Rintaliivi asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dsa

Vieras
Minulla on nyt kokoa 75B olevat rintaliivit , mutta kuppi on liian pieni ja ympärysmitta suht koht sopiva. Mikä siis on isompi koko kupissa, mutta ympärysmitta ei kuitenkaan huitele missää huimissa lukemissa?

Olen vähän uno joo, mut en tajuu noista mitoista mitään eikä ole edes mittaa käsillä. Enkä mene niihin erikoisliikkeisiin kun täällä lähin varmaa ties monen sadan kilometrin päässä

Suht sopiva? Kun ostat uudet liivit niin sulla menee hakaset uloimpiin koukkuihin. Rinnat asettuu hyvin kuppiin ja oikeastaan sä et edes tunne että sulla on liivit päälläsi. Olkainten tarkoitus ei oo kannatella rintojasi vaan tässä tulee esiin että oikea ympärysmitta vaikuttaa. Mistän ei pursoa, purista tai jää löysäksi.

Sulla vois mennä vaikka 70C-D, 75C, riippuu mallistakin ja valmistajasta. Sovittamalla selviää.

Kuppikoko muodostuu rinnanympäryksen ja rinnan alta otetun mitan erotuksesta. Eli jos 75 on ok niin 75c tuo muistaakseni 5 cm lisää rinnanpäältä otettuun mittaan. Varmaan löytyy jostain sivu kuinka ostaa sopivat liivit. Malli vaikuttaa kyllä joten kunnon liivikauppaan kannattaa joskus ainakin mennä.

Suht sopiva? Kun ostat uudet liivit niin sulla menee hakaset uloimpiin koukkuihin. Rinnat asettuu hyvin kuppiin ja oikeastaan sä et edes tunne että sulla on liivit päälläsi. Olkainten tarkoitus ei oo kannatella rintojasi vaan tässä tulee esiin että oikea ympärysmitta vaikuttaa. Mistän ei pursoa, purista tai jää löysäksi.

Sulla vois mennä vaikka 70C-D, 75C, riippuu mallistakin ja valmistajasta. Sovittamalla selviää.

Niin siis kun mulla on justiin uloimmissa nuo hakaset. Ja ainakin nämä jotka nyt on päällä niin venyy ihan kivasti mutta kuitenkin painaa ja kiristää joissain asennoissa, ei siis kaikissa. Sitten varmaa omaa laiskuuttani tulee hieman "makkarroita" selkään. On siis semmonen läski-laiha efekti. Olen laiha mutta en kiinteä :D

nyt kyllä rupes ahdistaa nämä rintaliivit ku rupes miettii miltä ne tuntuu :D mutta eikös tuossa 70C koossa ole pienempi ympärysmitta, mutta samankokoinen kuppi?

Kuppikoko ei ole ikuisesti sama ja eri merkeillä tai malleilla sama. Menet kauppaan ja otat samalla mukaan eri mallisia rintsikoita ja eri rinnakkaiskoolla. Mutta luonnollista on ottaa ekaksi kokeiluun 75C. Ja siitä voi joutua kokeilemaan erilaisia rinnakkaiskokoja. Joskus voi olla niin, että kupin muoto eri mallisissa rintsikoissa on erilainen, joten sinulle käy eri koot eri merkeissä.

[QUOTE="alkup.";25483708]
mutta eikös tuossa 70C koossa ole pienempi ympärysmitta, mutta samankokoinen kuppi?[/QUOTE]
Kun ympärysmitta pienenee, niin kuppi suurenee. 70C on vähän sama kuin 75D.

[QUOTE="vieras";25483767]Kun ympärysmitta pienenee, niin kuppi suurenee. 70C on vähän sama kuin 75D.[/QUOTE]
Eikun miten se meni. Korjatkaa joku. Minun hypoglykeemiset aivoni eivät nyt pysty ajattelemaan järkevästi.

mulla on niin pirun oudon malliset rinnat etten pysty mitenkään löytämään sopivat liivit jotka olis oikean kokoiset ja sopivan malliset ja vielä mukavat... only in my dreams... liiviliikekään ei osannut auttaa..

