rintakumien jättö pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipuilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipuilija

Vieras
milloin olette jättäneet rintakumien käytön pois? olen käyttänyt nyt 3vk koska rinnanpäät olivat aluksi todella kipeät ja haavoilla, nyt ovat rauhoittuneet ja kumien kanssa imetys ei enää satu. ilman kumia ensimmäiset imut sattuvat edelleen TOSI kipeästi, ja olen yrittänyt siedättää nännejä käyttämällä kumia joka toisella imetyskerralla, mutta ei tunnu auttavan! kannattaako vain kärsiä ja odottaa että nännit tottuvat vai jatkaa vielä kumin kanssa? On nimittäin melkoista S/M puuhaa imettää nännit tulessa... :D

Mä jätin kumien käytön vauvan ollessa n. 6vkoa ja silloin mulla oli edelleen toinen nänni rikki. Se kumien kanssa sählääminen alkoi vaan ärsyttää, ni jätin ne pois. Imetys ei sattunut sen enempää, mutta oli helpompaa.
Mua EDELLEEN sattuu, tai ei satu tuntuu vaan ikävältä, aina imetyksen alussa ja vauvis nyt melkein 4kk. Ja tuntuu että vasta vauvan kasvettua imuote parani ja imetyskin muuttui helpommaksi.

Tsemppiä!

Kyllä mullakin aina ne ekat imasut sattu etenkin jos rinnat oli tosi täynnä mutta kun vauva sai homman käyntiin niin helpotti. Voithan kokeilla niin että hierot rintoja ensin niin että saat herumisen käyntiin kunnolla ja hierot rinnan päähän vähän maitoa ja sitten vasta lapsi rinnalle niin siinä on jo "voiteluainetta" välissä. Niin ja imetyksen jälkeen esim lansinoh

Käytin rintakumia esikoisen kanssa pari viikkoa. Kun jätin pois, rinnat olivat vielä rikki, mutta sain mielestäni imuotetta paremmin parannettua ilman kumia kuin kumin kanssa. 6 viikkoa meni, että rinnat paranivat kokonaan alun rikkoutumisesta.

Sittemmin olen oppinut, että kumin kanssa voi myös parantaa imuotetta kiinnittämällä huomiota siihen, että vauva imee senkin kanssa niin, että rintaa on suupielestä suupieleen, eikä vain kumin päätä. Kumi kannattaa pukea syvälle rinnanpään päälle, esim. kääntää sen reunat ensin nurin kuin sombrero, laittaa nännin päälle ja läpsäyttää reunat tiiviisti kiinni rintaan, kosteus (maito, vesi tai sylki) auttavat liimaamaan kumia rintaan.

Rintakumista:
Imetystukilista.net - Rintakumin ABC

Tsemppiä!

mä sanoisin et yritä kestää! mä pääsin eroon rintakumeista noin 4 vkon iässä ja vieläkin (7 vkoa) välillä sattuu nänneihin. joskus sadattelin rankastikin, kun nänneihin koski niin paljon. rasvailin niitä paljon lansinohilla ja silloin kun maitoa ei vielä tullut niin paljon, nukuin rinnat paljaina. yritä pitää ilmakylpyjä mahdollisimman paljon. kyllä se siitä ajan myötä helpottaa ja kivut unohtuu. tsemppiä!

Yhteistyössä