RINTOJEN PIENENNYSLEIKKAUS!??!

Onko kellekään tehty ko.operaatiota?
En oikein tienny mille palstalle laittaa kyselyn joten kokeillaan oisko täällä ketään jolla kokemusta ko toimenpiteestä... :wave:
Itse taas tänään nostatin v*tutus kerrointani käymällä kauppakierroksella etsimässä imetysliivejä...aina yhtä h#&vettiä toi rintsikoiden osto!!! Kuppikokoni on 70D tai 70DD joten arvata saattaa että kiven alla on sen koon liivit,varsinkin kun haluaisin nättejä liivejä kohtuu hintaan. Naisenhan pitäis ostaa muutamat liivit per vuosi,mutta itse ostan liivit per muutama vuosi... :/ :'(

Niitä ei vain ole kuin joskus harvoin Lindexillä...

Nyt jäin sit ilman imetysliivejä, yksiä 70D liivejä anitan mallistosta kokeilin, mutta ne ei tuntunu omilta malliltaan,muokkasivat tissit jotenkin oudosti kolmioiksi!! :eek: :headwall:

Eli kuinka olette päätyneet pienennysleikkaukseen? Jouduitteko itse maksamaan? Tehtiinkö yksityisesti vai kunnallisesti? Oliko teillä hartiasärkyjä tms...Kertokaa kaikkea mahdollista...

Itselläni on jatkuvasti niskat jumissa,varmaankin huonojen liivien ja rintojen painon takia. Lisäksi lapojen välissä mulla on selkärangassa kiertymä.

Nyt tahtoisin imetyksen jälkeen saada itselleni pienemmät rinnat ja siksi kaipaan kokemuksia kuinka edetä asiassa... =)

Kiitos jo kaikille vastanneille etukäteen! =) :flower:

malla1978
mulla on sama ongelma :/ mul pitäs olla imetysliivit kokoa 75-80 e tai jotain... olen vast alussa 16+6 vikkoa! eipä pahemmin löydy liivejä :ashamed: esikoista odottaessa kuppikoko kasvo ja joudun menee lekuriin heti imettämisen jälkeen jos taas kasvaa tai jää normaaliksi ettei pienene! mul aina hartiat jumis ja kauheet selkä kivut :ashamed: toivoisin myös tietoa täst asiasta :eek:

-Huvitutti- harmaana
Puhukaa ihmeessä lääkärille tuosta vaivasta! Mun tietääkseni rintojen pienennyksestä voi saada Kela-korvauksen jos se tehdään terveydellisin perustein. Eli jos isot rinnat aiheuttavat pahoja selkäkipuja ym.
Jos rahaa on niin sittenhän voi marssia suoraan plastiikkakirurgille. :D
Hyvää tietoa löytyi http://www.siluetti.fi/new/palvelu.php?gCategoryID=3&gID=49
Terveisin yksi joka voisi ottaa teiltä ne ylimääräiset.. :x :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2004 klo 08:31 malla1978 kirjoitti:
mulla on sama ongelma :/ mul pitäs olla imetysliivit kokoa 75-80 e tai jotain... olen vast alussa 16+6 vikkoa! eipä pahemmin löydy liivejä :ashamed: esikoista odottaessa kuppikoko kasvo ja joudun menee lekuriin heti imettämisen jälkeen jos taas kasvaa tai jää normaaliksi ettei pienene! mul aina hartiat jumis ja kauheet selkä kivut :ashamed: toivoisin myös tietoa täst asiasta :eek:
Anitan mallistossa on H-kuppiin asti,käy jostain katsoo. Hinnat on siinä 40euron kieppeillä,eli ie kauheen paha. Mulla on nimittäin yhdet 75E kupilla olevat mutta ne on niin löysät ympärykseltä etten voi käyttää enää.esikoisen odotuksessa 'kasvoin' 30kg niin ne oli sillo sopivat alkuun... =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2004 klo 10:01 riinamarjanne kirjoitti:
Jotta sais Kelalta korvausta rinnat pitäis olla kokoa E, F tai G jne... D-kuppi ei ole tarpeeksi iso, jotta kuuluisi korvauksen piiriin.
heh,tää on varmaankin jonku miehen päättämä koko-kriteeri...D ei liian iso... ;) :/
Mun mielestä tuohon pitäis vaikuttaa myös naisen muu koko ja liivikoissa myös se ympärys mitta suhteessa kupin kokoon!
Itse oon pieni 165cm ja 50kg ja tosiaan liivit kun on 70D tai 70DD/E (liiveistä riippuen) niin himppa noi tissit on meloni luokkaa...

