Rintojen kipua... =/

  • Viestiketjun aloittaja N19
  • Ensimmäinen viesti
N19
Mulla on ollut rintoihin vihlomista/pistoa jo muutamien viikkojen ajan. En käytä e-pillereitä enkä muitakaan lääkkeitä ja elämäntavat muutenkin suht ok, enkä myöskään voi olla raskaana. Olen vasta 20 täyttämässä... eihän näin nuorella voi olla kasvaimia tms??mistä tämä voisi johtua? Ei ole oikein kivaa... Olisi kiva tietää että se on vaaratonta. Olen lukenut joskus että ennen kuukautisia voi olla rintojen arkuutta, mutta ei se ole sellaista eikä ole yhteydessä kiertoon käsittääkseni. En ole käynyt gynellä koskaan, olisikohan nyt syytä mennä?
 
Kanerva
Minulla oli jokin aika sitten toisessa rinnassa noin kuukauden verran ajoittaista pistelyä. Kävin eilen lääkärillä, joka tutki rinnat, eikä löytänyt mitään poikkeavaa. Sen jälkeen hän paineli selkärankaani, ja rangassa juuri rintojen korkeudella tuntui kova kipu. Rinnan pistely siis johtui lääkärin mukaan selästä. Myös niska-hartiaseudun vaivat voivat kuulemma aiheuttaa hermoärsytystä ja tuntemuksia vaikkapa juuri rinnoissa. Teen paljon töitä tietokoneen ääressä, ja lääkäri kehottikin minua harrastamaan aina välillä keppijumppaa. Oletko tunnustellut rintojasi, ettei niissä ole patteja? Jos mitään poikkeavaa ei tunnu, niin voi olla, että sinullakin pistely johtuu esim. selän rasituksesta. On myös hyvin harvinaista, että kasvain/syöpä olisi molemmissa rinnoissa. Jos asia kovasti painaa sinua, eikä vaiva ala mennä ohi, niin varaa aika gyneltä. Hyvä se on muutenkin alkaa käydä siellä välillä varmistamassa, että kaikki on ok.
 
N19
Kiitoksia paljon sinulle :)
Luulenpa että hyvinkin voi olla tuo sama juttu. Ten työkseni kanssa toimisto/päätehommia ja mulla on jo monta vuotta sitten todettu jännitysniska. En tullut ajatelleeksikaan että nuo eri asiat vaikuttaisivat toisiinsa. Kokeilin rintoja enkä huomannut mitään erikoista muuta kuin koko rinta on kova ja täynnä rauhasta, mikä vissiin on normaali ilmiö :)
Pitää tästä ruveta kai jumppaamaan ettei enempää tule kaikkea ärsyttävää pikku vaivaa...
 

Yhteistyössä