Kertakäyttöastioita on hyvin kauniitakin nykyisin. Miksipä niitä ei voisi käyttää...? Toki tämä riippuu niin monesta asiasta.. Esim minä voisin hyvin kattaa vaikka mitkä juhlat kertiksillä, mutta tiedän pari joiden juhlissa ne olisivat oudon näköiset... Tarkoitan tällä "oudonnäköiset"- termillä sitä, että ettei kertikset sopisi näiden ihmisten "tyyliin". Meillä kukaan ei varmaan edes huomaisi asiaa...
Niin ja kaikilla ei muuten ole tiskikonetta. Kiva tiskata vaikkapa 40-60 henkilön jätäämät astiat... Toki ain avoi kysyä vaikkapa pitopalvelulta (tai astiavuokraamosta) voiko astiat palauttaa likaisina? Ja maksaako se jotain ekstraa.
No jaa... mulle ratkaisevaa on aina se juhlien tunnelma. Ihan sama millaisesta kupista kahvini juon.Tällaisia aloituksia lukiessa on alkanut tuntua siltä, että ihmiset eivät nykyään osaa juhlia elämä tärkeitä etappeja, kuten ristiäisiä, ripille pääsyä, naimisiin menoa jne. Juhlat latistetaan pukeutumalla mten sattuu joihinkin leggareihin, kattamalla kertikset jne. En vaan oikein ymmärrä miksei näitä elämän isoja juhlia voi juhlia kunnolla vaan sinne päin. Mikä sen hienompaa kuin juoda kunnon lasista kuplivat ja syödä oikeilta kauniilta lautasilta sen sijaan että syö joltain pahvihäepäkkeeltä muovisilla ruokailuvälineillä. Kai nyt jokainen tajuaa mikä ero siinä on...?
Juuri näin! Samoin minua ihmetyttää että miksi ihmetellään sitä että lautasien tiskaamisesta tulee liikaa vaivaa. Tai että pitopalvelu maksaa.Tällaisia aloituksia lukiessa on alkanut tuntua siltä, että ihmiset eivät nykyään osaa juhlia elämä tärkeitä etappeja, kuten ristiäisiä, ripille pääsyä, naimisiin menoa jne. Juhlat latistetaan pukeutumalla mten sattuu joihinkin leggareihin, kattamalla kertikset jne. En vaan oikein ymmärrä miksei näitä elämän isoja juhlia voi juhlia kunnolla vaan sinne päin. Mikä sen hienompaa kuin juoda kunnon lasista kuplivat ja syödä oikeilta kauniilta lautasilta sen sijaan että syö joltain pahvihäepäkkeeltä muovisilla ruokailuvälineillä. Kai nyt jokainen tajuaa mikä ero siinä on...?
Kuulostaa ihan hyvältä suunnitelmalta.Alkuperäinen kirjoittaja teinin äiti;30090646:- skumppalasit aidot
- kahviastiat aidot
- ruokailuvälineet aidot
Salaatteja, piirakoita sekä savukalaa sekä muita juomia varten kertsit.
Lautaset saan kyllä lainaan ja konekin on eli ei haittaa se tiski. Omaksi en viitsi ostaa koska ei oo niille säilytystiloja sen jälkeen tarpeeksi.
Eli taidan lainata aikuisille lautaset ja pikkumuksut saavat tyytyä kertseihin, siis noi 2-9 vuotiaat.
Kertakäyttölasit saavat kelvata kaikille.
Alkuperäinen kirjoittaja teinin äiti;30090646:- skumppalasit aidot
- kahviastiat aidot
- ruokailuvälineet aidot
Salaatteja, piirakoita sekä savukalaa sekä muita juomia varten kertsit.
Lautaset saan kyllä lainaan ja konekin on eli ei haittaa se tiski. Omaksi en viitsi ostaa koska ei oo niille säilytystiloja sen jälkeen tarpeeksi.
Eli taidan lainata aikuisille lautaset ja pikkumuksut saavat tyytyä kertseihin, siis noi 2-9 vuotiaat.
Kertakäyttölasit saavat kelvata kaikille.
