Riittääkö kolmevuotiaalle seisomalauta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymys

Vieras
Ajattelin ostaa yhdistelmävaunut niin voimme pitemmän kävelylenkin tehdessä laittaa vauvan kantoliinaan ja 3v:n ratasosaan.

Eli onko sisarusrattaat mitään järkeä hankkia tuossa vaiheessa?
Vauva syntyy kun lapsi aika tasan sen 3v.

• Tykkää
Reactions: Salla07
No, selviää varmaan ilmankin eli meillä lasten ikäero on juuri tuon 3-vuotta ja jätettiin 2.5v:na hältä rattaat pois ja on kävellut sittemmin. Pidemmillä matkoilla olen nostanut harteille istumaan, jos nyt oikeasti on ollut tarve, mutta päiväkodista kiittelivät sitä, että esikoinen tosiaan on hyvä kävelemään :)

Jotta jollei ole jotain todella hyvää syytä, treenaisin tuota kävelyä?

Meillä vain seisomalauta, rattaita ei olla käytetty enää kun täytti 3 vuotta. Minusta 3 v on jo turhan iso rattaisiin. Kesät ja syksyt pyöräillään ja talvella mennään pulkalla.

Tuon ikäinen voisi jo kohta vaikka pyöräilläkin...tietysti ei talvella:). Meille syntyy kolmas pian, lapset nyt 5 ja 3v 4kk (okei, kuukausillakin on tässä iässä vielä väliä). Myin tuplarattaat pois, koska kyllä lapset kävelee kun mennään niiden tahtia. Lauta on ihan ok, jos on kiire. Lapset aloittavat tällä viikolla kerhon, joka on n. 2,5 kilometrin päässä. Olen suunnitellut että pyöräilevät/kävelevät sinne aina kun mahdollista. Mutta siis kysymykseesi, lauta riittää varmasti!

Mulla on lokakuussa laskettu aika ja kuopus täyttää marraskuussa 3 vuotta. Vaikka kuopus ei ole tottunut kävelijä, niin tuplia en hanki. 3-vuotias alkaa mun mielestä olla liian vanha rattaisiin muutenkin. Esikoinen oli aikoinaan 3v4kk kun kuopus syntyi, eikä hänellä ollut edes seisomalautaa. Kuopus on niin laiska kävelemään, että häntä varten on kyllä seisomalauta ostettu :)

Ei sisarusrattaita, ellette nyt ole vaikka kokonaan autottomia huonojen liikenneyhtyksien päässä ja kävelette todella paljon. Ihan turhaa maksat ja vievät tilaa. Kyllä varmasti seisomalauta/polkupyörä/pulkka yhdistelmillä pärjää tilanteen mukaan vuoden ympäri. Meillä 3-vuotias ei enää seiso edes seisomalaudalla, vaan kävelee tai pyöräilee.

Pari kertaa kannoin uhmakasta makaronia kotiin kilometrin. Ja lopulta en lähtenyt minnekään ilman että, vauva mandukassa ja 3 v köytettynä turvavöillä rattaisiin. Hui niitä aikoja, onneksi siitä jo useampi vuosi....

Meillä pärjättiin 2 v ja muutaman päivän ikäserolla laudalla. Väliin kannoin pienempää repussa, kun oltiin pitempään liikkeellä.

Talvikeleillä se lauta ei ole mikään helpoin mahdollinen aina.

Olen jonkun nähnyt kuskaavan isompaa välillä vanhojen perinteisten vaunujen alla tavarakorissakin :D

Uusimmat

Yhteistyössä