Ripsien värjäys kotona

mie
Mä värjäilin joskus silleen, että laitoin sitä väriä ripsiin vähän niinkuin tavallista ripsiväriä olisin laittanut. Sellaisella vanhalla puhdistetulla ripsivärisudilla. Ei siitä mitenkään erityisen hyvää tullut, kun eihän sitä väriä tarpeeksi tuolla tavalla aina jäänyt ripsiin, mutta ihan tarpeeksi hyvä kuitenkin :)

oon värjänny kotona tuolla Refectocil-merkkisellä, ostin kai cittarista.. parhaiten ainakin mulla onnistuu kun ottaa jonkun vanhan ripsivärin harjan avuksi (pesee sen tietty ensin) ja sillä laittaa sitten sitä väriä ripsiin.. helppoa! ekoja kertoja yritin sillä harjalla mikä tulee väripaketin mukana mut ei tullu oikeen mitään. kokeile jotain vanhaa ripsiväriharjaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja :
oon värjänny kotona tuolla Refectocil-merkkisellä, ostin kai cittarista.. parhaiten ainakin mulla onnistuu kun ottaa jonkun vanhan ripsivärin harjan avuksi (pesee sen tietty ensin) ja sillä laittaa sitten sitä väriä ripsiin.. helppoa! ekoja kertoja yritin sillä harjalla mikä tulee väripaketin mukana mut ei tullu oikeen mitään. kokeile jotain vanhaa ripsiväriharjaa :)
Et tuhrinut ekoilla kerroilla koko naamaa? :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mä värjäilin joskus silleen, että laitoin sitä väriä ripsiin vähän niinkuin tavallista ripsiväriä olisin laittanut. Sellaisella vanhalla puhdistetulla ripsivärisudilla. Ei siitä mitenkään erityisen hyvää tullut, kun eihän sitä väriä tarpeeksi tuolla tavalla aina jäänyt ripsiin, mutta ihan tarpeeksi hyvä kuitenkin :)
Eli ehkä uskaltais kokeilla? =)

Refectocilillä mäkin olen värjännyt monet kerran, tosin nyt en pitkiin aikoihin, kesäksi voiskin taas hommata. :)
Ja ei se nyt erityisen vaikeaa ole, mä sain ihan sillä paketin harjalla levitettyä, tietty laitoin vanulapun puolikkaan suojaamaan alaluomea/muuta ihoa, ei sottaista ollut ollenkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Refectocilillä mäkin olen värjännyt monet kerran, tosin nyt en pitkiin aikoihin, kesäksi voiskin taas hommata. :)
Ja ei se nyt erityisen vaikeaa ole, mä sain ihan sillä paketin harjalla levitettyä, tietty laitoin vanulapun puolikkaan suojaamaan alaluomea/muuta ihoa, ei sottaista ollut ollenkaan!
Mä oon varsinainen tuhertaja ihan meikkaamisessakin, joten mun pitää varmaan suojata puoli naamaa. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Mä oon varsinainen tuhertaja ihan meikkaamisessakin, joten mun pitää varmaan suojata puoli naamaa. :snotty:
Vaseliini on muuten myös hyvä "suoja" esim. yläluomille, on helppo vaan pyyhkäistä pois ja väri ei silloin tartu ihoon.

Helekutti
Mä värjään ripset aina kotona, ja usein kulmatkin. Mä en ala maksamaan siitä lystistä että puolet ripsistä jää värjäämättä ja loputkin huonosti. Ja sit joillain kosmetologeilla on kummallinen taipumus tuputtaa silmätkin täyteen sitä väriä. Ei kiitos, teen itse paremmin.

