Riivinrauta ym. Pieni korjaus eiliseen Visa electron-juttuun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gorthaur
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gorthaur

Aktiivinen jäsen
25.06.2007
2 955
4
38
Eilinen vääntö noista maksuista jäi kaihertamaan, ja oli pakko tarkistaa..

Eräs tuttuni (jolla olen myös ollut töissä ) harkitsi Visa electronin ottamista maksupäätteelleen. Tosta v.e:sta puhuttiin useasti, kun oli aika vaihtaa maksupäätettä uuteen. Se olisi tullut todella kalliiksi kaikkine maksuineen. Erityisen kalliiksi tulee juuri tuo moneen kertaan saman asiakkaan maksusuoritukset visa electronilla. Soitin nyt aamusti tutulleni ja olin siis unohtanut eilen mainita yhden olleellisen seikan :ashamed:

Maksut ovat siis:

-Vuosimaksu
-2% ostosten arvosta
-lisäksi menee maksu varmistussoitosta. (Kone tarkistaa onko tilillä rahaa. )Varmistussoitto maksaa joka kerta.

Eli jos se blondi olisi ottanut tiskiltä rahaa niin yrittäjä olisi säästynyt niiltä turhilta varmistussoittomaksuilta.

Jos asiakas haluaa esimerkiksi ostaa vaikka 30 euron lampun ja maksaa visa electronilla ja tilillä ei ole riittävästi rahaa. Ei kykenekään maksamaan ostostaan ja lamppu jää kauppaan. Kauppias saa tappiota, koska kortista on kuitenkin tehty varmistussoitto.

niin menee,siksipä monissa paikoissa on electronilla maksettaessa alaraja. Silti se ero ei niin huomattava ole että yhdenkään myyjän kannattas siitä pultteja vetää,enemmänki taitaa häiritä se soitan kesto,se kun voi kestää ja kauan jos on ruuhkaa..

ps. silti eilen et tuonu yhtään järkevää pointtia esiin keskustelussa vaan lähinnä nälvit harmaana kirjottanutta ja ehkä oiski kannattanu jättää asia sikseen eikä ottaa uudelleen esiin... :whistle:

Eikö vuosimaksu ole aika iso?

Mä en ymmärrä sitä, että pitää baarissa maksaa joka kerta ne ostokset sillä tasasummalla kortilla maksaessa. Paljon kätevämpää asiakkaan ja työntekijän kannalta, että tekee vähän enemmän rahaa ja maksaa sitten loput käteisellä.

Sen ymmärrän jos joku juottaa firman piikkiin työntekijöitä tai asiakkaita, siinä pitää olla tarkempi ja kuitit pitää olla.

Kunnon kinttaat. Ehkäpä nyt kuitenkin halusin korjata tuon aiemman. Pointti nyt on se, että maksaminen visa electronilla moneen kertaan tulee kalliimmaksi. Eikä maksut jäisi vain siihen 2 prosenttiin.

vielä kätevämpää,ei hyväksy niitä kortteja. vieläkin on paikkoja joissa se ei kelpaa maksuvälineenä ja minusta se on ok,pankkiautomaatteja kuitenkin löytyy (ainakin täällä)joka baarin kulmalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Eikö vuosimaksu ole aika iso?

Mä en ymmärrä sitä, että pitää baarissa maksaa joka kerta ne ostokset sillä tasasummalla kortilla maksaessa. Paljon kätevämpää asiakkaan ja työntekijän kannalta, että tekee vähän enemmän rahaa ja maksaa sitten loput käteisellä.

Sen ymmärrän jos joku juottaa firman piikkiin työntekijöitä tai asiakkaita, siinä pitää olla tarkempi ja kuitit pitää olla.

