäsenä kotimatkalla :D niin ja vielä puolusta lihapullia, et lapsetkin niistä usein pitävät, kun taas jotain lohihyydykekakkua tuskin välittävät syödä =)

[QUOTE="Mie vaan";23142441]Muuten hyvä mutta nuo lihapullat on ihan "irrallisia" kun ne ei kuulu minkään kanssa. Laita vaikka nuo kaikki salaatin ainekset omiin kulhoihinsa niin sitten passaa muuten vähän hassu.[/QUOTE]

Mun mielestä taas natsaa oikeen hyvin tarjoiluihin! :)

Punaiset viinimarjat vois olla hyviä rahkan ja kerman kera tuolla kakussa.

Itse ammattilaisena katson hieman eritavalla noita noutopöytiä...ehkä hieman liikaa joskus ja perfektionisti nostaa päätään samalla aina. Kyllähän monet tarjoaa lihapullia irrallaan mutta itse en voisi niitä niin laittaa kun ne ei sopisi kokonaiskuvaan :)

[QUOTE="Mie vaan";23142628]Pointti oli että laita ihmeessä myös pullia mutta laita myös jotain muuta irrallisena otettavaa niin ne ei ole "yksinäisiä" siellä pöydässä :)[/QUOTE]

kuten mitä??

[QUOTE="Ai mää vai";23143028]Mä tuun syömään teijän ristiäisiin, missä nämä bileet pidetään. Olen se kadoksissa ollut rikas sukulainen :)[/QUOTE]

no mä lähetän rääppiäis rippeet sulle :D

Mä RAKASTAN juhlien järjestämistä, viimeks meil oli lihapullien tilalla hirvenpaisti + jauhelihamunakasrulla (oli vain yks salatti) ja hyytelökakkuna 2:n suklaan kakku. Nyt tuntuu et hyytelökakkuihin on kyllästyny ni siks tuo lohiversio

[QUOTE="Kaisa";23143069]no mä lähetän rääppiäis rippeet sulle :D

Mä RAKASTAN juhlien järjestämistä, viimeks meil oli lihapullien tilalla hirvenpaisti + jauhelihamunakasrulla (oli vain yks salatti) ja hyytelökakkuna 2:n suklaan kakku. Nyt tuntuu et hyytelökakkuihin on kyllästyny ni siks tuo lohiversio[/QUOTE]

Hyvät on mätöt :) Ja ihmisen pitää tehdä sitä mitä rakastaa ja jos tuosta tulee noin hyvälle tuulelle niin hyvä juttu.

Pullan voisi vaihtaa johonkin makeampaan tarjottavaan. Mokkapalat/porkkanakakku tms. Harva syö pullaa kun on suolaiset jo syötynä, vaan silloin riittää jälkiruokamaisemmat makeat.

Lohihyydykekakku ei mielestäni ole välttämätön eli riittäisi joko se kakku+leipäjuusto suolaisiksi (ehkä jotain lisäksi lapsille) tai sitten vaihtoehtoisesti ne salaatit ja leivät. Mutta toki jos haluat ja ehdit laittaa monenlaista, niin eihän siitä haittaakaaan ole :)

[QUOTE="Mie vaan";23142441]Muuten hyvä mutta nuo lihapullat on ihan "irrallisia" kun ne ei kuulu minkään kanssa. Laita vaikka nuo kaikki salaatin ainekset omiin kulhoihinsa niin sitten passaa muuten vähän hassu.[/QUOTE]

Ihme jäkätystä, ap:han just sanoi että ne on lapsia varten :O En ymmärrä miksei muka voisi lapsille tehdä lihapullia, tarviiko niiden niin hemmetin tarkkaan sopia jonkun tietyn jutun kanssa. Ne sopii lasten suuhun just hyvin! Mä tekisin ja vähät välittäisin näiden joidenkin muka-hienojen mielipiteistä =)