Rintamamiestalon laajennuksen/remontin hinta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rintsikasta haaveileva.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rintsikasta haaveileva.

Vieras
Heippa! Kyselen täältä nyt kokemuksia, jos jollain olisi rintamamiestalon remontti/laajennus meneillään tai takana. Mitä tuli suunnilleen maksamaan?

Meillä on ajatuksena laajentaa keskikerrosta, jotta saisimme sinne kenties kosteat tilat.

Alkuperäinen kirjoittaja Rintsikasta haaveileva.:
Heippa! Kyselen täältä nyt kokemuksia, jos jollain olisi rintamamiestalon remontti/laajennus meneillään tai takana. Mitä tuli suunnilleen maksamaan?

Meillä on ajatuksena laajentaa keskikerrosta, jotta saisimme sinne kenties kosteat tilat.

jos pystyy itse jotain tekemää niin tulee halvemmaksi. kosteissa tiloissa ei tosin kannata fuskata.

me tehtiin täys urakkana ns avaimet käteen , lisäsiipi 30neliötä, ikkunoiden , katon , lisäeristykset, yms peruskorjausta, lisäksi keskikerroksen pinnat uusiksi, katot, seinät , lattiat maksoi yhteensä 60 000?, noin 4 vuotta sitten

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Teemme remontin/laajennuksen itse, joten se vaikuttaa hintaan. Onko silti noin kallista?

Tuskin kukaan voi kertoa sinulle tarkkoja hintoja, jos ei tiedä mitä seiniin laitetaan, kuinka paljon tehdään itse, mitä seinien sisälle laitetaan, jne. Lisäksi voi olla neliöhinnassa eroa, tehdäänkö paljon ja vai vain vähän laajennosta, onko yhdessä vai useassa kerroksessa, jne.

Mutta toki hintaa laskee, jos teiltä löytyy kirvesmies, sähkäri, putkari, jne. Mutta kyllä se tavara maksaa - ei ne omakotitalot nouse pystyyn omin voimin ilmaiseksi. Mutta harvemmin varmaan alle 1000e/neliö keskimäärin rakennetaan omin voimin. Ja tosiaan kosteat tilat ovat aina kalleimmat keittiön kanssa.

Rekistöröidy rakentaja.fi ja hae sieltä tietoja?

Kaveripariskunta laajensi omaansa Nokialla, tuli sauna ja pesutilat, uus eteinen ja kodinhoitohuone ja yläkertään näiden päälle kaks huonetta. Remppaavat myös yläkertaan uuden kylppärin niin hinnaksi tuli about 40 tonnia kun tekevät osin itse ja käyttivät aikaa ja vertailivat hintoja

Kiitos paljon vastanneille! Juuri tuollaisia omia hintakokemuksia kaipasin. Itse oli laskeskellut juuri tuollaista 50 000 - 60 000? hintaa, mutta en ollut uskoa että sillä voisi saada niin paljon. Meiltä löytyy kyllä sähkärit, putkarit ym. suvusta ja rakennustavaraa saamme puoli-ilmaiseksi alennuksella. Ehkä tästä siis vielä jotain tulee!

Tiedän, että on vaikea sanoa tarkkoja hintoja, mutta halusinkin kuulla ihmisten omia kokemuksia juuri sen takia.

Kannattaa kysellä suoraan hinta-arviota eri remonttifirmoista. Monissa annetaan remonttiarvio ilmaisella ( esimerkiksi http://www.remonttiidea.fi ) ja arvion tekemisen jälkeen et ole sitoutunut välttämättä mihinkään. Itse olen laittanut kyselyä menemään useisiin firmoihin (kyseessä hieman pienempi remontti) ja ihan mukavasti olen saanut vastauksiakin. Nyt voi ihan rauhassa etsiä hyvää tekijää, koska valinnanvaraa on.

Hyvää palautetta olen kuullut Reiluremontti firmasta http://www.reiluremontti.fi Antavat hinta-arvion ja yhteyden ottoakaan ei ole tarvinnut odotella, kuin kuuta nousevaa. Kuulemma hyvää jälkeä ja kohtuu hinnat.

Yhteistyössä