En muista kuinka iso summa se vuosimaksu oli. Sadoista euroista on kuitenkin kyse.

se ei vaan ole sallittua(ainakaan yhdessäkään baarissa missä minä oon ollu töissä) kirjottaa isommalle ku mitä ostos,mut esimerkiksihän voi jättää kortin tiskin taakse ja sinne kerätään myös kuitit ostoista jolloin maksu voidaan periä kerralla kun asiakas poistuu,ei tietenkään onnistu isoissa baareissa..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vielä kätevämpää,ei hyväksy niitä kortteja. vieläkin on paikkoja joissa se ei kelpaa maksuvälineenä ja minusta se on ok,pankkiautomaatteja kuitenkin löytyy (ainakin täällä)joka baarin kulmalta.

Mut niin saattaa menettää asiakkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:

Mut niin saattaa menettää asiakkaan.

saattaa,saattaa olla et saa monta lisää kun palvelu pelaa nopeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
se ei vaan ole sallittua(ainakaan yhdessäkään baarissa missä minä oon ollu töissä) kirjottaa isommalle ku mitä ostos,mut esimerkiksihän voi jättää kortin tiskin taakse ja sinne kerätään myös kuitit ostoista jolloin maksu voidaan periä kerralla kun asiakas poistuu,ei tietenkään onnistu isoissa baareissa..

Enpä ollut kuullut ennen eilistä tosta maksutyylistä, oli joku baarimikon oma keksintö.

Alkuperäinen kirjoittaja Gorthaur:

Enpä ollut kuullut ennen eilistä tosta maksutyylistä, oli joku baarimikon oma keksintö.

Kyllä ainakin tavallisella pankkikortilla voi kirjoittaa enemmän. Electronilla ei ilmeisesti voi.

oon mäkin jättäny kortin kuivumaan tiskille..

Mä en lähde rahaa mistään etsimään jos tavara ei ole tosi pakko ostaa.
Jos kortti ei käy niin mä en sitten osta mitään.

kyllähän baareissa on ollu useinki tapana et esim.pankkikortilla höylätään enemmän,mut nykyään tuntus etteivät enää sitä mielellään tee..koska kun electronilla maksaa,ei ne rahat oo heti yrityksen tilillä,siihenhän voi mennä monta päivää,joten harva haluaa vaihtaa rahaa siihen "kohta tulevaan rahaan"..en osaa selittää niinku suomeks :ashamed: samalla tavalla ku yritykset haluais mieluummin että ihmiset maksas pankkikorteilla eikä luottokorteilla..

Kyllä ainakin tavallisella pankkikortilla voi kirjoittaa enemmän. Electronilla ei ilmeisesti voi.

Ei kun viittasin eilen kirjoittaneen baarimikon tekstiin, jossa hän oli tarjonnut asiakkaalle rahan nostamista kassasta. Juoma maksoi vitosen, mut baarimikko olisi ottanut kympin maksua ja antanut kassasta 5 euroa.

Ei kun viittasin eilen kirjoittaneen baarimikon tekstiin, jossa hän oli tarjonnut asiakkaalle rahan nostamista kassasta. Juoma maksoi vitosen, mut baarimikko olisi ottanut kympin maksua ja antanut kassasta 5 euroa.

Kyllä mä tiedän mistä on kyse. Tuollaisesta aiheesta on kirjoitettu hetki sitten ja mäkin siihen vastasin.

Mutta ettei muka voisi pankkikortilla kirjoittaa enempään kuten tuo yksi sanoi, niin höpö höpö. Tavallisella kortilla ainakin voi.

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:

Mä en lähde rahaa mistään etsimään jos tavara ei ole tosi pakko ostaa.
Jos kortti ei käy niin mä en sitten osta mitään.

en mä kaupoista puhunutkaan kun baareista.eikös tässä ollut baarimikon jutusta kyse?

Kyllä mä tiedän mistä on kyse. Tuollaisesta aiheesta on kirjoitettu hetki sitten ja mäkin siihen vastasin.

Mutta ettei muka voisi pankkikortilla kirjoittaa enempään kuten tuo yksi sanoi, niin höpö höpö. Tavallisella kortilla ainakin voi.

mielestäni en missään vaiheessa oo sanonu ettei voi ,tietenki jokainen lukee niinku tahtoo..toki voi,mutta ei se jokapaikassa käy ja taas joissain paikoissa käy,electronilla ei käy yleensä missään..