Nyt vielä ku ne on maitoo täys niin jestas mitkä pallot,tiellä koko ajan kun ei kättään voi kunnolla nostaa!!! :eek: :/ :'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2004 klo 09:19 -Huvitutti- harmaana kirjoitti:
Puhukaa ihmeessä lääkärille tuosta vaivasta! Mun tietääkseni rintojen pienennyksestä voi saada Kela-korvauksen jos se tehdään terveydellisin perustein. Eli jos isot rinnat aiheuttavat pahoja selkäkipuja ym.
Jos rahaa on niin sittenhän voi marssia suoraan plastiikkakirurgille. :D
Hyvää tietoa löytyi http://www.siluetti.fi/new/palvelu.php?gCategoryID=3&gID=49
Terveisin yksi joka voisi ottaa teiltä ne ylimääräiset.. :x :D
Kiitos linkistä,kävin lukemassa ja alkoi yhä enemmin kiinnostamaan tuo operaatio. Harrastan vielä ratsastusta niin siinäkin pitäis olla niin tukevat liivit ettei nää repsahda ihan kokonaan. Myös vaatekaupassa on ongelma, paitapuseroista ei voi haaveillakaan,jos löytää harteista sopivan niin tissit ei mahdu ja jos tisseistä sopivan niin hartiat roikkuu... :/ :/ :/

*heittää sulle kahden kuppikoon verran rintakudosta ja jää nautiskelemaan siroista B-kupeista* ;)

-Huvitutti-
*nappaa rintakudoksen ja laittaa sen säilöön tulevaa käyttöä varten*
Ennen A, maidon nousun jälkeen hetken D, nyt B. Paitsi vauvan päiväunien jälkeen C. Imetyksen jälkeen varmaan AA.
Tasan ei käy onnen lahjat. :/ Mutta toivottavasti pääset siihen pienennykseen, kyllä tuo D on aika raskas kantaa. Oli mullakin aika Pamela olo synnytyksen jälkeen sen D-kupin kanssa. Pituutta kun on huimat 160 cm. :D

Juu tätä se on suurehko povisen elämä :) Itselläni oli ennen esikoista 75f-ff ja liivejä sai vain liiviliikkeestä. Kun Synnytin ja imetin niin koko huiteli jossain 90g: josta pienennettiin ympärys sopivaksi eli todellinen kuppi liiviliikkeen tädin mukaan oli h-i hih.. Oli vähän utareika olo. Pituutta on vain 162cm ja painoa tuolloin pahimmillaan oli 80kg pintaan eli en ollut mikään laiheliini suurillarinnoilla. Imetyksen loputtua ja painoa pudotettuani olin koossa 70d-dd riippuen liivien mallista. Silloin kun imettää ei kannata vielä olla huolissaan pienenee ne rinnat siitä kun imetysken on lopettanut toki palautumiseenkin menee jonkin aikaa. Eli leikkaus pienennys mielessä voi olla turha imetyksen jäkeen, mutta itse olen kyseistä toimenpidettä ajatellut siitä syystä että rinnat menetti "täytteet" imetyksessä ja ei ole kiva olla 23v nainen rinnat navassa roikkuen :) Mutta aika näyttää minkälaiset ovat tän toisen vaavan jälkeen.
Ja kyllähän nuo leikkaukset on kalliita Annassa oli hinta vertailua yksityisellä suurennus leikkaus 6000e ja pienennys 5000e.

Että näin..

mia
Hei,

Yksi tuttuni on käynyt rintojen pienennysleikkauksessa. Käsittääkseni päätöstä Kela-korvattavuudesta ei tehdä miinkään kuppikoon mukaan vaan katsotaan yleistä henkilön kroppaa ja kokoa ja sitä haittaa minkä ko henkilön rintojen koot haittaavat esim juuri ryhtiä yms. Eli kannattaa todellakin puhua lääkärille aiheesta. Kyllähän nuo selkävaivat aiheuttavat paljon enemmän rahanmenoa yhteiskunnalle joten varmaan korvaavat ajoissa tehdyn rintojen pienennysleikkauksen.

