Rintamamiestalo ahdistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja talon ostelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

talon ostelija

Vieras
Ostettiin rintamamiestalo ennen kun meillä oli lapsia. Ihastuttiin remontoituihin pintoihin ja halpaan hintaan. Pohjaratkaisu tuntui jo alunperin hölmöltä ja vaikealta, mutta ajattelin, että siihen tottuu (pesutilat kellarissa, alakerrassa keittiö, olkkari+1 makkari ja 2 makkaria yläkerrassa). Keittiö ja olohuone niin kaukana toisistaan kun mahdollista, ihan eri puolilla taloa. Nyt ollaan asuttu talossa pari vuotta ja meillä on muutama kuukautinen vauva. Minua ahdistaa talon monikerroksisuus ja se, että taloon on vaan läntätty neliönmuotoisia huoneita ympäriinsä, eikä ole yhtään avaraa tilaa. Pyykin raahaaminen kellarista eestaas tympii ihan älyttömästi. Rappusten ramppaaminen vauvan kanssa ärsyttää, sekä se, kun joutuu välillä olla vauvan kanssa eri kerroksessa. Olen löytänyt netistä myynnistä unelmieni talon, yksikerroksisen remontoidun jossa on avoin pohjaratkaisu, joka on parikymmentätuhatta euroa kalliimpi kun nykyinen. Ärsyttää kun se ei ollut myynnissä silloin kun tätä ostettiin.

Onko muita jotka ovat täynnä monikerroksisuutta? Onko vinkkejä miten tätä voisi oppia sietämään? Pitäisikö harkita muuttoa vaikka asuttu tässä niin vähän aikaa, eikä talossa sinänsä ole ”vikaa”??

Mä taas nautin näillä helteillä siitä, kun mummolassa kyläillessä voi nukkua kellarikerroksen "pukuhuoneen" ihanassa viileydessä hämärässä.

Miettikää, voisiko keskikerroksen avartaa niin että jäljelle jäisi vain iso keittiö/oleskelutila ja huone vaikka lapsen leikeille ja päiväunille. Kaikki nukkuisivat yöt yläkerrassa niin estaasramppausta ei tulisi.

Meillä on, ja kyllä tää todellakin välillä ärsyttää ja on ollut hankalaa pienten lasten kanssa, raskaana ollessa kellarin portaat on pahat jos lisäksi käsissä on pyykkikori ja taapero.
Mutta ei ole tullut mieleen muuttaa poiskaan, kun tää on meidän koti.

Mä taas nautin näillä helteillä siitä, kun mummolassa kyläillessä voi nukkua kellarikerroksen "pukuhuoneen" ihanassa viileydessä hämärässä.

Miettikää, voisiko keskikerroksen avartaa niin että jäljelle jäisi vain iso keittiö/oleskelutila ja huone vaikka lapsen leikeille ja päiväunille. Kaikki nukkuisivat yöt yläkerrassa niin estaasramppausta ei tulisi.
Missä ap kirjoitti, että vauva nukkuu eri kerroksessa?

Tarvitsetteko välttämättä kolmea makuuhuonetta? Jos ette, niin tekisin kuten Ros ehdotti ja purkaisin seiniä keskikerroksesta. Nehän voi pistää takaisin jollain kevytseinäsysteemillä myöhemmin, jos tarvetta tulee.
Pyykkiraahaaminen on pääasiassa ongelma nyt, kun sitä pyykkiä tulee niin julmetusti. Pystyttekö harkitsemaan, että vauvan vaatteet säilytettäisiin kellarissa, eli pukeminen tapahtuisi siellä samalla kun aamu/ilta pesukin.

Yhteistyössä