[QUOTE="vieras";25483767]Kun ympärysmitta pienenee, niin kuppi suurenee. 70C on vähän sama kuin 75D.[/QUOTE]

Just päin vastoin. Kun ympärysmitta pienenee, pienenee myös kuppi. Esim d on 10cm ero ympärysmitoissa (rintojen kohdalta ja rintojen alta).

Esim. koot 65D - 70C- 75B - 80A ovat ns. rinnakkaiskokoja joissa kuppikoko on suunnilleen sama mutta ympärysmitta eri, samoin esimerkiksi koot 80C - 75D - 70E - 65F ovat rinnakkaisia samalla kupilla mutta eri ympäryksellä.

75C.. vautsi :D pitää mennä huomen sit heti ostaa muutamat erilaiset rintaliivit (ei saa sovittaa ennen ostoo) ja valitettavasti seppälään pitää mennä, ei ehkä kaikkein laadukkain, mutta ei oo muutakaan nyt näin äkkiseltään ja pakko saada uusia :/

Ok, ajattelin että sulla ois ehkä toi 75 hieman löysä, mutta ei se ollutkaan niin päin :D

Eilen ihan liiviliikkees etsittiin sopivia liivejä myyjän avustuksella. Oikea koko löytyi, mutta varmaan 10 liivit kokeilin samalta valmistajalta ennen kuin löytyi ne oikeat. Ja nekin oli sellaiset että ulkonäöllisesti liki identtiset kuin yhdet toiset mitä kokeilin, silti niissä oli jokin pieni ero miksei ne toiset tuntuneet hyvältä.
Toisen valmistajan liiveissä taas koko oli ihan eri ja siitä mallistosta ei edes löytynyt mun kropalle sopivia. Että kyllä se vaatii yllättävän paljon aikaa / rahaa jos haluaa paremmat liivit kuin seppälän kympin rätit.

Miks ei saa sovittaa ennen ostamista?
Onko sulla mittanauhaa siinä missään? Itse en koskaan löytänyt seppälästä tms sopivaa kokoa, aina oli jotain ongelmaa, laadusta viis mutta kun koko on väärä niin kaarituet änkesi ulos ja aina oli epämukavat tai jotenkin väärän kokoisen tuntuiset.
Jos löydät mittanauhan, niin otappa oikein napakka mitta rintojen alta, siitä missä liivit menevät. Ja katso että nauha on suorassa, paljonko tuli mitaksi?

...että rintsikoita sovittaessa ensin haetaan se itselle sopiva ympärysmittä niin että ne hakaset ovat kiinni löysimmässä parissa, vasta sitten aletaan kokeilla sopivaa kuppikokoa.

[QUOTE="Anne";25483872]Miks ei saa sovittaa ennen ostamista?
Onko sulla mittanauhaa siinä missään? Itse en koskaan löytänyt seppälästä tms sopivaa kokoa, aina oli jotain ongelmaa, laadusta viis mutta kun koko on väärä niin kaarituet änkesi ulos ja aina oli epämukavat tai jotenkin väärän kokoisen tuntuiset.
Jos löydät mittanauhan, niin otappa oikein napakka mitta rintojen alta, siitä missä liivit menevät. Ja katso että nauha on suorassa, paljonko tuli mitaksi?[/QUOTE]

en tiedä mutta meidän seppälässä ei jostain syystä saa sovittaa rintaliivejä.

eei mulla ollu mittanauhaa missään, pengoin kaapit moneen kertaa mutta ei sitten niin missään :/

[QUOTE="alkup.";25483953]en tiedä mutta meidän seppälässä ei jostain syystä saa sovittaa rintaliivejä.

eei mulla ollu mittanauhaa missään, pengoin kaapit moneen kertaa mutta ei sitten niin missään :/[/QUOTE]

Harmi, no, suosittelen ostamaan liivit ihan mistä tahansa muualta sitten.

Yhteistyössä