Rintatulehdus ilman antibiootteja

  • Viestiketjun aloittaja Nippe
  • Ensimmäinen viesti
Nippe
Hei,

Onko kukaan parantunut kuumeellisesta rintatulehduksesta ilman antibiootteja? Sain juuri rintatulehduksen + yli 38 kuumetta ja siihen määrättiin antibiootit. 2 kk vauvalla paljon vatsakipuja ja saamani antibiootit todennäköisesti lisäävät vatsakipuja vauvalle joten en haluaisi syödä kuuria ellei ole aivan pakko.
 
iines
mulla on ollut jo kahdesti 2kk:n aikana rintatulehdus.onneks ei ole tarvinnu syödä kuuria(en ole kyllä lääkärissäkään käynyt) on itsestään mennyt ohi.nyt just oli pari päivää sitten. kuume nousi 39 asteeseen.kannattaa imettää ja pumpata enimmät maidot.mulla ainakin autto se.
 
Tsidu
Mulla muuttui toinen rinta ihan punaiseksi ja kuumottavaksi. Lämpöä oli yli 38. Menin saunaan ja hieroin kipeää kohtaa, jolloin maitoa oikein suihkusi (tosin molemmasta rinnasta). Sitten laitoin lämpötyynyn tissin päälle ja lepäilin. Seuraavana päivänä oireita ei enää ollut. En kylläkään varmasti tiedä oliko kyseessä oikea tulehdus vaiko ihan vaan tukkeutunut maitotiehyt, en nimittäin käynyt lääkärissä...
 
Aurinko
Rantatuklehduksen aiheuttaa bakteeri ja sen saamiseksi tarvitaan rikkinäinen rinnanpää, josta bakteeri pääsee sisään. Tulehdus lähtee antibiooteilla. Rintatiehyttukoksella on samat oireet, mutta se paranee ilman lääkkeitä. Rinnan tyhjentäminen auttaa. Eli odotan vuorokausi ja tyhjennä rintaa. Jos ei kuume laske, ala popsia lääkkeitä....silloin on sulla tod. näk. tulehdus.
 
Kesä
Minullakin oli, kun vauva 1,5viikkoa. Kuume nousi, podin monta päivää ja yritin pumpata kovasti, muttei kipeästä rinnasta tullut juuri mitään. Pakko oli aloittaa lääkkeillä, ei enää jaksanut hoitaa lasta kuumeisena, kun oli lähes 40 asteta koko ajan. Jos siis maitotiehyet ei aukea lämmöllä ja kuume vain kohoaa koko ajan, on parasta ottaa lääkkeet. Kun pääsee pahaksi, niin kotikonstit ei tepsi enää niin hyvin.
 

Yhteistyössä