Rintasyöpä vai pakkautunuta maito!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Eli tilanne tämä:

Lapsi nyt 10,5 kk ja nyt on jo kohta 2 kk menty niin, että rintaa on syönyt vain iltaisin ja öisin. Eli maidontuotanto ei ole ollut enää suuri. Toisesta rinnasta lapsi lopetti syömisen jo noin 7,5kk iässä. Nyt sit tänään huomasin siinä rinnassa, jota lapsi syö, niin nännipihan kohdalla, ihan nännin vieressä patin. Kipeä. Viime yö mentiin vain yhdellä tai kahdella syötöllä ja tänään iltapäivällä olikin jo tosi täysi se rinta, mitä tyttö syö. Nyt sit mietin et voiko kuitenki olla rintasyöpää :/ Ja siks valvonkin, en saa nuktuksi. Voiko se noin yhtäkkiä tulla vai tuleeko pikkuhiljaa... Olen nuori,20 vuotias...

Kuulostaa "maitopakkautumalta". Pumppaile varovasti (ei liikaa), lämmittele rintaa vaikka kauratyynyllä. Jos tuntuu, että rinta vielä äityy, ota kaalinlehtiä, nuiji niitä vähän esim. lihanuijalla ja laita kipeän rinnan päälle liiveihin yöksi. Kuulostaa aivan hullulta, mutta toimii! :)

Hei, sinulta on varmaan mennyt tiehyt tukkoon ja maito pakkautuu, kun ei pääse yhdestä tiehyestä ulos. Nyt sinun pitäisi saada se auki, koska muutoin rinta tulehtuu.

Imetä lasta eri asennoissa. Niin, että tehokkain imu eli leuka tulee siihen suuntaan missä patti on. Kokeile esimerkiksi imettää maaten niiin, että lapsen jalat ovat päätäsi kohti.
Lämmin suihkuttelu ja kevyt hieronta voivat myös avata tukkeutuneen tiehyen.

luulen itse ainakin että johtuu ihan imetyksestä. itsellä ainakin olu tissit kipeet ja paakkuset jne..ja kaikenmaailman patteja. Mut jos et sen asian takia saa nukuttua ni suosittelisin, että menet lääkärii, mitä sitä iteksee murehtimaan? Parempi saada faktaa kun unettomia öitä.

Olenki yrittäny suihkussa hieroa pattia, ja muutenkin ku suihkussa, mut ei auta. Patti on sellanen, vähän pitkulan mallinen, ei arista muuten, kuin jos yrittää tosiaan hieroa pattia...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras 33:
luulen itse ainakin että johtuu ihan imetyksestä. itsellä ainakin olu tissit kipeet ja paakkuset jne..ja kaikenmaailman patteja. Mut jos et sen asian takia saa nukuttua ni suosittelisin, että menet lääkärii, mitä sitä iteksee murehtimaan? Parempi saada faktaa kun unettomia öitä.

Itsellä ainakin tuon ikäisen lapsen kanna maidontuotanto tasaantunut, joten en sillen osaa sanoa sinun tilanteeseesi. Alussa kyllä sairastin melkein rintatulehduksen rinta punainen kipeä jne..mutta tosiaan kuuma suihku ja pienimuotoinen pumppaus auttoi siihen kahden lapsen kohdalla.

Syöpä totta kai, sehän se on todennäköisin vaihtoehto, jos jotain outoa oiretta pukkaa...

Jos et saa pattia itse laukeamaan, niin sitten nopsasti lääkäriin. Voi olla maidon pakkauma tai tukoksen aiheuttama tulehdus.

Alkuperäinen kirjoittaja ammumamma:
Syöpä totta kai, sehän se on todennäköisin vaihtoehto, jos jotain outoa oiretta pukkaa...

Jos et saa pattia itse laukeamaan, niin sitten nopsasti lääkäriin. Voi olla maidon pakkauma tai tukoksen aiheuttama tulehdus.

Hohhoh, oletpas näsäviisas...

Yhteistyössä