Rinnoista tietävät ( rintasyöpä tms.)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön...

Vieras
Mulla on ollut nyt pidemmän aikaa ( kuukausia ) rinta vähän niin kuin nännin alapuolelta, jostain sisältä kipeä ja viime aikoina on alkanut tuntumaan kipua kainaloo lähestyessä, niin kuin tuossa tissin reunalla ja tuntuu välillä kuin kainalossa "vetäis" tai kiristäis tms. en oikein osaa selittää...inhottava tunne, sattuu siis tuo "vetäminenkin". En oo löytänyt mitään muhkuraa, tai ainakin luulen niin. Jos nyt olen oikein osannut tunnustella. Nämä oireet siis oikeassa rinnassa. Mitäs sanot, menisitkö lääkäriin asiasta, vaikka et kuitenkaan tunne mitään pattia? Mitäs muuta tää vois olla ku joku niinkin kauhea asia kun syöpä? Rinnasta ei tule puristamalla mitään, eikä meillä oo suvussa rintasyöpää...

Minä kävin lääkärissä tuollaisen takia. Ultrattiin, ei löytynyt mitään huolestuttavaa.

Mastopatiaa, joku tulehdus...syöpä ei ole ainoa eikä varmaan edes todennäköisin vaihtoehto.

Minä kävin lääkärissä tuollaisen takia. Ultrattiin, ei löytynyt mitään huolestuttavaa.

Mastopatiaa, joku tulehdus...syöpä ei ole ainoa eikä varmaan edes todennäköisin vaihtoehto.

Niin minäkin olen ajatellut, että ei se syöpää ole, kun pattia ei tunnu ja nännistä ei tule mitään eritettä tms. jännä tuo kipu vaan, joskus pistää ärsyttämään enemmänkin ;)

Mulla oli pitkään vasen rinta kipeä nännin tienoilta ja kävin äitiysneuvolassa näyttämässä. Sain ohjeeksi rasvata nänniä Bepanthenella tai kortisonivoiteella. Ohje vaikutti oudolta, koska nännit eivät koskaan imettäessäkään olleet olleet kuivat. Sitten hoksasin tutkailla rintsikoitani: vasemman nännin alareuna oli just rintsikan pitsin sauman kanssa linjassa. Ehkä se sitten tietämättäni hankasi. No, kuitenkin rasvaaminen auttoi muutamassa päivässä ja nyt asettelen tissit rintsikoihin vähän toisella tapaa. =)

[QUOTE="Nänni";23389136]Mulla oli pitkään vasen rinta kipeä nännin tienoilta ja kävin äitiysneuvolassa näyttämässä. Sain ohjeeksi rasvata nänniä Bepanthenella tai kortisonivoiteella. Ohje vaikutti oudolta, koska nännit eivät koskaan imettäessäkään olleet olleet kuivat. Sitten hoksasin tutkailla rintsikoitani: vasemman nännin alareuna oli just rintsikan pitsin sauman kanssa linjassa. Ehkä se sitten tietämättäni hankasi. No, kuitenkin rasvaaminen auttoi muutamassa päivässä ja nyt asettelen tissit rintsikoihin vähän toisella tapaa. =)[/QUOTE]

Mulla siis nänni ei oo päältä rikki eikä kipee, vaan sieltä sisältä, nännin alapuolelta. Sen vielä unohdin mainita, että kun tunnustelen nännejä ja tissejä, tuo oikea, eli siis se kipeä tissi on turpeempi siitä nännipihalta. Mutta en tätä osaa mieltää patiksi, vaan kiinteemmäksi kudokseksi..

Peesailen tuota joka aiemmin sano ettei välttämättä mitään pattia tunnekkaan, ei välttämättä ja voi silti olla syöpä, voi tuntua patti ja se voi olla jotain muuta.
Sinuna kävisin lääkärillä ja pyytäisin ainenkin ultraukset, parempi tarkastuttaa jos vähänkin epäilyttää ja parempi nyt kun ei milloinkaan :)
Eikä meilläkään suvussa rintasyöpää.

Yhteistyössä