Rikkaat, jotka olettavat saavansa erikoispalvelua muiden ohitse ihan vain siksi, koska ovat rikkaita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jummijammi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jummijammi"

Vieras
Olen opiskeluiden ohella työskennellyt lukuisissa asiakaspalvelua vaativissa töissä. Teleoperaattorin asiakaspalvelussa, lähikaupassa, huonekaluliikkeessä, taksikeskuksessa, kuntosalin kassalla yms...
Nyt valmis optikko.

Suurin osa asiakkaista osaa käyttäytyä asiallisesti. Hankalia asiakkaita löytyy ihan jokaisesta yhteiskuntaluokasta.

Törmään kuitenkin jatkuvasti ihmisiin, jotka olettavat saavansa palvelua esim. muiden asiakkaiden ohitse, koska ovat rikkaita?

Teleoperaattorin asiakaspalvelussa moni tuli lankoja pitkin, kun en tehnyt jotakin lain vastaista (esim. sorkkinut vaimon liittymää ilman, että vaimo oli antanut luvan, joka oli meillä näkyvillä) ja sitten huudettiin "ETKÖ SÄ TAJUA, ETTÄ OLEN SATOJA TUHANSIA TIENAAVA YRITTÄJÄ".......... huoh.. no ei se nyt auta. En voi rikkoa lakia.

Jos esim. huonekalukaupassa tuli asiakas ENNEN tätä rikasta herraa ja rouvaa, niin minä annoin täyden palvelun ensin sille, joka sattui ensimmäisenä kauppaan tulemaan. Usein joku sielä räyhäsi, etteikö me nähdä että he tulivat mersulla pihaan ja nyt olisi tiedossa tuhansien eurojen kauppa.
No tottakai kaikkia asiakkaita palvellaan, mutta rikkaat usein eivät jaksaneet odottaa vuoroaan ja monen mielestä olin ihan "törkeä tyttö", kun palvelin ensin sitä tuulipukutätiä. Moni rikas ihan oletti valmiiksi, että jätän asioinnin muiden kanssa kesken ja juoksen palvelemaan heitä.

Optikkoliikkeessä ei yleensä ole kerralla paljoa asiakkaita. Taannoin sinne tuli asiakas, jolla oli mukana avustaja. Noin 5min heidän jälkeen tuli sellainen turkisrouva, joka tuohtui heti, kun en mennyt palvelemaan. Sanoin hänelle, että ihan pieni hetki. Toinen työntekijämme on puhelimessa ja tulee tuota pikaa.
Asiakashan suuttui ja suorastaan huusi minulle, että hän haluaa palvelua HETI. Perusteli asiaa ihan pokkana sillä, että hänellä on varaa ostaa vaikka koko liike itselleen.

Toki suurin osa myös rikkaista osaa käyttäytyä. Halusin nyt vaan purkaan ketutukseni niiden harvojen rikkaiden osalta, jotka olettavat olevansa muita arvokkaampia ihmisiä.

Yhteistyössä