Rikkaiden tenavan synttäreille menossa...Mitä vien lahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana

Vieras
Aiempina vuosina kun olen käynyt ja vienyt kerrankin jonkun Tokmannilta ostamani (mielestäni ihan kauniin ) vaatteen lahjaksi, sain vaan havaita, että kyseinen äiti kaupitteli samaa pukua hetken päästä kirpputorilla laput kiinni.Ei siis ollut kelvannut käyttöön =0/.

Nyt mietinkin mitä lapselle vien, tyttö on.

Vaatetta en viitsi ostaa, kun minulla ei yksinkertaisesti ole varaa merkkivaatteisiin.

Olisiko joku muu muisto kiva?Lelu?
Mutta jos sillä tytöllä on jo kaikki...Kuten pahasti pelkään.
Ollen jokatapauksessa menossa kekkereille...Mitä kehtaisi viedä?

Apuja?

Ei vaikuta rikkaalta perheeltä jos kaupittelee tavaroita kirpparilla. Minun mielestäni.

Vie tukkatarvikkeita eli lasten shampoota, ihana hiusharja, hiuslenkkejä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyssy:
Pussilakanasetti, prinsessa "krääsää"... :whistle:

En ehdi enää metsästämään Marimekon unikkoa tai Luhtaa...ja nekin on hiivatin kalliita...
Ehkä 25 euroa voisin juuri saada lahjaan haalittua kokoon :(.

Alkuperäinen kirjoittaja Lillan:
Ei vaikuta rikkaalta perheeltä jos kaupittelee tavaroita kirpparilla. Minun mielestäni.

Kai rikkaatkin voi myydä tavaroitaan kirpputorilla?!!!!!

Ja OVAT äveriäitä...Tiedän.

Hyvänen aika! 25 euroa! Eipä sitä markka-aikaan olisi kuvitellutkaan ostavansa tuttavan lapselle 150 markan edestä synttärilahjaa. Kyllä 10 euroa on ihan riittävä summa. Minun mielestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyssy:
Pussilakanasetti, prinsessa "krääsää"... :whistle:

En ehdi enää metsästämään Marimekon unikkoa tai Luhtaa...ja nekin on hiivatin kalliita...
Ehkä 25 euroa voisin juuri saada lahjaan haalittua kokoon :(.

no et helkutassa maksa noin paljon vieraan perheen lapsen lahjasta!! :O just noi piirustusvälineet, askarteluvälineet tai vaikka hamahelmet alustoineen on ihan hyviä, lapsi tykkää eikä nirsoilla vanhemmillakaan ole nokan koputtamista.

Hyvänen aika! 25 euroa! Eipä sitä markka-aikaan olisi kuvitellutkaan ostavansa tuttavan lapselle 150 markan edestä synttärilahjaa. Kyllä 10 euroa on ihan riittävä summa. Minun mielestäni.

Kehtaisitko itse mennä kympin lahjan kanssa ovelle, jos muut tuovat lahjaksi Reimatecin pukuja, Benettonin vaatekertoja, Marimekon liinavaatteita, kultakoruja...Minä en kehtaa...

Ei mulla lahjan valintaan vaikuta perheen varallisuus. Yritän ajatella lahjan saajaa et mistä hän tykkäis.Ja sit jos tuntuu et on jo kaikkee niin vien kumminkin vaan jotain pientä ehkä ns. krääsää, varsinkin tytöt tykkää. Ns. köyhään perheeseen kivempi viedä kunon tavaraa kun yleensä siel arvostetaan enemmän.Tietenkin asia on vanhempien arvoista kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja ellukka1:
mä en menis ollenkaan,jos ei kelpaa lahja kuin lahja tai jopa ilman lahjaa meneminen niin juhlikoot keskenään.

No, minä aion jokatapauksessa mennä, kun kutsu tuli.
Tuo lahja on kyllä vielä ongelma...=/.
Onhan tässä vielä 2 viikkoa aikaa pohtia.

Kehtaisitko itse mennä kympin lahjan kanssa ovelle, jos muut tuovat lahjaksi Reimatecin pukuja, Benettonin vaatekertoja, Marimekon liinavaatteita, kultakoruja...Minä en kehtaa...

Kyllä kehtaan ja olen mennytkin. Ja jostain kumman syystä päivänsankari on aina iloinnut huooooomattavasti enemmän viemistäni askartelutarvikkeista, tukkakrääsästä tms. kuin liinavaatteista, pipoista, lapasista tms. mainitsemasi kaltaisista...

Ostat sellaisen lahjan mihin sulla on varaa ja mikä tuntuis kivalta lasta ajatellen, ei äitiä. Ja jos ei satu mammaa miellyttävän niin sanoisin, että nyt onkin lapsen synttärit ei sinun ;)

Osta vaikka fiskarsin askartelusakset
Lahjakortit heseen a' 6 euroa (kivoja ollut ainakin vanhemmille lapsille)
Elokuvalahjakortti

Ei kannata lähteä tavarakilpaan

Itsekään en niin välitä saada lapselle vaatteita, vaikka en olekaan superrikas enkä mikään merkkifani, mutta en kaikkia lahjaksi saatuja vaatteita vaan käytä lapsella.

Noi prinsessa pussilakanat unohtaisin, koska en itse mitenkään välittäisi jos meille joku sellaisia rahtaa, kun haluan pitää liinavaatteet samanlaisina ja simppeleinä. Askarteluvälineet on ihan kivoja tai joku pienempi lelukin. Vaatteissa ihmisten maku menee hirveästi ristiin.

Minkä ikäinen tyttö? Leikkiikö lapsesi tytön kanssa? Jos, niin anna lapsen valita lelukaupasta. Paljonkos br-lelussa maksaa esim se tarrantekokone? Tai sit toi oli hyvä idea, että lasten hiustenhoitotarvikkeita.

Tavallaan ymmärrän ongelman. Minua harmittaa jos joku sukulainen ostaa lapsille jostain halpiskaupasta vaatetta, joka ei ole niin kovin paljon halvempi kuin joku laadukkaampi tuote, mutta joka menee yhdessä pesussa käyttökelvottomaksi. Harmittaa siis ostajan puolesta...
Mutta asiaan, esim. Marimekosta saa alle 10 e mukeja, Muumi-mukit (arabian maksaa n. 10 e), täytä vaikka muki karkeilla ja kääri sellofaaniin niin lapsikin tykkää, nuo Fiskarsin sakset ovat hyvä idea+ lisäksi vaikka värikästä paperia leikeltäväksi.

Kai rikkaatkin voi myydä tavaroitaan kirpputorilla?!!!!!

Ja OVAT äveriäitä...Tiedän.

Kyllä voi ja moni tekeekin. Ja ostaa yleensä vaatteet aleista ja muista tarjoustangoilta (niin teen kyllä minäkin).

Ketkä tuovat? Sukulaiset tai ihan sydänystävät? Muumimukia joku ehdotti, hyvä idea. EI sinun tarvitse ostella usean kymmenen euron lahjoja.

Älä nyt lahjaa mieti vanhempien varallisuuden mukaan, vaan mieti mistä tyttö tykkäisi!!

Mitä tulee tuohon vaatteiden ostamiseen, kyllä minäkin voisin myydä lahjaksi saadun vaatteen, josta en pidä, kirppiksellä tai sitten vaan jättää käyttämättömänä lojumaan kaapin perukoille. Sillä ei ole merkitystä, olisiko vaate ollut kallis vai ei, löytyy niitä rumia merkkivaatteitakin, siinä missä hienoja ja halpojakin!!

Yhteistyössä