RISIINIÖLJY..kukaan kokeillut käynnistämiseen?

• Viestiketjun aloittaja plaa
  • Ensimmäinen viesti
plaa
Vauvaa ei näy ei kuulu:) mutta käynnistämistä odottavat vielä,koska vauva ei ole erityisen iso eikä mitään. Minulla oli jo viikolla 36 kohdunsuu n 1cm auki ja pehmentymistä yms.

Ennen vanhaan risiiniöljyä käytettiin synnytyksen käynnistämiseen ja eräässä 60-l lopussa julkaistussa lääkärikirjassa neuvottiin ottamaan. Äitinikin oli käyttänyt sitä veljeä odotellessa ja auttoi.

Nyt kuitenkin olen netistä lukenut,että risiiniöljy voi pahimmillaan TAPPAA lapsen ja kohtu revetä yms?

Pitääkö paikkaansa?

Onko kukaan kokeillut risiiniölyjä ja millaisin tuloksin?

Olen vähän kahden vaiheilla uskaltaakko kokeilla.

mun kaveri veti puolilitraa risiiniöljyä, että sai synnytyksen käynnistymään vikkelämmin, ku olivat laitokselta passittaneet kotia takasi. No alle pari tuntii meni, niin sai mennä takasi ja ihan saliin asti...

hep
Ite kokeilin ensimmäisen kohdalla. Muistaakseni pari ruokalusikallista otin illalla. Kunnon supistukset se sai aikaiseksi parin tunnin ajan, ja sitten loppui supparit, mut KOKO YÖN istuin ripulilla!! Sen jälkeen päätin etten enää koskaan kokeile sitä. Sen verran karmee kokemus oli.. Ei auttanu mulla synnytyksen käynnistykseen. Itekin oon kuullut et se voi olla vaarallista..Nyt vaan tässä oottelen että millos tää toinen alkas syntyy, nyt rv 40+5.

Kokeiltu on
Kokeilin raskausviikolla 40+, ei toiminut maha, eikä tullut lastakaan! ;) Kokeilin riisiniöljyä vielä parina seuraavana päivänä, eikä edelleenkään ollut mitään tulosta. Lopulta synnytys käynnistettiin. Apteekissa sanoivat, että on aivan turvallista tuota kokeilla, kunhan ei ylitä annostus-suosituksia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2006 klo 17:13 mä kirjoitti:
mun kaveri veti puolilitraa risiiniöljyä, että sai synnytyksen käynnistymään vikkelämmin, ku olivat laitokselta passittaneet kotia takasi. No alle pari tuntii meni, niin sai mennä takasi ja ihan saliin asti...
No en kyl usko tota koska pieni määrä risiiniöljyä saa mahan tooosi sekaisin...

Mä kokeilin toisesta mut ei se muuten auttanut kun vaan siten et suolisto toimi (otin kyl tosi vähän) ja supparit lisäänty vähän... Kätilö sanoikin et tilanteen pitää olla tosi kypsä et saa risiiniöljyllä tilnnetta etenemään...

Mut jälkeen päin on huono omatunto koska neiti oli kakannut laps veteen (voi johtua risiiniöljystä) ja muutenkin sain kuulla vaaroista... Onneksi mitään hirveää ei kuitenkaan käynyt! Eli pahimmillaanhan risiiniöljy aiheuttaa niin hirveät supparit et sun ja lapsen henki vaarassa rajun syöksysynnytyksen vuoks... Ja risiiniöljy vaikuttaa myös lapsen mahan toimintaa, siks voi kakata lapsveteen ja se voi aiheuttaa tulehduksia ja pahimmillaan kuoleman kun sitä "kakka"vettä nielee tarpeeks...

Joten älä kokeile sitä, koita vaan jaksaa, kyllä se vauva sieltä tulee kun on aika (anteeks - tiedän et toi on ärsyttävintä mitä viimesillään raskaana olevalle voi sanoa :ashamed: )<br><br>

Yhteistyössä