Tytär
=) Hei! Terveydellisistä syistä leikataan niin, ettei itse tarvitse asiasta maksaa. Äitini on mahdollisesti menossa kyseisenlaiseen leikkaukseen. Hän koittaa vielä laihtumalla, vaikka on jo kyllä niin hoikka, ettei taida onnistua... vielä jonkin verran pudottaa rinnoista painoa, häntä on alkanut leikkaus hirvittää. Tiettyyn rajaan asti häntä kehotettiinkin laihduttamaan ennen leikkausta.

Hei!

Olen parikymppinen ja kokoni on 70E... Siis sopivissa liiveissä ;) .
Rinnat haittaavat normaalia elämää ja liikuntaharrastuksen harjoittelua (tanssia - myös estetiikka olennaista), joskus olisi myös kiva käyttää puseroita, mihin liivejä ei voi alle laittaa. Nyt harkitsen pienennysleikkausta, jolla rintoja saisi kevennettyä ja hallittua tanssissa. Syön pillereitä kaksi liuskaa putkeen ja rinnat turpoavat tuhottomasti aina viimeisellä viikolla! Tietysti hallitsemattomat ja hölskyvät rinnat myös veltostuvat entisestään. Kärsin sekä hartiakivusta että esteettisistä haitoista.

Suvussani on matalahormoonisuutta, joten lasten hankkiminen ei tule olemaan helppoa. Sama ongelma on tapailemani miehen suvussa, joten voi olla, etten tule koskaan biologiseksi äidiksi. Imettämistä en vielä koe kovin "tärkeäksi", mutta aihe on vielä itselläni kaukana... Miten suhtaudutte äiteinä tai tulevina leikkaukseen? Onko kellään kokemusta? Tutuillani rinnat ovat imetyksen jälkeen myös pienentyneet... Lapsensaamattomuuden pelossa olen aina myös asennoitunut elämääni adoptiolapsen kanssa, joten voi olla ettei imatys tule koskaan kohdalleni.

Lisäksi asiaan vaikuttaa myös miessuhteeni, joka on ihan varteenotettava, mutta ei mitenkään kovin vakava - katsellaan ajatuksella. Hän ei osaa oikein sanoa asiaan kantaansa.

Olen ihan sekaisin kaikista jutuista itse ja haluaisin kuulla mielipiteitä leikkauksen käyneiltä. Kuinka kipeä, koska "normaalikunnossa", pahoja arpia ja miten imettäminen yms. on onnistunut? Mitä olette mieltä imettämisen tärkeydestä biologiselle lapselle?

Hei!

Minulle tehtiin pienennysleikkaus 3 viikkoa sitten. Toisesta rinnasta, joka on ollut aina suurempi, otettiin 530 g ja toisesta 430 g. Sain työterveyshuollosta lähetteen kirurgille ja odotusaika oli n.1.5 vuotta, leikkaus tehtiin keskussairaalassa, joten kuluja leikkauksesta minulle tuli alle 100 euroa.Toimenpide kesti kolmisen tuntia. Palauduin leikkauksesta nopeasti, kipuihin otin lääkärin määräämiä lääkkeitä viikon verran. Nyt en enää ole tarvinnut lääkitystä. Leikkaushaavat eivät ole lainkaan "pahannäköiset". Hoidan haavoja suihkuttamalla päivittäin ja voitelen ne apteekista saatavalla voiteella, joka auttaa arpeja vaalenemaan. Olen tosi tyytyväinäinen lopputulokseen. Jos joku haluaa lisätietoa niin kerron mielelläni. =)

Suuret rinnat
Hei!

Minun kuppikokoni on 70 F tai 75 E riippuen mallista.
Olisin saanut lääkäriltä lähetteen pienennysleikkaukseen, mutta suosittelivat odottamaan ennen mahdollisia lapsia/imetyksiä. Raskauden/imetyksen myötä arpikudos venyy ja rinnat venyvät kokonaisuudessaan... siksi parempi tehdä leikkaus myöhemmin.

