Rintarepuista asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minski*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minski*

Vieras
Millaisista rintarepuista teillä on kokemuksia? Minkäikäistä tai kokoista vauvaa olette kantaneet rintarepulla?

Vauva 3kk (7kg ja 67cm) tykkäis mielellään olla sylissä, mutta ne kotityötkin olis tehtävä ja kätevää olis jos vauvaa vois kannella mukana. Voiko tuon kokoista/ikäistä jo kannella vai pitäiskö olla vielä isompi?
Onko rintarepuissa sellaisia malleja, joissa vauva ei täysin roikkuisi koko painolla haaroistaan vaan jalkoja saisi vähän koukkuun (ns. sammakkoasentoon)?

Kantoliinoista olen jo saanut tarpeeksi tietoa ja nyt haluaisin kuulla nimenomaan rintarepuista

Ergo! Mutta taidatte tarvita vielä siihen sen pikkuvauvan tuen, ennenkuin laps istuu? Tai sitten hankit kantoliinan tähän pikkuvauvavaiheeseen. Meillä oli vuosia sitten esikoisella rintareppu, hartiat siinä kipeytyi, ja lapsella on nyt notkoselkä (isältä peritty, mutta ei se rintareppu sitä ainakaan paremmaksi tehnyt), painoraja oli 9 kg.

Hmh. Mäkin olen miettinyt tollasta kantoreppua. Ergoa on tosiaan kehuttu paljon. Esittelysivuilla lukee, että "3-4kk:n iästä alkaen pitkälle leikki-ikään" mutta mä en oikein tajunnut miten tuo vauvatuki siihen sitten tulee :ashamed:
Etupuolella tykkäisin tyttöä kantaa ainakin alkuun, tuollahan onnistuu sekin.

meillä on baby björnin rintareppu ja kanniskelin tyttö siinä aika pienestä asti silloin tällöin...viimeisimpinä kertoina kun tyttö siinä oli,niin hän oli jo 8kk.mut tosiaan hartiat ja niska kipeytyy kyllä aikas nopeesti...

Yhteistyössä