Rintasärky raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Hei,

onkohan täällä muilla ollut vastaavaa..

Olen nyt raskaana (n. rvk 30) ja esikoinen on kohta 2-vuotias. Siitä on kutakuinkin tasan vuosi aikaa kun lopetin esikoisen imetyksen.

Nyt ongelmana on tällä viikolla ilmennyt toisen rinnan särky. Vähän samanlainen tunne kuin silloin imetysaikoina esikoisen kanssa kun maito nousi ja pakkautui rintaan. Tämä kyseinen rinta oli vielä sellainen "maitotissi", joka oli aina täynnä ja pakkautui helposti.

Voisikohan tää liittyä jotenkin siihen, että rinnat valmistautuu taas imetykseen vai onkohan tässä nyt syytä huoleen.. Viime yönäkin särky valvotti. Tietäisikö joku ihana ihminen asiasta enemmän tai olisi kenties kokenut vastaavaa?

Mulla ollut ihan samanlaista! Itellä tilanne niin, että imetin vielä hetken tullessani uudelleen raskaaksi (esikoinen silloin 11kk), lopettanut olen n.3kk sitten kokonaan, nyt rv 18. Puristamalla saan tuosta kipeästä rinnasta nestettäkin tulemaan, toinen rinta on ihan ok.

Mulla toi on ollut vähän sellaista että tulee ja menee, välillä on kipeämpi ja välillä taas ei juuri yhtään. Neuvolassa unohdin sanoa tosta kun silloin just oli parempi.

En tiedä mistä siis johtuu, mutta oon ajatellut että kunhan ei ihan mielettömän kipeäksi tule tai kuume ei nouse niin tuskin on vaarallista? Mutta oon kuullut, että rintatulehdus voi joskus tulla raskaanaollessakin, eli kannattaa kyllä tarkkailla sitä.

huomasin oman raskauteni aroista rinnoista... kun se meni ohi niin mulla on ajoittain ollut sellasia viiltäviä kipuja rinnassa... ihan kun joku tökkäis sukkapuikon tissiin... se on melko tuskanen mut ei yleensä kestä kovin kauaa... öisin/ iltasin jos tulee niin varmasti herättää ja estää nukkumasta ennen kun se loppuu... en oo kyl neuvolassa puhunut asiasta mut en oo kyl siittä mitenkään järin huolestunutkaan ollut... mulla kun noi rinnat näyttää olevan kovastikkin mukana tässä raskaudessa... jouduin ostaa uudet rintsikatkin jo 8 viikolla niin kyllähän niissä kovastikkin täytyy tapahtua... mulla on ennen raskautta ollut d75 ja nyt käytän e80...

Kiitos vastauksista!

Mulla ei ole ollut tässä raskaudessa ollenkaan arat rinnat, esikoista odottaessa taas olivat tosi arat. Mutta nyt loppuraskautta kohden on tullut tää särky. Täytyy joo kyllä tarkkailla ettei nyt ainakaan miksikään rintatulehdukseksi mene.. :o Se nyt tästä vielä puuttuisi.

Yhteistyössä