Rintatulehdus

Miulla ois muuten taas kysyttävää teiltä, onko kellään teistä ollut rintatulehdusta? Mie kävin rinnan takia viimeks lääkärissä ja "epäili" rintatulehdusta vaikka en imetä. Sain antibiottikuurin ja käskyn mennä uudestaa käymään parin päivän jälkeen jos kipu ei oo hellittänyt :\| Nyt tuntuu ainkin siltä et kuurista ei oo ollut mitään apuja, kipu tuntuu jopa syventyvän :( niin ihan mielenkiinnosta kyselisin et minkälaisia oireita teillä oli rintatulehduksen aikaan ja kestikö se miten pitkään? Miulla kun ennen ei ole ollut tämmöstä.

Kävin sitten uudestaan lääkärissä kun olin syönyt kolme päivää antibiottia, eikä se auttanut yhtään ja kipu levisi kainaloon :( Tämä lääkäri sanoi ettei se mikään rintatulehdus ole ja rintarauhaset ovat suurentuneet :( Laitto lähetteen sairalaan. Sairalaan lääkärit määräs miulle sitten rinnan utraukseen, joka on tammikuussa :( <br><br>

Mulla ollut 3 kertaa rintatulehdus.
Siitä ei voi erehtyä jos pahaksi ärtyy.
Rinta kivikova ja punaisen kirjava, älytön kipu, kova kuume ja täysin tokkurainen olo. Kamalaa!!!
Antibiotit ovat onneksi auttaneet aina muutamassa päivässä.

Noista sun oireista tulee mieleen joku hormonaalinen oire mut hyvä kun tutkitaan.

Minkälaista kipua sulla on rinnoissa? Onko se jatkuvaa vai välillä vaan. Ja missä kohtaa kainalossa? Mitä se lääkäri sanoi että minkä takia ne rauhaset voi suurentua? Itseäni kiinnostaa kovasti myös, kun itsellä samoilla paikoilla kipua, mutta myös rintarangassa vikaa joka saattaa aiheuttaa sen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 22:12 DaninÄippä kirjoitti:
Minkälaista kipua sulla on rinnoissa? Onko se jatkuvaa vai välillä vaan. Ja missä kohtaa kainalossa? Mitä se lääkäri sanoi että minkä takia ne rauhaset voi suurentua? Itseäni kiinnostaa kovasti myös, kun itsellä samoilla paikoilla kipua, mutta myös rintarangassa vikaa joka saattaa aiheuttaa sen.
Mulla on kipua vaan toisessa rinnassa ja kainalossa. Kipu on rinnassa semmosta kuin joku puristas rinnan "täyteitä" kasaan ja on kipua on koko ajan, välillä koskee kovemmin. Kainalossakin on jatkuvaa särkyä, eniten kainalon etupuolella. Lääkäri ei lähtenyt arvailemaan mikä ne rauhaset voisi suurentaa. Toivottavasti saat jotain selvää miun sepostuksistani :whistle: <br><br>

unikuu108
mulla eka tuli toinen rinta alapuolelta kipeäksi.niinku kosketusaraksi.imetin vaan reippaasti.kipu asettui vuorokaudessa.möhkyröitä eikä kuumetta ollu.sitten parin päivän päästä ulkoilupäivän jälkeen toisen rinnan alaosa tuli samanlailla kipeeksi.yritin imettää taas kunnolla mutta yöllä iski kuume ja olin ihan tokkurassa sen päivän.
kuume oli mitatessa iltapäivällä 38,5 mutta olin jo kerinnyt syödä suositeltavan panadol annoksen 6kpl/pv.
sain seuraavana päivänä antibiootit.kuuri loppui reilut viikko sitten.
nyt eilen illalla huomasin taas ihoarkuutta toisen rinnan alapuolella..kokeilin hautoa sitä lämpimällä..mutta sitten muistin kätilön jutut kaalinlehdistä. mitä kaalinlehtiä? ja mitä niillä sitten tehdään?

unikuu ja teo-poika 5vk ja risat

Minä olen kuukauden ajan taistellut rintatulehdusta vastaan. Viime päivinä vasen rinta ollut todella kipeä ja flunssa päällä. Tänä aamuna pyysin isäntää hakemaan keäkaalin kaupasta ja hän onneksi ystävällisesti haki. Otin kaalinlehden ja viiltelin viiltoja siihen niin että kaalin mehu pääsee sieltä lehden sisältä pois ja sitten vaan se kaalinlehti tissin päälle liivien alle. Tuntuu viilentävältä ja kaalin kait pitäisi auttaa että maito lähtisi liikkeelle.

Kävin sitten siellä ultrassa ja kirugilla. Ultrassa ei näkynyt mitään erikoista, kainalossa oli imusolmukkeet isontuneet. Kirugi sano tutkimuksen jälkeen säryn syyksi kylkiluitten välissä olevan hermon tulehtuminen ja sain 10 päivän lääkekuurin. Kipuun se määräs 600 buranaa 3 kertaa päivässä. Koko viikonlopun sitten kipu tuntu särkylääkkeen läpikin, vaikka en rasittanut kättä ollenkaan. Eilen aamulla huomasin että kipu ylettyy jo sormiin saakka ja sormet kävi turpoamaan, menin sitten ensiapuun kun en saanut enää sormiani nyrkkiin ja kipu oli kovaa. Sain lähetteen mangeettitutkimukseen (epäilee et hermo on puristuksissa) ja vahvat kipulääkkeet. Sormet ei toimi vieläkään kunnolla kirjotan vasemmalla kädellä, joka on hidasta puuhaa.

Yhteistyössä