Rintojen tutkituttaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siinäpä se. Tutkitteko itse vai tutkiiko gynekologi vuositutkimuksen yhteydessä?

Mulla on gynekologilla käynnistäkin monta vuotta.. Nyt vaan jotenkin on toinen rinta ollut kipeä ja kainalo j aolkapää myös. Pelottaa että voisiko olla kasvain vaikken kyllä itse tunnustelemalla mitään ole löytänytkään.

Jotain ultraäänitutkimuksia on kanssa. Kukaan käynyt, pääseekö ilman lähetettä?

Juu, ja voin googlettaa myös mutta kaipaisin henk.koht. kokemuksia.

Kiitos :)

mulla oli samankaltaisia kipuja (on edelleen välillä).
Kävin yksityislääkärilla ja koska en oikein saanut sanottua vaivaani, ennenkuin loppuvaiheessa, lääkäri ei tutkinut.
Oli kyllä sitä ennen katsonut selän ja todennut sen olevan pahasti liikerajoitteinen. Selkä ja hartiat ovatkin minulla usein todella jumissa ja särkevät. Sain siihen hoitoa ja fysioterapia lähetteen. Kun lopultakintarkensin lääkärille kivuista rinnan ja kainalon alueella. hän ehdotti ultraa, koska sillä pääsee tutkimaan kainalon paremmin kuin mammolla.
Kävin radiologin vastaanotolla (lähete lääkäriltä), mitään ei löytynyt, ei myöskään kivuille syytä ja niillä koetan rauhoitella itseäni kun joskus alkaa ahdistamaan.

lääkäri oli sitä mieltä että, jumiutuneet hartiat ja selkä voivat aiheuttaa rintarangan ja monenmuunkin alueen kipuja. Mulla oireili myös käsivarsi puutumalla- edelleen toisinaan.

Olen käynyt ultrassa ,kun löysin patin rinnasta,koskaan ei ole gyne tehnyt ilman eri pyyntöä rintojen tutkimusta...tunnustelen aika useasti rinnat,just tuon patin löytymisen takia ja siksi kun mulla on ollut kipuja toisessa rinnassa usein...sitten kun olen painellut rintoja usein,niin sen seurauksena kipeytyy kainalo ja olkapää ja jopa käsivarsi...kävin ultrassa yksityisellä koska julkisella on pitkät jonot ja tarttee mielestäni lähetteen.

Hei, ja kiitos vastauksesta!

mulla on kroppa jotenkin toispuoleinen, siis oikea käsi ei taivu taaksepäin samalla tavalla kuin vasen ja oikea olkapää on tullut ikäänkuin eteenpäin..

Pitäis varmaan enemmän voimistellla ja väännellä ja käännellä itseään..

Yhteistyössä