Mulla on Refectocilin väriä nyt, sitä ei ainakaan saa levitettyä kunnolla ripsiharjalla mutta sillä pakkauksessa tulevalla sekoituspuikolla saa levitettyä paksulti värin ripsiin. Mä ainakin teen sillai että pidän silmät auki kun levitän sen värin. Eli ei laita kiinni niinkuin ohjeissa neuvotaan. Se väri on kuitenkin hyvin tömäkkää eikä valu mihinkään.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Mä värjään ripset aina kotona, ja usein kulmatkin. Mä en ala maksamaan siitä lystistä että puolet ripsistä jää värjäämättä ja loputkin huonosti. Ja sit joillain kosmetologeilla on kummallinen taipumus tuputtaa silmätkin täyteen sitä väriä. Ei kiitos, teen itse paremmin.

Mulla on Refectocilin väriä nyt, sitä ei ainakaan saa levitettyä kunnolla ripsiharjalla mutta sillä pakkauksessa tulevalla sekoituspuikolla saa levitettyä paksulti värin ripsiin. Mä ainakin teen sillai että pidän silmät auki kun levitän sen värin. Eli ei laita kiinni niinkuin ohjeissa neuvotaan. Se väri on kuitenkin hyvin tömäkkää eikä valu mihinkään.
Näin ja jos sitä meneekin iholle, niin seison varmuudeksi koko ajan peilin edessä kostutettu pumpulipuikko kädessä, jolla sitten pyhkäseen ihoa, jos sitä väriä siihen menee :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:

Näin ja jos sitä meneekin iholle, niin seison varmuudeksi koko ajan peilin edessä kostutettu pumpulipuikko kädessä, jolla sitten pyhkäseen ihoa, jos sitä väriä siihen menee :)
:LOL: mä voin kuvitella sut pumpulipuikko kädessä, tiukka tuijotus peiliin ja mahdollisiman vähän räpsyttelyjä :LOL:

"Pööpötti"
Eipä tullu juuri minkäännäköiset, kun eilen värjäsin elämäni ekaa kertaa (Ruskealla Refectocilillä) sekä kulmat että ripset. Ja suojalaput oli niin hankalat, että ne täytyi unohtaa kokonaan ja ihan vaan laittaa väriä mukana tulleella harjalla ikäänkuin ripsiväriä. Yläripset oli helppo värjätä, alaripset jäiki muutaman sotkemisen ja kostealla pumpulipuikolla siistimisen jälkeen värjäämättä, kun meni hermot. Lopputulos: Olipa tummemmat yläripset, mutta eivät näytä edes taivuttamalla miltään, jos on tottunut ripsaria käyttämään! Sitten itse kulmat. En ole nyppinyt kulmiani varmaan vuoteen. Levitin paksusti ja hieman yli kulmakarvarajankin väriä, ei 5:ssä minuutissa ollut tarttunut iholle ollenkaan, vaikkei iho ollut rasvattu (positiivinen ylläri!)! :) Mutta pettymys lopputulokseen oli suuri: todella vaaleat kulmakarvani olivat värjäytyneet, mutta koska ne ovat harvahkot, ei se tehnyt niin suurta eroa, että pärjäisin ilman kulmakynää. Eli turhaa oli koko värjääminen, nyt edessä vain nyppiminen (kun värjätyt kulmat eivät ole siistin näköiset, ellei niitä nypi) ja kulmakynän sekä ripsarin joka aamuinen aikaa vievä tuherrus jatkuu. Pettynyt olen! :| Kaikenlisäksi se ruskea ei edes näyttänyt ruskealta, vaan ennemminkin oikein tummalta, mustaan taittuvalta/harmaalta. Halusin nimenomaan ruskeat kulmat, koska olen vaalea! Seuraavan kerran käyn kampaajalla, ja jos ei ole sen kummempi lopputulos, niin en enää edes yritä kulmia värjäyttää ja hankin ripsiin tuuhennukset!

tuore
Mä kokeilin just värjätä ripsiä tolla Refectociilillä, ja en kyllä tiedä mitä tein väärin, koska ripsiin ei kyllä tarttunut juuri yhtään väriä, vaikka ripset oli kunnolla värin peitossa ja vaikutusaika tarpeeksi pitkät. Kulmani olen värjännyt tolla värillä jo vuosia ja hyvin toimii.

Yhteistyössä