rinnasta eroon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omenapuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

omenapuu

Vieras
hyviä vinkkejä kaivataan... tyttö pian 1v. ei suostu juomaan mitään nestettä mistään kupista/pullosta,vain rinta kelpaa ruuan lisäksi. tuttia ei ole syönyt koskaan,yhä öisin syö pari kertaa. yrittänyt olen jo kauan kuppia,pulloa,korviketta.mehua,ei mikään kelpaa...mitä tehdä? \|O

Meillä on myös vieroitusongelmia, ja laitoin tuosta oman aloituksen. Tosin meillä tyttö juo aika paljon vettä myös mukista, jos tarve vaatii.

Onnistuuko sulla rintojen pumppaus? Jos kokeilisit tarjota äidinmaitoa mukista. Kaikista parasta olisi, jos voisit olla joskus vaikka suurimman osan päivästä poissa, niin isä tai muu läheinen voisi juottaa vauvaa. Yleensä vauva juo, kun on pakko (eli ei äiti paikalla) ja tarpeeksi jano, ja yli vuosikas varmasti hoksaa helposti, millä tekniikalla neste uudesta esineestä virtaa. Tosin kannattaa ehkä odottaa, että kuumimmat hellepäivät ovat ohi ennen kuin kokeilee tätä. Ja parasta voisi olla, jos poissaolo toistuisi useampana päivänä peräjälkeen.

Nämä ovat vain tällaisia hatusta vedettyjä keksintöjä. Omaa kokemusta mulla ei ole. Itse ajattelin tänään eka kertaa erottaa rinnan imemisen ja nukahtamisen toisistaan. Tekisi kovasti mieli jo lopettaa tämä imetys, etenkin, kun tytön imuote on jo kuukauden ollut vähän hukassa etuhampaiden puhkeamisen jälkeen.

Meillä ei myöskään alkuun kelvannut mikään muu kuin tisu. Pikku hiljaa sain ujutettua vellin syöntiin nokkasuulakkeen ja sitä kautta päästiin pullottelun makuun. Lisäksi huomasin että tuttelin vieroitusmaito maistui eikä mikään muu korvike eikä tavallinen maito. Pikku hiljaa sekoitin sekaan tavallista maitoa ja hylakevytmaitoa. Hylakevytmaito on kätevää ottaa mukaan kun ei tarvitse lämmittää eikä pitää kylmässä. Kätevä myös yöllä kun ei tarvitse lämmittää.

4 päivää kaipasi tisua, mutta pienellä itkulla ja sinnikkyydellä sain tuttipullon mukaan. Nyt on kuukausi pulloteltu ja tahtoisin jo pulloista eroon. Välistä on kyllä haikea ikävä tisutteluun, sekun oli niin läheistä ja pullopyykkiäkään ei syntynyt.

Se ero tosin on pakko mainita, että pullomaidon kanssa päivä - ja yöunet pitenivät huomattavasti. Ennen meillä nukuttiin vain 1-1½ h päikkäreitä, nyt voi mennä 3-4 h. Yöheräilyt ovat siirtyneet aamuun klo 6-7, maitopullon jälkeen nukutaan 8.30 asti. Ehkäpä tisumaitoa ei enää vuoden ikäiselle tullut riittävästi eikä se ollut tarpeeksi täyttävää.

täytyypä kokeilla vielä hylamaitoa,eikös se ole pikkaisen makeaa kuin äidinmaitokin,jospa se maistuisi. lypsää en oikein jaksaisi (esikoiselle tein sitä 4kk kun hän ei keskosena oppinut rinnalle) mä luulen myös ettei maito enää riitä kun neiti syö väliin jopa neljästi yössä (ja minä tyhmä annan...) lisäksi hän välillä puree tosi kipeesti ja hampaat nirhaa muutenkin. syksyllä joskus tulee mulle pieni sairaalareissu ja sitten tulee pakkoero tissistä,ellei ennen onnistu. kiva kuulla et muillakin on takuttu,tietää ettei ole ainut ja se kummasti kannustaa. jatkan yrittämistä...

mun mielestä ei sitten kyllä enää noin vanhalle kannata pulloa edes tarjota vaan nokkamukia. meillä on erittäin hyväksi todettu nuby merkkinen nokkamuki missä on tippalukko. siitä lapsi saa helposti eikä tarvitse posket lommolla imeä. =) joku on myös joskus kehunut tupperware taikamukia. kyllä mä uskon että teilläkin mukiin opitaan kun joka päivä vähän tarjoaa. voisi olla myös hyvä jos olisi koko ajan (leikeissä ym.) mukana muki missä olisi vettä. niin ja meinasi unohtua että me ostettiin nuby merkkinen muki hong kongista. no täytyy vielä lisätä että yö syömisen saa "helpoiten" pois kun ei vaan anna. meillä tyttö (1v todella kovatahtoinen) muutaman yön tosi kovin itki kun ei tissiä tullut mutta sitten kun huomasi että äiti on yhtä kovatahtoinen niin tyytyi olemaan ilman eikä enää näin viikko jälkeenpäin edes pyydä yöllä tissiä. sillon kun oikein kovin tissiä itki niin muutaman kerran tarjosin mukista vettä ja välillä sekin jo rauhoitti.

Mulla ei varsinaista vinkkiä, mut oletkos kokeillu ruuan kanssa et jos jois taikamukista/nokkamukista itse?
Meillä poika juo mielellään vaikka tisutellaankin edelleen eikä oo aikomusta vierottaa.
Mietin vaan et jos lapsi tajuaa että ei saa tisua jos juo mukista. Mut jos koittas antaa molempia niin et hiukan tottuis mukiin ja sit vasta vierottais?

Yhteistyössä