Mietippä sitten mikä oli lapsikuolleisuus ennenvanhaan!? Niin! Suuri! Risiini kun otetaan suun kautta, se imeytyy suurina määrinä kaikkialle ja on siksi vaarallisempi lapselle! Kun minäkin sain peräruiskeen synnärillä...pantiin se peräpäähän josta se pian tulikin ulos kakin mukana...ei siis paljoa ehtinyt imeytymään. Ja synnärillä ollaan sentään silmän alla valvonnassa...toisin kuin kotona risiinin kera!Alkuperäinen kirjoittaja 28.12.2004 klo 18:38 risiiniöljy kirjoitti:Hppön höpö puhetta että muka hengen vaarallista!
Semmonen homma ennenvanhaa että on saatu suoli tyhjennettyä mikä edesauttaa vauvan lasketutmista synnytyskanavaan eikä aiheuta mitään riippuvuutta. Sama vaikutus on synnytykseen liittyen peräruiskeet, sekä esim. luumujen kilotolkulla syönti, voi toki itse valita mikä vaihtoehto on miellyttävämpi! Olen itse kokeillut risiiniöljyä ja ollaan keskusteltu kätilön kans siitä! Oli hyvä kokemus ku olis muutenki yritetty käynnistää että jos käynnistämistä on suunniteltu kannattaa kokeilla!
Oon samaa mieltä... Ja tuosta Cytotecista oon kuullut monta aika rajua tarinaa. Eli on niitä ihan sairaalaoloissakin ns. valvotuissa oloissa käytettäviä aineita jotka saattaa aiheuttaa kohdun repeämiä yms. Ja siihen lapsikuolleisuuteen mistä joku mainitsi, niin ei se takuulla ole mistään risiiniöljystä johtuvaa ollut!!Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2005 klo 23:55 tipsu kirjoitti:Se oli TV2:n akuutti pari viikkoa sitten - en tiedä onko enää uusintaa. Varoittaminen ihan hyvä, risiini voi haastatellun TYKSin (olikohan?) ylilääkärin mukaan aiheuttaa niin kovia ja hallitsemattomia supistuksia, että kohtu repeää, mikä voi olla hengenvaarallista.
Oli kyllä mun mielestä vähän tekopyhä varoitus, tarinoita kohdun repeämistä ja äitikuolemista on netti pullollaan - aiheuttajana prostaglandiini Cytotec, jota Suomessa surutta käytetään tarvittaessa käynnistyksiin. No, onhan muka "valvotut olot" mutta ei näillä tropeilla käynnistynyttä synnytystä voi pysäyttää kun kirurgin veitsellä...