Kyllähän näistä rinnoista kärsii fyysisesti ja esteettisesti! Ja kiukuttaa todella, kun yleensä kaupoissa on kokoluokitukset AA-DD ja D mainitaan "suuri", DD "erittäin suuri"... mikähän F on?! Liiveistä saa aina maksaa 40-70 euroa - imetysliivit sitten tilataan jostain tai pienennetään suuremmista liiveistä.

Hienoa kuulla, etten oo ainut, vaikkakin tiedän että elämä suurten rintojen kanssa ei oo todellakaan aina herkkua! KÄrsinyt näistä koko ikäni enemmän kuin iloinnut!

:/

Heips!

Ennen leikkausta rinnat olivat isot ja roikkuivat melkein navassa. Nyt rintani ovat todella kiinteät, kuppikokoni on 85 B tai C (liivivalmistajasta riippuen). Ihana käydä kävelylenkillä, kun rinnat eivät enää hölsky. Pidän tukiliivejä vielä pari kuukautta. Odottelen päivää, kun pääsen liivikauppaan valitsemaan pienet, sievät rintsikat. Niska-hartiakivut jäivät leikkauspöydälle.

:)

Nipsu2
mulla on kyllä aina ollut niskasärkyä.sillonkin kun rinnat vielä pienet. tietenkin nyt pahemmat. nyt 80g imetysliivit. tarvii kattoo minkä kokoset rinnat jää kun lopetan ja laihdutan.esikoisesta jäi 75e.minkä kokoset rinnat sulla oli?millain todistit niskasäryn?ootko muuten pienen kokoinen?

anzqu
Mä lopetin imetyksen heinäkuun alkupuolella (imetin 2,5kk:tta). Mulla oli jo ennen raskautta vähän liian pieniä rintaliivejä, joitten kuppikokoa oli "kasvattanut" rinnanympärysmittaa nostamalla. Siis tooosi epämukavat oltavat.. Nyt imetyksen lopetuksen jälkeen kävin ostamassa melkein täysin sopivat rintaliivit.. Ympärys on just eikä melkein, mutta kuppikokoni on numeron liian pieni, kun vähän tursuaa.. Ei vaan yksinkertaisesti minimiäitiyspäivärahalla viiti ostaa edes 40? rintaliivejä, kun yhdet ei riitä! Kaiken lisäksi liikunnan harrastaminen on todella inhottavaa, kun rinnat on tiellä, myös nukkuessa! Kerran nukkumaan mentäessä mieheni jopa tallasi rintojani!!!! (löysät imetyksen jäljiltä) :LOL:
Niin.. Kokoni on 75E/F
Olen menossa joulukuussa kirurgiselle, jossa määritellään, pääsenkö pienennyttämään rintani terveydellisistä syistä. Toivottavasti...

ma vaan
Nostan!! :wave: Ja mulle jäi vähän vajaaksi et miten toi rintojn pienennys vaikuttaa, jos haluaa imettää sit myöhemmmin?Itsellä kuppikoko 85E, tai tällä hetkellä nekin pienet..(Oon viimesillään raskaana)Eli jos nyt imetyksen jälkeen pienennyttäisin rintani ja sitten joskus haluan taas imettää, kuin onnistuu??Ja muuttaako se rintoja miten? Kiitti!

Uudet rinnat
Hei !
Itse olen ollut reilu viikko sitten ko leikkauksessa. Olen jo nyt onnelinen uudesta olosta ja lookista, ei roiku eikä riipu, hartioita ei kolota, olen kuin uusi ihminen, suosittelen!
Nyt on jo osa tikeistä poistettu ja haavat alkaneet parantua hyvin, ei kipuja.
Leikkaukseni tehtiin alueellisessa keskussairaalassa ja itse maksettavaksi tuli normaali sairaalamaksu, eli alle 100 euroa.
JOS SINULLA ON TODELLISIA VAIVOJA SUURISTA RINNOISTA, OTA IHMEESSÄ YHTEYTTÄ VAIKKA TERVEYSKESKUSLÄÄKÄRIISI, HÄN OHJAA SINUT ETEENPÄIN, sitä kautta itsekin aloitin.

JJ-kuppi
Kun vuonna -95 halusin pienennysleikkaukseen, sanottiin, että ensin pitää lapset olla tehtyinä. No, -03 sitten halusin leikkaukseen lapsiluvun ollessa täynnä.

