Rintatulehdusko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa joku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttakaa joku

Vieras
tyttö on nyt reilu 1vee ja imettelen edelleen.
Aamulla heräsin viiden aikoihin siihen että toinen rinta aristaa ja kipeä.
Noh, herättelin tyttöä sitä imemään mutta eipä unen pöpperössä siitä oikeen mitään tullut.
Menin sitten ja haudoin altaan päällä lämpimällä vedellä ja hieroin, kun tunsin ja tunnen edelleen siellä semmosia kipeitä pahkuroita( tuntuu tosi hyvin kun rinta rupsottaa kuin ajokoiran korva :whistle: )

Kuumetta ei ole, mutta rinnassa näkyy punertava kohta siinä missä on arkuutta aikas nännin pihan reunalla.
Onko mitään keinoja enää???
Onko tämä rintatulehdusta? Pumppua mulla ei ole nyt saatavilla ja kokeilin siitä lämpöpullo juttua mutta maitoa ei irronnut kuin pari tippaa.

Tälläisenä jatkunut koko päivän..
Olen imettänyt ja imettänyt ja imettänyt, ollut kuumassa suihkussa, hieronut lypsänyt käsin ym, ym,
Rinta kipeä ja pahkuraisen tuntoinen edelleen. Kuumetta ei ole.
Mikä tähän auttaisi???????

koita nyt vielä sitten kaalinlehtä tai ite oon kokenu paremmaksi maitorahkakääreet tuon lämpimän suihkuttelun ja imettämisen/lypsyn ohella. Eli jääkaappikylmää maitorahkaa reilusti koko rintaan, päälle tuorekelmu, ja vaikka liivit ja paita. Anna vaikuttaa 1-2 h ainakin. Ite käytin maidon nousun aikoihin syöttöjen välillä koska rinnat paukahtivat aivan kovaksi ja kosketusaraksi. Poistaa turvotusta, ja sitten ennen syöttöä suikuttelu lämpimällä vedellä että pahkurat "sulaa".

vaikuttaa tiehyttukokselta. sen saa pois vaihtelemalla imetysasentoja, vauvan leuka pitäisi saada tukoksen puolelle. itse olen käyttänyt myös lämmittäviä geelejä, mutta kaipa mikä tahansa lämmitys on hyvästä. noilla konstein lähtee päivässä pois, kokemusta on :).

Mulla on ollut samanlainen tiehyetukos. Lääkäri käski lämmittää tissejä kaikilla tavoin ja ottamaan särkylääkken. Itse oli saunassa ja kuumassa suihkussa ja vedin 1 panadolin napaan. Lisäksi imetin paljo eri asennoissa. Lähti!

Yhteistyössä