Eilinen vääntö noista maksuista jäi kaihertamaan, ja oli pakko tarkistaa..

Eräs tuttuni (jolla olen myös ollut töissä ) harkitsi Visa electronin ottamista maksupäätteelleen. Tosta v.e:sta puhuttiin useasti, kun oli aika vaihtaa maksupäätettä uuteen. Se olisi tullut todella kalliiksi kaikkine maksuineen. Erityisen kalliiksi tulee juuri tuo moneen kertaan saman asiakkaan maksusuoritukset visa electronilla. Soitin nyt aamusti tutulleni ja olin siis unohtanut eilen mainita yhden olleellisen seikan :ashamed:

Maksut ovat siis:

-Vuosimaksu
-2% ostosten arvosta
-lisäksi menee maksu varmistussoitosta. (Kone tarkistaa onko tilillä rahaa. )Varmistussoitto maksaa joka kerta.

Eli jos se blondi olisi ottanut tiskiltä rahaa niin yrittäjä olisi säästynyt niiltä turhilta varmistussoittomaksuilta.

Jos asiakas haluaa esimerkiksi ostaa vaikka 30 euron lampun ja maksaa visa electronilla ja tilillä ei ole riittävästi rahaa. Ei kykenekään maksamaan ostostaan ja lamppu jää kauppaan. Kauppias saa tappiota, koska kortista on kuitenkin tehty varmistussoitto.

Jokohan sä tiesit, että maksupäätteitä ja -sopimuksia on erilaisia? On maksupäätteitä, joiden kuukausihintaan kuuluu RAJATON määrä varmennuksia. Eikä niitä nykylaitteilla enää soiteta, vaan ne menevät netin kautta.

Toinen on se, että Visa Electronin sääntöjen mukaan sillä ei saa nostaa käteistä rahaa tiskiltä. Ainostaan automaatilta.

Kolmanneksi, uudet pankkikortit tulevat olemaan kaikki Visa Debit-kortteja, joita koskevat nuo samat provisiot kuin electroniakin.

Kyllä mun mielestä yrittäjän pitäisi vähän ottaa selvää, millaisia sopimuksia tekee!

Joo no siis olen ollut ravintoloissa töissä missä ei saa sitä korttia vinguttaa kun sen ostoksen hinnan verran.
Ja mun käsittääkseni (elkää hirttäkö jos puhun puuta heinää, korjatkaa sitten mieluummin) visa electronilla ei saa eikä tietääkseni myöskään luottokorteilla vinguttaa niin että antaa rahaa takasin.

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Joo no siis olen ollut ravintoloissa töissä missä ei saa sitä korttia vinguttaa kun sen ostoksen hinnan verran.
Ja mun käsittääkseni (elkää hirttäkö jos puhun puuta heinää, korjatkaa sitten mieluummin) visa electronilla ei saa eikä tietääkseni myöskään luottokorteilla vinguttaa niin että antaa rahaa takasin.

Olet ihan oikeassa, ainoastaan pankkikortilla voi "nostaa" rahaa kassalta. Ja maksupäätteen on pystyttävä erittelemään nuo tapahtumat, onko kyseessä osto- vai käteisnostotapahtuma.

Alkuperäinen kirjoittaja edellinen vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:

Olet ihan oikeassa, ainoastaan pankkikortilla voi "nostaa" rahaa kassalta. Ja maksupäätteen on pystyttävä erittelemään nuo tapahtumat, onko kyseessä osto- vai käteisnostotapahtuma.

...ellei sitten sitten viime viikon aikana ole kovastikin muuttuneet
toimintatavat. Ei viimeisimmässä baarikeikalta säilyneessä asiakaskappaleessa (kuitissa siis) ainakaan lukenut "4,50 - Jägermeister, 20? käteisnosto (krääsämyyjälle)" vaan "ostot 24,50?".

Yhteistyössä