Terveydenhoitaja neuvolassa lähetti neuvolalääkärille, hän keskussairaalan polille ja siellä itseäni huomattavasti nuorempi lääkäri riisuutumiskäskyn annettuaan sanoi: "NUO pitää kyllä leikata!" Jotakuinkin samaan hengenvetoon hän kertoi jonossa olevan 500 pinennettävää, oli viidessadasensimmäinen. Ja tällä kohdalla tajusin, että minut huijattiin pois jonosta kahdeksaksi vuodeksi! Olisin aika kärjessä, jos olisin mennyt jonoon -95...

Hoitotakuu ei ole tehonnut, toki siellä ollaan kovin ystävällisiä soittaessani sinne kysymyksineni. Itselläni ei ole mitään mahdollisuutta maksaa tuhansia euroja yksityiselle laikkauksesta.

Tässä on oiva tilaisuus kysyä teiltä, arvon Suuririntaiset: Mistä te hankitte liivinne? Olen tähän asti tilannut liivit erään pääkäupungissa olevan liikkeen kautta Englannista suoraan tehtaalta, huomattavan korkeaan hintaan (joka kasvaa vielä luvatusta tilaukseni tultua). Nyt elättelen toivoa, rakkaat sisaret, olisiko teillä antaa vihje?

Uudet rinnat
Hei JJ-kuppi !
Olen todella pahoillani puolestasi, kamalaa jos tosiaankin olet joutunut kokemaan kertomasi kohtalon! Itselläni aika terveyskeskuslääkäristä leikkaukseen kesti 10 kk, nyt vasta tajuan kuinka onnellisessa asemassa olenkaan ollut, ja ihan ilman suhteita, hoitotakuu sai tämän aikaan, eivätkä rintanikaan nyt sentään olleet kuin "ainoastaan" C95 kokoiset, harmia oli niistäkin, vaan ei siis onneksi enää! :hug: Minule tuli mieleen, voisitko ajatella kokeilla ns. tukiliivejä jotka eivät ole kyllä sitä miltä kuulostaa, vaan mukavat ja joustavat päällä, eivätkä minusta hassumman näköisetkään. Löydät valmistajan yhteystiedot esim googlesta hakemalla, firman nimi on LYMED, sijaitsee tampereella, liivit ovat edullisia, omani maksoivat postituskuluineen n. 30 euroa, ei paha.
Jos edelleen tahdot / tarvitset leikkausta ole vaan sitkeä ja vaadi se mikä sinulle kuuluu, sairaalanhan täytyy vaikka ostaa palvelu toisesta sairaalasta ellei siellä pystytä/ehditä hoitotakuuta täyttämään. Itseltänikin kysyttiin käykö minulle leikkaus Eirassa jos oman alueeni sairaala ei pysty tietyssä ajassa leikkausta tekemään.
Sitkeyttä ja jaksamista ! :D

Cenciliathn
Olen itse menossa reduktioplastiaan tässä kuussa ja kovasti jännittää vaikka olenkin tästä haaveillut kauan. Vaikken olekaan mikään laiheliini ja kuppikoko on 80G ei minua kuitenkaan kehoitettu laihduttamaan. Leikkaukseenkin pääsen varsin lyhyellä odotuksella. Kävin leikkaavan lääkärin juttusilla huhtikuussa ja nyt on leikkaus. Tosin terveydellisistä syistä pääsinkin tähän. Niska-hartiaseutu aivan jumissa ja selkäongelmia enemmän ja vähemmän. Olisi kiva kuulla kokemuksia jo leikkauksessa käyneiltä.

isot tisut
moi!Olen itse heinäkuussa saanut lähetteen samaan operaatioon Poriin, mutta kuulin,että lähetteeni on tullut takaisin.Syytä en vielä tiedä, ensi viikolla kuulen.Inhottavaa odotella tietämättömänä syytä.
En ole laiheliini,vaan muodokas joka puolelta,lantiotakin löytyy.Kuppiko-
ko on 90E.
Tsemppiä sinulle,toivottavasti kaikki menee hyvin.Toivottavasti itsekkin
pääsen joskus samaan vaiheeseen.Yksityisesti ei ole varaa mennä.
Isoista rinnoista on monta harmia.Pienemmät totisesti riittäisi.
Olen ollut hoikempi, mutta rinnat eivät kovinkaan paljon.

Yhteistyössä