Rintakumi-imettäjät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnellinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onnellinen äiti

Vieras
Hei! Onko täällä äitejä jotka imettävät rintakumeilla? Kauanko olette imettäneet, minkä ajan tahtoisitte vielä imettää?
Minä olen kohta 8 kuukautta imettänyt pelkästään rintakumeilla, vauva ei suostu imeä ilman. 6 kk täysimetyksellä ja sitten tuli soseetkin mukaan. Minä olen niin tottunut kumeihin että ei harmita käyttää niitä enää :) Tahdon imettää ainakin vuoden, jos vauvalle vaan kelpaa, mielellään paljon pidempäänkin.

Muistaakseni eka kuukauden imetin kumin kanssa. Sit poika huoli jo tissin ilman kumia. Imetin 9kk, ja olisin imettänyt 1v asti, mutta poika päätti itse lopettaa silloin 9kk iässä.

Ei ole sen koommin kaivannut. Pulloja ei käytetty että mukista maitonsaa ja vetensä on siitä lähtien juonut.

Itse imetin alussa on/off tyyliin rintakumeilla. Rinnat oli välillä tosi kipeät ja arat. Poika oli syntyessään pieni ja nänni oli iso, joten ajoittain poika otti väärän imemisotteen, varsinkin kun maitoa oli pakkautunut rintaan. R.kumien avulla nänni sai parantua rauhassa ja näin pystyin imettämään. Itse koin kumien käytön aika työlääksi, pesun jne. Mutta hommansa hoitivat tarvittaessa. Aika nopeasti kumien käyttö jäi. Kun poika kasvoi, osasi hän kunnolla imeä.

Yhteistyössä