Rintatulehdus :(

Kuinka nopeasti mennyt ohi lääkekuurilla?

Eilen illalla iski ihan puuntakaa. Ensin rinta oli aika arka, tunnin päästä jo tosi kipeä ja siihen perään nousikin jo korkea kuume. Nyt olen ihan reporankana täällä kotona ja mieskin joutui jäämään töistä pois hoitamaan lapsia :( Olo on aivan hirveä, päähän sattuu ja muutenkin joka paikkaa.
Olen imettänyt vain siitä tulehtuneesta rinnasta ja pumpannut toista.

Mulla on ollu tosi monta rintatulehdusta tämän esikoisen aikana. Ensimmäinen iski heti kotiin sairaalasta päästyä ja alko just kipeällä rinnalla ja korkealla kuumeella. Mulla antibiootti on kyllä aina parin päivän sisään ruennu vaikuttaa ja muuten oon sitten kipulääkettä käyttäny vähän helpottamaan kuumetta ja kipua. Tiiän että olo on kauhea, muista vaan levätä ja juua paljon ja se rinnan tyhjennys helpottaa asiaa. Eri imetysasennot ja pumppausasennot saattaa auttaa tyhjentämään rintaa kunnolla. Niin hullulta kun se kuulostaakin, niin minä joskus pumppailin sähköpumpulla melkein ylösalasinki että saan sen eripuolilta tyhjäks. Sillon mulla siis oli rinnanpää niin tulehtunut että imetys ei tullut kuuloonkaan (eritti mätää ja oli niin jumalattoman arka). Oon myös kokeillu viileitä kaalinlehtiä (riko vähän kaalinlehden pintaa ja aseta rinnalle). Ne helpottaa ainaki kuumotusta. Ja on niillä kuulema joku antibakteerinen vaikutuskin kai. Mulla jatkuvaan tulehuskierteeseen autto sitten rintojen kylmältä suojaaminen ja jatkuva rinnapään rasvaaminen bepanthenilla. Mulla kun meni usein maitotiehyet tukkoon. En tiedä miks toi bepanthen autto, mutta käytin sitä ikäänkun ennalta ehkäsevästi. Sivelin siis joka imetyksen jälkeen ja aamuin ja illoin. Toivottavasti paranet pian. Tiiän että tuo on ihan kauheaa, ja vielä ku pitäs jaksaa lasta hoitaa. Toivottavasti sulla lääkkeet pian tehoaa.

Kiitos hyvistä vinkeistä. :) Kaalinlehti on jo käytössä ollut eilis illasta lähtien, se helpottaa mukavasti kipua.
Täytyykin ottaa seuravaksi Panadolia ja Buranaa sekaisin, jos sillä saisi kuumeen paremmin laskemaan ja helpottaisi tuo kipu enemmän. Ja kokeilla jatkossa sitä Bebanthenia.
Toivottavasti nyt parissa päivässä helpottaisi että mies pääsisi takas töihin.

Mun keinot oli lypsää,imettää,kaalit oli mahtavat,haudoin lämpimällä jyvätyynyllä ja hieroin rintoja saunassa ja tuon lämpimän jyvähauteen jälkeen,eli siitä tulehduksesta nänniin päin.kuumalla suihkulla suihkuttelin suoraan tulehduskohtaan...

Lämminjyvätyyny, kuumasuihku, hieronta ja loputon imettäminen helpottivat oloa. Silti olo oli kuin maatiejyrän alle jääneellä. Mulla särki ihan jokaista lihasta enkä ensin tajunnut, että kyseessä oli rintatulehdus. Sitten nousi kuume tunnissa ja rinta muuttui arasta tosi kipeäksi hetkessä. Söin myös buranaa ja panadolia yhdessä, muttei sekään pitänyt kuumetta poissa. Kefalex-antibioottikuuri alkoi vuorokaudessa purra, niin ettei enää kuumetta ollut, mutta kipu rinnassa sekä tulehtuneet patit ja voimaton olo kesti pari kolmepäivää kuurin alettua. Kun sain kuurin iltapäivällä seuraavana yönä oli vielä kuume 39, mutta aamulla oli jo laskenut eikä enää noussut.

Yhteistyössä