Jokin välimalli näistä ääripäistä on varmasti se toimivin ratkaisu. Mikä kenenkin tyyliin sopii. Astiasto ei mun mielestäni kenenkään juhlia pilaa, on sitten Myrnaa tai kertistä, jos muuten on tunnelma kohdallaan.Se on se toinen ääripää sitten. Tottakai tunnelma on tärkeää, mutta minulle ainakin tuo tunnelmaa se, että juhlat on tehty kunnolla ja ajatuksella eikä vaan laitettu jotain kertiksiä pöytään "kun ne on niin käteviä" tai ettei emäntä ole tunikassa ja leggareissa ja crockseissa vastassa vieraita,
Kahvi kertakäyttömukista on muuten tosi pahaa :O
No ei siinä tiskikone auta, jos astiat riittää kerrallaan puolelle väelle... Vai syökö toiset sitten tunnin päästä? Nykyisin on ihan ok kertsejäkin. Maillä tosin rippijuhlat on olleet srk:n tilassa, jossa myös astiat käytössä. Ja lakkiaisiin toisiin lainisin astiat, toisessa ne oli tilassa, joka vuokrattiin. Saas nähdä mitä teen ensi keväänä. Mutta janojuomalasit voisin laittaa myös kertsit.Alkuperäinen kirjoittaja fjkaslö;30090299:Minä en ainakaan kehtaisi juhlissa käyttää kertakäyttöastioita. Ei liene iso vaiva laittaa tiskejä koneeseen varsinkaan kun juhlaporukka on noin pieni.
Pikkaisen marttyyriutta kenties? Newsflash: kaikki äidit on väsyneitä pienen vauvan kanssa. Erityisesti jos on isompia lapsia perheessä. Silloin pitää vaan ymmärtää pyytää muilta apua. Jos on ihmisiä, keitä kutsua ristiäisiin, varmaan on sitten myös niitä joilta pyytää apua.Kalkkis kai sitten: Niin, oikeassa oot. Olis varmaan pitänyt palkata juhlasuunnittelija ohjelmatoimistosta ja pitopalvelu kanssa tähän seitsemänkymmenen neliön kolmioon ihan vain kymmenen minuutin kasteen vuoksi. Onneksi et ollut meidän pojan ristiäisissä, jotka väsymyksestä ja sektiosynnytyksestä puolikuollut äiti raapi kasaan kun ei kirkkoon saanut aikoja ja papitkin oli kortilla koko heinäkuun.
Totta tosin että ristiäiset ovat hieno juhla. Ja että ne tulisi näyttää myös hienolta juhlalta. Meidän näytti kotoisilta - mulle tärkeämpää oli jaksaa vauvan kanssa valvoa öisin ja antaa esikoiselle aikaa päivällä kuin suunnitella ja järjestää juhlia täysin yksin.
Jokainen resurssiensa mukaan.
Ei mua kyllä hävetä yhtään katsoa kuvia missä joku syö kertiksistä. Eniten ärsyttää juhlat joissa juuri on laitettu kaikki viimeisen päälle. Itse tykkään rennoista juhlista.. mieluummin makkaraa grillistä kuin hienoja pöperöitä.Ei kävisi mielessänikään käyttää oman lapsen rippijuhlissa kertakäyttöastioita, oli vieraita kuinka paljon tahansa. Harvalle äidille se lapsen rippijuhla-aika tulee kuitenkaan täytenä yllätyksenä, LUULISI että olisi hyvissä ajoin jo keksinyt jonkun muun ratkaisun asialle. Oli se rahan säästäminen Ikean astioihin tai astioiden vuokraukseen. Mieti vielä hetki, ennekuin päädyt kertakäyttöastioihin, takaan että myöhemmin sua hävettää ja kaduttaa, kun katsot kuvia juhlista. Oma lapsi ketakäyttöastia kädessä, ei ei ei... oikeesti, ap, ootko tosissas?
Hienot kertakäyttölautaset on kyllä kaukana pahvihärpäkkeestä, ne ovat paksuja oikeilta näyttäviä lautasia parhaimmillaan. Tosin hintakin on toista kuin niissä ohuissa perinteisissä kertakäyttöastioissa. Oikeita aterimia ja oikeita laseja kyllä suosittelen kertakäyttöisten sijaan. Lisävaraksi voi sitten vaikka kertakäyttömukeja laittaakin, jos ihmiset ottavat aina uuden lasin kerta toisen jälkeen. Lapsille kannelliseet pillimukit on hyvä vaihtoehto, tulee vähemmän sotkuakin ja mukit voi vaikka nimikoida, että löytyy oma, kun niitä kannellaan mukana.Mikä sen hienompaa kuin juoda kunnon lasista kuplivat ja syödä oikeilta kauniilta lautasilta sen sijaan että syö joltain pahvihäepäkkeeltä muovisilla ruokailuvälineillä. Kai nyt jokainen tajuaa mikä ero siinä on...?