rinnat synnytyksen jälkeen

muuttuuko rinnat synnytyksen jälkeen? ajattelen lähinnä nännejä, jotka mulla tummuneet ja SUURENTUNEET raskauden aikana... en haluaisi näillä loppuelämäni olla... ihan hyvät varmaan imettäessä :whistle: mutta haluaisin omat takaisin sen jälkeen... eli vaaleneeko ja pieneneekö ne enää? miten rinnat muuten synnytyksen / imetyksen jälkeen, pienemmät, isommat vai miten?

Tummuus kyllä vaalenee, mutta usein nännit jäävät isommiksi ja kovemmiksi. Ja se että onko samanlaiset, yleensä ne venyy ainakin jonkin verran. Juttelin juuri äidin kanssa joka ei ole imettänyt, mutta ollut raskaana(tuli kolmoset, kaikki pullolla) silti ovat venyneet kun maito on noussut.

esikoiseni syntyi kaksi kuukautta sitten ja imetän. Muutaman viime viikon sisällä tumman ruskea väri on hieman vaaleentunut, onneksi mutta koko on edelleen jättimäinen! Kysyin jälkitarkastuksessa lekurilta onko enään mahkuja saada vanhoja nännipihoja takaisin kun nykyiset ovat jättimäiset. Lääkäri vaan sanoi ettei se solu mihinkään katoa...

Nää mun järkkynännit vaivaa kovasti. Seksikäs olo on kaukana vaikka rinnat ovatkin isommat kuin ennen imetysaikaa! Kauhuskenario on se että kun rinnat pienenevät imetyksen jälkeen, ne eivät ole enää kuin pelkkää nänniä :/

mulla on aina ollut järjettömän isot nännit, "lepotilassa" kartion malliset. ikäni olen myös ihmetellyt, että onko niillä jättinänneillä jokin tarkoitus, mutta onhan niillä! nyt imettäessä ei ole kipeytyneet ollenkaan, koska vauva saa niistä niin hyvin otteen. koko ei niinkään ole muuttunut, muttaa huomasin, että nännit ovat tunnottomat :eek: nuorempana häpesin nännejäni, nyt oman ukon kanssa en ole huomannut edes ajatella koko asiaa.

ap:lle: etkö ole koskaan nähnyt äitisi rintoja? kyllä ne nännit ovat tummat ja suuret. näin ainakin meillä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 18:40 leenu kirjoitti:
mulla on aina ollut järjettömän isot nännit, "lepotilassa" kartion malliset. ikäni olen myös ihmetellyt, että onko niillä jättinänneillä jokin tarkoitus, mutta onhan niillä! nyt imettäessä ei ole kipeytyneet ollenkaan, koska vauva saa niistä niin hyvin otteen. koko ei niinkään ole muuttunut, muttaa huomasin, että nännit ovat tunnottomat :eek: nuorempana häpesin nännejäni, nyt oman ukon kanssa en ole huomannut edes ajatella koko asiaa.

ap:lle: etkö ole koskaan nähnyt äitisi rintoja? kyllä ne nännit ovat tummat ja suuret. näin ainakin meillä.
en ole, mun äiti kuoli ollessani pieni...

No ei mun nänneistä kyllä erota, oonko imettäny ja ollu raskaana vai en. Yhtä pienet on, ku ennen raskautta, ehkä himpun verran kasvanu, muttei mitkään eiffelin tornit kuitenkaan, että kilometrin päästä näkis, että jaaha, toi on imettäny joskus... :whistle: :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2006 klo 11:37 mindi83 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 18:40 leenu kirjoitti:

en ole, mun äiti kuoli ollessani pieni...
mä olen pahoillani. :hug:

tuulituisku harmaana
Itse olen imettäny kahta lasta noin 8kk ajan eli yhteensä 16kk eikä ne rinnat ole miksikään muuttuneet. Toki imetyksen aikana olivat suuremmat ja pigmenttiä enemmin. Imetyksen jälkeen meni muutama kuukausi ennenkuin palautuvat. Toki ovat pehmeämmät kuin ennen, mutta ei roiku tai olisi mitenkään sen näköiset, että olisin imettäny. Yksilöllistä niin. Eikä kukaan pysty sanomaan rinnoista esm.uimahallissa kuka on imettäny ja kuka ei. Kukapa osaa päätellä kenekään vatsasta onko siellä ollu vauvaa vai ei ;) Kaikella ystävyydellä siis.

Juu, en minäkään ihan yhdy tuohon, että rinnoista taikka vatsastakaan näkisi ihmisen historiaa... Yksilöllistä.

Mulla rinnat ja nännit (koko, väri) palautui imetyksen jälkeen aivan ennalleen. Vaikka ei kyllä olisi uskonut, normaalisti A ja maidon noustessa hulahtivat yli D... Että kai se iho sitten kuitenkin jotain palautuu. Ainut ero mikä jäi, että nännit "innostuu" herkemmin ja siitä taas mies on tosi innostunut
:LOL:

Heti synnytyksen jälkeen rinnat olivat tietenkin isot johtuen maidonnoususta rintoihin. Sittemmin koko tasaantui normaaliksi ja imetys jatkui aina siihen saakka kunnes poika oli 1 v 2 vko vanha.
Nyt rinnat ovat PIENEMMÄT kuin ennen raskautta- valitettava tosiasia! Kun eivät olleet isot alunalkaenkaan. Kuppi A muuttui AA:ksi!

mulla ainakin nännipihat suureni ihan kamalasti ja tuli suorastaan mustaks :x raskauden jälkeen ne vaaleni onneks mulle normaaleiks,mut ei ne kyllä enään mihkään pienentyneet :saint:

tälläkin kertaa ovat tosi tummat mut uskon et taas vaalenevat =)

T:MissLEHMÄ ja "kolmonen" rv.35+6

Yhteistyössä