Rintsikoista enemmän haittaa kuin hyötyä - nyt se on tutkittu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gggggggggggggg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gggggggggggggg

Vieras
Ranskalaistutkimus: Rintaliivit ovatkin hyödyttömiä? | Terveys | Iltalehti.fi

Besançonin yliopistossa 15 vuoden ajan tehty seurantatutkimus väittää, että rintaliivit ovat turhia. Tutkimuksen mukaan liivit eivät vähennä selkäkipuja alkuunkaan, ja ne itse asiassa lisäävät rintojen roikkumista.

- Rinnat eivät hyödy liiveistä lääketieteellisesti, fysiologisesti tai anatomisesti. Sen sijaan rintaliivien käyttäjien rinnat roikkuvat vain enemmän, tutkimuksen johtaja Jean-Denis Rouillon sanoo.

Ruillon käytti puolitoista vuosikymmentä tutkiakseen 18-35 -vuotiaiden naisten rinnoissa tapahtuvia muutoksia. Tutkijoiden mukaan rintaliivittömien naisten nännien sijainti suhteessa hartioihin jopa kohosi keskimäärin seitsemän millimetriä vuodessa.

Tutkimukseen osallistunut 28-vuotias nainen jätti rintaliivien käytön kokonaan. Nyt nainen on kulkenut ilman liivejä jo kaksi vuotta. Hänen mukaansa rintaliivittömyydellä on useita hyötyjä:

- Hengitän helpommin, kannan itseni paremmin ja selkäkipuni ovat vähentyneet, nainen kertoi France Info Radion haastattelussa.

Lähde: Mnn.com

PAULA KOSKI
paula.koski@Iltalehti.fi - Suomen suurin uutispalveluilmedia.fi

No en todellakaan halua kulkea ihmisten ilmoilla ilman liivejä kun kuppikoko on G. Rinnat heiluu joka liikkeen voimasta joten voitte kuvitella miten paljon ne liikkuu kävellessä. Kunnolliset tukevat liivit pitävät rinnat paikoillaan, ei toki liikkumattomana mutta eivät heilu kuitenkaan huomiota herättävästi.

No jos vaihtoehtona on se, että en pysty hyppimään, niin kyllä pidän rintsikoita. Tissit kipeytyy nopeasti, jos heiluu ilman liivejä. Ja kun rinnat on painavat, niin aivan varmasti se kudos venyy jos ei tukea ole ja sitten tulee roikkumista.

Mulla ei ole mitään ongelmia kulkea ilman liivejä, mutta laitan ne paidan alle, kun poistu pihasta, jotta näytän naiselta. Lapsilleni en kuitenkaan liivejä suosittele ennenkuin imettävät lastaan ja tar itsevat paikkaaa liivinsuojille ja kun maidontulo on loppunut, ne kohottavat kivasti roikkuvat pussit navan päältä ylös.

mummokortti2-500x500.jpg

Mietin kun tota luin että mun nännien pitäisi siis olla olkapäillä, kun en liivejä ole käyttänyt kahteenkymmeneen vuoteen varmaan. Juu, olen toki lukenut noita ennenkin, että liivit saavat roikkumaan ja liiveistä aiheutuu syöpää jne., mutta että ihan kohota pitäis... Mää kun oon ajatellut että roikkuuhan nuo tässä iässä vaikka mitä tekis.
Kyllähän mä liivit ihmisten ilmoille tarvisin ihan sen takia ettei nännit näy, mutta eipä mun ole tarvinnut ihmisten ilmoilla niin paljoa liikkua ilman takkia että olis tullut hommattua.

Jospa jotkut heimot yhäkin venyttävät rintojaan koska se on kaunista. Saati sitten että siellä riippuu varmasti lapsi toisensa jälkeen ja varmaan ne isommatkin kiskovat tissiä suuhunsa vähän eri malliin kuin täällä.

Ihanaa, jos tuo on totta! Inhoan rintsikoiden käyttämistä varsinkin kotioloissa ja olen potenut huonoa omatuntoa siitä, mitä rinnoilleni teen, kun en niitä käytä. Miehenikin huomauttelee tasaisin väliajoin, että pitäisi käyttää rintsikoita, ettei rinnat ala roikkua. Nyt voinkin vedota tähän tutkimukseen :)

[QUOTE="vieras";28790639]Ihanaa, jos tuo on totta! Inhoan rintsikoiden käyttämistä varsinkin kotioloissa ja olen potenut huonoa omatuntoa siitä, mitä rinnoilleni teen, kun en niitä käytä. Miehenikin huomauttelee tasaisin väliajoin, että pitäisi käyttää rintsikoita, ettei rinnat ala roikkua. Nyt voinkin vedota tähän tutkimukseen :)[/QUOTE]
No on tästä aiemminkin ollut juttuja

Rintaliiveistä on haittaa pikkutytöille | Terveys | Iltalehti.fi

Miksi k

Alkuperäinen kirjoittaja määää;28790662:

No, onneksi tässä jutussakin mainitaan että isommille kuppiluokille kannattaa käyttää
Minkähän kokoisista tisseista se aloituksen juttu kertoo. Mulla on isot , ja tyttöraasuni peri saman riesan, 11v ja B kuppi, ja hän ainakin oikein pyytää kunnon tukevia urheilutoppeja, ja nukkuukin ne päällä koska se tuntuu paremmalta, kuin kasvavat kipeät rinnat.
Että niin kauan kuin hyvältä tuntuu, käyttäköön.

[QUOTE="veeras";28790678]Mä pienirintainen en käytä kotioloissa liivejä, ulkona kyllä ja töissä. Roikkumista ei ole lainkaan, tosin ei kai pienirintaisilla niin usein yleensäkään.[/QUOTE]

Jos on pienirintainen, ei oo kauheasti mitään mikä vois roikkua. Mutta onhan pienissäkin rinnoissa löysempiä ja kiinteämpiä. Synnynnäistä se kyllä enemmän on kuin mitään muuta...

Ite tykkään olla ilman, mutta en ihmisten ilmoilla. Isot nännit näkyy kaikesta läpi, ellei ole jotain välissä.

Yhteistyössä