Risojen poisto pienelle

Kokemuksia ja kertomuksia (kauniita ja kauhukertomuksia saa laittaa molempia!! ;) ) kaipailisin niiltä joiden lapsilta on pikkuisena poisteltu risoja...

kauanko meni toipumiseen yms... Ja miksi leikattiin.

Meillä tammikuussa edessä 1v9kk silloin vanhalta poitsulta kitarisojen poisto kuorsauksen, hengitystietulehdusten ja korvatulehdusten takia! Ei kuitenkaan putkiteta korvia näillä näkymin....

:wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.12.2004 klo 16:17 Äittä77 kirjoitti:
Kokemuksia ja kertomuksia (kauniita ja kauhukertomuksia saa laittaa molempia!! ;) ) kaipailisin niiltä joiden lapsilta on pikkuisena poisteltu risoja...

kauanko meni toipumiseen yms... Ja miksi leikattiin.

Meillä tammikuussa edessä 1v9kk silloin vanhalta poitsulta kitarisojen poisto kuorsauksen, hengitystietulehdusten ja korvatulehdusten takia! Ei kuitenkaan putkiteta korvia näillä näkymin....

:wave:
[/quo

Pojaltani leikattiin kitarisat hänen ollessa aika tarkkaan 2-vuotias. Syynä oli toistuvat korvatulehdukset ja siitä johtuva päänsärky. Leikkauksen jälkeisenä päivänä ei kukaan olisi tajunnut, että hänet oli edellisenä päivänä leikattu.
 
Kitarisan poisto + putkitus ja jo parin tunnin päästä leikkauksesta juoksi ja leikki. Päivän oli hieman unelias ja ekana yönä heräili muutaman kerran. Seuraavana päivänä ei mitään merkkiä leikkauksesta. Eli älä huolehdi. Mulle oli vaikeaa se pojan nukuttaminen ja se kun se piti jättää sinne leikkaussaliin. Tehtiin kuitenkin niin, että minä olin vieressä niin pitkään että nukahti ja heti taas kun se heräsi.
 
Kiitti vastauksista! =)
Mulle tuo nukutus ei oo mitenkää kamala ajatus kun poitsu on jo kahdesti nukutettu kyyneltiehyeen avausta varten. Mies vaan kauhulla odottaa kun häneltä itseltään on leikattu 4v iässä risat ja muistelee kuinka se oli kamalaa pari viikkoa kun koski niin kovin, mutta oon yrittäny tolkuttaa hälle että kait se on tekniikka ja lääkkeet kolmessakymmenessä vuodessa himppa kehittyny... ;) :whistle:

Eli luottavaisin mielin mennään! =)

Ainakin noiden kahden nukutuksen jälkee poitsu on ollu hieman ehkä rauhallisempi kaveri ku normaalisti mutta muuten ihan oma itsensä,eikä se silmän operointikaan tuntunu mitenkää vaikuttaneen poikaan ja toimintoihin! :)
 
sow68
Tytöltä leikattiin kitarisa 3-vuotiaana toistuvien korva- ja kurkunpäätulehdusten takia. Vakuutus korvasi leikkauksen lääkäriasemalla, kotiin päästiin samna iltapäivänä.

Lapsi ei kertaakaan valittanut että sattuu, ja sitä riemua, kun tuli ensimmäinen "normaali" räkätauti! Soittelin ympäriinsä, että meillä on ihan hormaali flunssa, eikä kukaan ymmärtänyt...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.12.2004 klo 21:07 Äittä77 kirjoitti:
Kiitti vastauksista! =)
Mulle tuo nukutus ei oo mitenkää kamala ajatus kun poitsu on jo kahdesti nukutettu kyyneltiehyeen avausta varten. Mies vaan kauhulla odottaa kun häneltä itseltään on leikattu 4v iässä risat ja muistelee kuinka se oli kamalaa pari viikkoa kun koski niin kovin, mutta oon yrittäny tolkuttaa hälle että kait se on tekniikka ja lääkkeet kolmessakymmenessä vuodessa himppa kehittyny... ;) :whistle:

Eli luottavaisin mielin mennään! =)

Ainakin noiden kahden nukutuksen jälkee poitsu on ollu hieman ehkä rauhallisempi kaveri ku normaalisti mutta muuten ihan oma itsensä,eikä se silmän operointikaan tuntunu mitenkää vaikuttaneen poikaan ja toimintoihin! :)

Jos mieheltäsi on leikattu myös nielurisat samalla? Se on kipeämpi juttu.
 
netta03
meillä just viikko sitten leikattiin kitarisat ja putkitettiin korvat neitiltä 1v2kk ja 2 tuntia leikkauksen jälkeen oli leikkimässä täyttä päätä. Tietysti oli väsyny nukutuksesta, mutta ei olis uskonu että on leikattu samana päivänä!! Täytyy sanoo, et todella positiivinen kokemus sekä äidille että neitille!! =)
 
Meillä poika oli 1v3kk kun kitarisa poistettiin. Se oli niin iso ettei poika pystynyt hengittämään nenän kautta ja sen takia leikattiin. Kävimme yksityisellä ja leikkaus ei kestänyt kun n,15min ja parin tunnin päästä pääsimme lähtemään kotiin. Jätskiä sai leikkauksen jälkeen ja illalla oli kotona ihan pirteä ja seuraavana päivänä söi ihan tavallista ruokaa. Nykyään leikkaus tehdään eritavalla kun ennen ja toipuminen ei kestä kauaa.
 
äippä03
meillä tuubitettiin ja leikattiin kitarisat kun poika oli 11kk.tämä johtui jatkuvista korvatulehduksista ja sairaana olemisesta. leikkauksessa pojan kanssa oli isä siis en itse ollut ollenkaan mutta ei hänestä edes huomannut että on ollut leikkauksessa.ja sen jälkeen terveenä on pysynyt
 
Tiiuliinu
Kitarisan poisto on paljon helpompi kuin nielurisojen poisto... itsekin muistan, kun olin todella kipeä pari viikkoa, mutta multa poistettiinkin silloin ne nielurisat.

Veljelläni poistettiin pelkästään kitarisa, ja ei ollut vuorokautta pidempään kipeän oloinen. Ensimmäisenä päivänä söi jätskiä, ja sitten ei ollut enää tietoakaan koko toimenpiteestä.
 
meidän pojalta poistettiin risat ja putkitettiin vajaa viikko sitten.viisi päivää ollut unionhelmia,herää karjumaan suoraa huutoa puoltuntia,eikä meinaa nukkua millään.ennen leikkausta ei ollu mitään ongelmia.ilmeisesti jäi jonkinlainen pelkotila,kun herääminen oli rankka,karjui kolmevarttia suoraa huutoa lääkkeistä sekaisin.ekalla pojalla muutama vuosi sitten meni hyvin ei mitään ongelmia,mutta tämän kanssa siitäkin edestä.alkaa olla mehut itellä vähissä... :(
 

Yhteistyössä