rinnat täynnä maitoa, kipeät pahkat kainalossa?

• Viestiketjun aloittaja pähkylä
  • Ensimmäinen viesti
pähkylä
onko kellään muulla turvonnu kainalossa rauhaset sillon kun rinnat pakkautuu täyteen? pahkat on kosketusarat ja lisäksi niitä särkee kovin. olisko kellään vinkkiä millä oloa sais helpotettua nää pari pvää kunnes turvotus alkaa laskemaan?

tissit lampimaan (kaulaliinan alle?), kuuma kylpy, hieroo varovasti miten vaan arkuudelta voi... juo paljon ja yrita saada mieli pois tisseista. Ja ahkera imettaminen auttaa :)
Nain minulla... en sitten tieda.

Mulla oli ongelmana liian runsas maidontuotanto. Periaatteessa en lypsänyt, ettei se olisi enää lisääntynyt, mutta niitä pahkuroita painelin. Eli kun nittä patteja painoi peukalolla, alkoi maitoa suihkuta ulos ja kohta helpotti.

Juu maitoa tulvii täälläkin eli kovin tutulta kuulostaa... mulla auttoi että lypsi sen enimmän kireyden pois jos poika ei syönyt sitä tahtia mitä maitoa tuli, varsinkin alkupäiviänä maitoa oli tarjolla vaikka koko kylän kakaroille ja pikkuinenhan nyt ei sillon vielä paljoa syö. Pumpulla tai puristelemalla kun ottaa sen verran että paine hieman hellittää, ei missään nimessä tyhjäksi asti, niin pahkuratkin alkavat syöttöjen myötä laskea.

Ouska84
Mulle taas synnärillä neuvottiin että pahkuroita voi varovasti hieroskella ja "työntää eteenpäin"..Näin maito pääsee kulkemaan...Kuumotukseen ja pingottuneisuuteen kaalinlehdet on hyvä keksintö...Auttaa kummasti. =) =)

Yhteistyössä