Risiiniöljy -> ummetus -> synnytys...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Olen rv 40+6, nyt ollut muutaman päivän kova ummetus, ei ole vatsa toiminut ollenkaan.. Otin tl risiiniöljyä (kaikki muu siis jo kokeiltu) ja vatsa toimi! Jos synnytyskin käynnistyy niin kauan siihen menee? Otin öljyn siis jo n. 5 tuntia sitten..

Oletko koittanut ihan tavallista peräruisketta ottaa? Risiiniöljy on hyvää ummetuksen hoitoon, mutta sen verran tujua tavaraa, että istukka voi repeytyä irti. Eli toivottavasti olet tilanteen tasalla ja tunnet oman kroppasi todella hyvin.

Risiiniöljy on oikealla annostuksella käytettynä turvallinen ummetuksen käytössä myös raskausaikana, tosin saattaa joissakin tapauksissa laukaista synnytyksen.. Vai onko sinulla omakohtainen kokemus juuri oikein annostellun risiiniöljyn aiheuttamasta istukan repeämisestä???
Suolihuuhtelua eivät sairaalassa jostain syystä tehneet enkä sitä kotioloissa kykene tekemään. Microlax, Levolac ja Movicol kokeiltu -> ei apua!
Mutta siis onko tietoa kauanko voi enimillään mennä että synnytyskäynnistyy öljyn takia?

Miksi et voi tehdä suolihuuhtelua = ottaa peräruisketta (niinkuin jotkut sitä kutsuvat) kotona? Apteekeissa myydään suolihuuhtelupusseja ja niillä olen onnistunut lukuisia kertoja.

Voi etkai oikeasti ole mennyt ottamaan tuota!!! Mee äkkiä sairaalaan ja kerro mitä olet ottanut. Mun sisko aikoinaan leikki tuolla kun luuli sen käynnistävän synnytystä. Pieni määrä riitti viemään vauvan hengen. Ihme jotta tuota vielä myidään raskaana oleville :O

kaverini koitti käynnistää risiiniöljyllä ja päivä-2 myöhemmin synnyttikin (ennen la)vaan kohtu melkein repesi. eikä tietenkään ollut ton öljyn kanssa mitään tekemistä vaikka juuri tuosta on varoiteltu! että että...

Siis ei kai kukaan mene ottamaan raskaana risiiniöljyä.Toivottavasti et vaarantanut lapsesi henkeä.
Nykyään on saatavana monia valmisteita joita voi käyttää turvallisesti raskausaikana ummetuksen hoitoon ja tosiaan noita suolihuuhtelu juttuja saa myös ihan apteekista.
Otappa yhteys äitiyspolille

[QUOTE="minä";25199077]En kyllä jaksa uskoa että vauvan henki lähti vain öljyn takia.. :/[/QUOTE]

Tuskin on ollut ensimmäinen vauva jonka henki on lähtenyt risiiniöljyn takia. Ei noista turhaan varoitella.

se saattaa supistaa kohtua ja sisuksia siihen malliin että se istukka repeää sinne ja voi repiä koko kohdun kappaleiksi! ja istukan repeämistä kun ei itse tunne!

Varoitella missä? Apteekissakaan eivät sanoneet mitään muuta kuin saattaa käynnistää synnytyksen.. Ja niinkuin luitte otin öljyä ummetukseen, en synnytyksen käynnistämiseen! Annostusohje aikuisille 5-10ml, ja otin itse sitä n. 4ml.

Öljy ei imeydy verenkiertoon, joten ei itsessään aiheuta lapselle suolen toimintaa! Liikaa otettuna tosi voi aiheuttaa niin voimakkaat supistukset että lapsi pelästyy ja ulostaa tästä syystä kohtuun..

Yhteistyössä